Hallo allemaal! Ik loop mezelf helemaal de piep in te hoesten, en heb al van alles geprobeerd maar het blijft maar aan de gang.. Voordat ik zwanger was en ik had last van die hoestbuien nam ik altijd een Codeïnefosfaat tabletje en was het zo over. Maar nu weet ik niet zeker of ik die nu ook mag gebruiken.. En om nu even de dienstdoende verloskundige te bellen vind ik ook weer onnodig. Dus weet iemand of ik er eentje in kan nemen? Groetjes!
Toevallig heb ik ze gisteren gekregen van de dokter ook ik hoest mé kapot. Er staat in de bijsluiter alleen op dokters advies heb ff voor je gekeken
ik gebruikte dan altijd Daro capsules dat is altijd t enige wat bij mij werkt bij hoest haha en die mag je gewoon nemen, heb ik toen de huisarts voor gebeld..
De assistente van mijn huisarts zei dat ik die niet mocht hebben in de zwangerschap (omdat ik ook een tijdje terug als een gek hoestte) maar het beste alleen tussistin en dat soort dingen kon gebruiken...
Ja klopt, dat is het enige wat ik ervan kon maken idd.. Heb ze hier gewoon nog liggen maar durf niet in te nemen, want dalijk mag het niet ofzo. En wil ook geen onnodig risico nemen ervoor..
Oh oke, ja er is nu niets meer open en heb alleen de Codeïne tabletjes en een pot suiker staan dus haha.
Ik gebruik het nu gewoon niet, heb morgen een afspraak bij de verloskundige dus leg ik het wel even voor bij haar. Ik heb nu ook niet de mogelijkheid om even te bellen dus ik kan nog wel even een dagje wachten.. Dames in ieder geval bedankt voor jullie snelle reacties!!
uit het grote boek voor dokters (farmacotherapeutisch kompas): "Over het gebruik van codeïne tijdens zwangerschap bij de mens en over de effecten in dierstudies bestaan onvoldoende gegevens om de mogelijke schadelijkheid te beoordelen. Codeïne passeert de placenta. Codeïne en de metaboliet morfine gaan over in de moedermelk. Niet gebruiken tijdens lactatie." dus - te weinig bekend - zou t niet doen! Helaas, keelsnoepjes en zout water gorgelen zullen je moeten redden...
Ja daarom doe ik t liever ook niet, ik vraag het morgen even aan de verloskundige en haal anders wel even een flesje hoestdrank. Mits ik dat binnenhoud. Thnx in ieder geval !
check ook je hoestdrank even met de drogist of apotheker. Voorzover ik kan zien mogen Bisolvon en hoestdranken met noscapine wel.
Sowieso ga ik hem even halen bij de apotheker en geef direct aan dat ik zwanger ben. Scheelt mij weer zoeken in de drogist haha.
Ben ook al zo aan het hoesten en heb het er gewoon op gewaagd hoor, ik rook en drink al zowat 9 maanden niet meer, eet geen rauw vlees, doe geen gekke dingen en kijk elke week naar progamma's van zwangere vrouwen die verslaafd zijn aan giftige stoffen inademen of aan de meth zitten, en die krijgen een kerngezond kind. Dan denk ik niet dat die van mij of jou gelijk dood neer valt van dat ene tabletje
Als je het ècht nodig hebt, mag je het beperkt in de zwangerschap. Het is natuurlijk verslavend, maar als je één tabletje neemt, valt dat erg mee. Daar merkt je baby niet zoveel van.