Bloedverlies na seks en stoelgang

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Golden, 22 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Golden

Golden Lid

8 sep 2011
    22
    0
    0
    Flevoland
    Dag dames,

ik ben nu 6 weken zwanger en ik ervaar wat probleempjes na de seks en na een bezoek aan de wc.

De eerste 3/4 weken van mijn zwangerschap hebben mijn vriend en ik nog regelmatig gemeenschap gehad zonder problemen. Vanaf de 4e/5e week kwamen wij na afloop erachter dat ik had gebloed. Dit was een goed paniek momentje en ik heb toen voor de zekerheid een tampon geplaatsd om erachter te komen of het vanuit de vagina komt. De tampon heb ik ongeveer 2 uur later verwijderd. In vergelijking met het vegen met een papiertje ervoor leek het heel veel maar, heel veel bloed was er niet meer te vinden aan de tampon. Die week erop had ik een afspraak met de gynae voor mijn 1e termijn echo om te zien of het op de juiste plek is geland. Alles was goed voor 5 weken maar, ben ik door alle gesprekken heen volkomen vergeten te vragen hoe het met mijn bloedverlies zat. Mijn vriend en ik hebben sinds dien ook geen gemeenschap meer gehad. We willen wel (ik vooral!) maar, we zijn allebei bang dat ik opnieuw zal bloeden.

Ook merk ik dat ik nu meer dan een regelmatige stoelgang heb. Wat normaal 1 keer per dag was, is nu 3 a 4 keer per dag. Nou heb ik afgelopen week na de 4e keer opnieuw bloed verloren wat afkomstig was uit mijn vagina. Ik heb toen opnieuw een tampon geplaatsd om erachter te komen hoeveel (ook weer in paniek) en na 2/3 uurtjes bleek het opnieuw niet heel veel bloedverlies te zijn geweest.

Op internet lees ik het een en anders over niet zorgwekkend bloedverlies na oa seks of een bezoek een de wc en dat dit te behandelen zou zijn maar, ik vind nergens wat je hier dan tegen zou kunnen doen? Heeft iemand hier ervaring mee? en weet iemand wat ik hier tegen kan doen?

2. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    nou ik vind t vreemd
    en mij is verteld dat seks kan MAAR je mag niet bloeden
    en met stoelgang is t ook wel vreemd

bel gewoon even een verloskundige.. want dan weet je zeker of t goed is of niet
    + zij noteren het bij je naam dat ze er rekening mee kunnen houden

3. Amy1983

Amy1983 Niet meer actief

Als het kort bloedverlies is na sex of stoelgang, dan is er meestal een vaatje geknapt omdat alles beter doorbloed is tijdens de zwangerschap. Dit heb ik me laten vertellen. Gewoon ff je VK of gyn bellen, die stellen je wel gerust!

4. Golden

Golden Lid

8 sep 2011
    22
    0
    0
    Flevoland
    Bedankt voor jullie reactie maar, wat zou ik ertegen kunnen doen? volgens internet zou het te "behandelen" zijn?

5. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Ik heb er ook last van, komt ook omdat alles week word en alles goed doorbloed is als je zwanger bent. De kans dat een vaatje scheurt is groot. En mocht je t alsnog niet vertrouwen kun je altijd je vk bellen. Succes.

6. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Volgens mij kan je er niks tegen doen, ik heb het ook wel eens gehad, behoorlijk bloedverlies zelfs. na onderzoeken niks kunnen vinden, ws een geknapte adertje wat flink kan bloeden.
    Ik mocht daarna geen sex meer, niet eerder dan het bloedverlies over was. (na 4 dagen bij mij).
    Maar het lijkt me niet slim om steeds een tampon in te brengen, zeker niet als je al zo gevoelig bent. Beter is om alles te laten rusten en te genezen. met tampon gebruik irriteer je het misschien weer.

Deel Deze Pagina