Over 3 weken hebben we een geslachtsbepaling en echo en nu vragen mensen of we het ook bekend gaan maken. Het leek ons wel leuk om het geheim te houden maar is dat wel mogelijk. We hebben een dochtertje van 4 en die begrijpt heus wel dat als er bv blauwe kleertjes en een blauwe muur komt dat ze een broertje krijgt haar kamer is roze. En aangezien ze een flapuit is (verteld ook iedereen hoe ik overgeef) weet iedereen het. Ook past oma 1x p. Week op tja die slaapkamer binnen lopen is zo gedaan. Lijkt me dus heel moeilijk om het geheim te houden. Houden jullie het geheim?
Wij hielden het geheim deze keer. Alleen dochter van 7 mocht het weten. Het is 'ons' geheimpje. Maar bij een evt volgende doen we dat niet meer. Werkelijk iedereen vraagt aan dochter of ze weet wat het wordt.. En hou dan maar eens vol om brusje te zeggen of dat is geheim... Niet echt zo leuk als wij dachten. Dus volgende keer mag iedereen t weten
Van mij mocht iedereen het weten.. vind het ook erg leuk dat iedereen het weet allemaal leuke berichtjes en nu natuurlijk ook allemaal blauwe spulletjes wat ik krijg
Iedereen mocht het bij ons weten! Mijn man is zo enthousiast die zou het vroeg of laat toch vertellen en ook ik ben niet heel goed in het geheim houden. En we vinden het ook leuk! En idd heel handig als mensen een cadeautje voor je kopen
Nee, het was ons geheim. Mensen wisten wel dat wij het wisten. In onze omgeving was een stel in verwachting van het eerste kindje. Zij zeiden niet te weten wat het geslacht was, maar wisten het dus wel. Maar zo had niemand het door als ze zich verspraken. Misschien een optie?
Nee wij vertellen het. Anders ben ik constant bezig met denken of ik me niet verspreek of toevallig ergens een roze pot verf of romper heb laten slingeren. Daar zou de lol voor mij vanaf gaan. En leuk voor onze dochter voor te bereiden op een broertje óf een zusje
Ik snap nooit zo goed waarom mensen het geheim houden. Alsof de mensen om je heen het zo leuk vinden om verrast te worden met het geslacht van jou baby. Zelf vind ik het ook niet leuk om constant op mijn woorden te moeten letten. Het maakt het voor mij juist een stuk leuker om lekker over ons meisje te praten. Ik laat het aan de mensen over, willen ze het weten dan krijgen ze het te horen
Hier 2x gewoon open over geweest. Alleen wilde mijn vader en zijn vrouw het niet weten dus hebben we het hun niet gezegd en aan de rest ook ff aangegeven zodat het niet op Facebook verscheen. Ik vond het leuk om er gewoon over te praten maar ook niet erg om het proberen geheim te houden.bij de 2e is het zelfs zo goed gelukt dat mijn stiefmoeder er van overtuigd was dat het een jongetje werd
Mijn man wilde het destijds geheim houden, maar flapte het er dezelfde dag nog uit Niet gelukt dus! Toen hebben we er maar niet moeilijk meer over gedaan en zijn we er gewoon open over geweest. Vond ik ook wel zo leuk
Wij hielden het niet geheim. Ik snap daar eerlijk gezegd ook niks van, vind het een beetje raar. De naam hebben we wel voor onszelf gehouden maar dat het een meisje werd mocht iedereen gewoon weten hoor
Ja, dat vinden ze leuk. Mijn ouders en ook schoonouders wilden het niet weten, als wij het al zouden vertellen. Ik denk dat 50 procent in mijn omgeving het geslacht weet voor zichzelf, de andere 50 procent weet het zelf niet. En vertellen tegen andere mensen doet echt haast niemand.
Hier hebben we er geen geheim van gemaakt. Als wij het weten, mag van mij iedereen het weten. En vond het ook heel leuk om al echte meisjesdingen cadeau te krijgen!
Als ik het zelf weet dan mag de rest het ook weten. Precies wat iemand al schreef.. lekker makkelijk met kadotjes kopen. Alleen vertelde de echoscopiste dat er gevallen zijn dat ze het geslacht mis hebben dus ben altijd wat sceptisch, ze vertelde dat ze pas geleden een bevalling had gedaan en deze ouders alles roze hadden en toen ze beviel was het opeens een jongen... iedereen in shock! Bij een vriendin van mij hadden ze het twee keer fout ( verschillende zwangerschappen) Maar als je toch wel geheim wilt houden misschien de babykamer op slot doen?
Onze kids zijn meegeweest naar de geslachtsbepalende echo. Voor hen is het super leuk om te weten dat ze een broertje krijgen. Zo wordt het voor hen wat tastbaarder. Ik werd ook al gek van het gespeculeer over het geslacht. Dus ik vond het prettig dat ik dat geen 9 maanden aan moest horen. Bij de eerste 2 hebben we tegen niemand gezegd dat we het wisten. Maar ook alles unisex gehouden, kamertje, kleertjes etc. En een blauw en roze pakje mee naar het ziekenhuis.
Wij hebben het beide zwangerschappen gewoon gedeeld. Ik zie geen meerwaarde van het geheim te houden. Ik vond het juist leuk en fijn om te delen, ik was zo apetrots! En niet vertellen omdat anderen het niet willen weten? Nou dan hadden ze bij mij pech want ik bepaal zelf wel of ik het vertel of niet. De naam hielden we wel geheim, ik vind het niet leuk om meningen van anderen te horen dus zo kon niemand zich bemoeien.
Check de poll uitslag De meeste mensen vertellen het juist wel! Waarom er geheimzinnig gedaan moet worden over het geslacht heb ik zelf nooit begrepen Bij mijn beide zwangerschappen wist iedereen dat we een meisje kregen!
Haha, dat klopt idd. Ik zei daarom ook 'in mijn omgeving'. En die percentages liggen daar dus wat anders. Tja, ik denk om dezelfde reden als waarom de naam niet wordt verteld?
Wat bijzonder dat her geslacht in jouw omgeving zo weinig wordt gedeeld! Mag ik vragen waar je vandaan komt? Kan me voorstellen dat in bepaalde meer traditionele dorpen zoals Urk ofzo mensen er anders mee omgaan dan bijv in de stad. Hier weten wij het en mag iedereen het weten, ik snap ook niet waarom wij het voor onszelf zouden willen houden...