Hmm.. ik begin te twijfelen. Ik lees op de site van ryan air dat je een kinderwagen gratis mee mag nemen: 2 stuks babyartikelen worden gratis vervoerd (per baby/kind) 1 kinderwagen en één van de volgende items: autostoeltje, stoelverhoger of reiswieg. Bij aankomst op de luchthaven zullen de 2 gratis items babyartikelen bij het bagageafgiftepunt gelabeld worden voor vervoer. Deze balie sluit 40 minuten voor het geplande vertrek van de vlucht. Wij willen onze stokke crusi met buggyinzet in een prampack inchecken. Kost dit nu extra en moet ik dit van tevoren aangeven?
Ik weet niet hoe het zit, maar ik zou de stokke niet eens meenemen! Er wordt niet echt goed gehandeld met bagage.
Je kunt ook gewoon ryann air bellen om dit te vragen. Hebben wij ook gedaan over hoe het precies ging met de buggy. Zo hebben ze ook extra genoteerd dat er een baby aan boord is. Wij hadden de quinny zapp mee in een reistas. Geen enkel probleem gehad. Je kunt hem al afleveren bij de koffer balie of ze staan vlak voor het vliegtuig met een karretje en dan hangen ze er een label aan bij de incheckbalie zodat hij het vrachtruim in kan. mijn tip is wel dat ze sinds kort de handbagage veranderd hebben. een groot deel moet namelijk in het vrachtruim (Je weet niet van te voren of jij hier bij hoort). Je mag dan wel een mini tasje mee het vliegtuig innemen. Ik moest toen snel alle luiers enzo overpakken. Erg suf.
Ok! Bedankt voor je reactie. Ik ga toch maar even bellen voor de zekerheid. Ja, dat van die handbagage weet ik. Maar ik dacht dat je naast 2 stuks handbagage (1 stuk per volwassene) voor de baby nog een luiertas mag meenemen. (?) Hmm een quinny zapp is wel een heeeeel stuk kleiner opvouwbaar. Maar goed.. de stokke past in de prampack. Ik gok dat dat geen probleem moet zijn. Offtopic; wat een prachtige doek draag je je kindje in op de foto
Hi, ik kom net terug van een vliegvakantie naar Pisa (Toscane). Wat supersnel werkte was Twitteren, dat is bovendien gratis. Ik heb gevraagd of reiswieg+onderstel+maxicosi meemocht met Transavia. Dit bleek het geval, al moet je op Schiphol wel bij de Odd Bagage je reiswieg + onderstel afgeven. MaxiCosi mag officieel mee tot de gate en de luiertas mag mee vliegtuig in. Eigenlijk best luxe dus. De MaxiCosi mocht bij ons ook mee in vliegtuig, omdat er plekken over waren. Normaal mag dit niet, maar baby zorgt er wel voor dat je goed behandeld wordt. Al heb ik niet zulke goede ervaringen met RyanAir. Qua handbagage heb je dus gelijk. Iedereen vind de baby lief, dus het reizen is best leuk, al is dalen voor baby wel heel naar. Maar gelukkig is dat na kwartier ook weer vergeten. Volgens mij heb ik al je vragen beantwoord? Op mijn blog heb ik reisverslagje met meer tips en tricks voor vakantie met baby geplaatst, mocht je het leuk vinden, meer tips staan hier. Fijne vakantie in ieder geval!
Leuk artikel, bedankt! Ik las wel dat je met transavia vloog en er dus misschien andere regels gelden wat betreft bagage. Maar leuk om te lezen!