Code oranje en vliegen

Discussie in 'Corona forum' gestart door Mamamijn, 1 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Is dat niet meer gebonden aan veel strakkere regels bij waterpokken dan in Nederland?
    In heel veel landen (waar wij naar toe vliegen) geldt een soort thuisquarantaine voor kinderen met waterpokken. Niet naar school en zo min mogelijk contact met anderen.

    En dat je niet mag vliegen met waterpokken is verder dezelfde richtlijn als met corona. Als je corona(klachten) hebt mag je ook niet vliegen.
     
    conejita en Zoe123 vinden dit leuk.
  2. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.890
    4.387
    113
    Inderdaad, sommige landen zijn echt heel streng. Maar feit blijft dat besmetting plaatsvindt via druppeltjes in de lucht. Als we nu dezelfde strenge richtlijnen zouden hanteren, dan zou er amper iemand vliegen. Ik denk dat die luchtcirculatie niet veel uitmaakt. Als je niest, hoest of praat, dan komen er druppeltjes in de lucht en kun je andere passagiers besmetten. Bij waterpokken kun je duidelijk zien dat iemand het heeft. Bij corona niet. Je kunt ook aan boord of op het vakantieadres klachten krijgen. Nu draagt wel iedereen verplicht een mondkapje, vraag is natuurlijk hoeveel dat uitmaakt. En ja mensen mogen niet vliegen met klachten, maar eerlijk gezegd verwacht ik niet van iedereen dezelfde verantwoordelijkheid hierin, helaas.
     
  3. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Maar de richtlijnen zijn voor beide infecties hetzelfde: als je weet dat je de ziekte of klachten hebt mag je niet meevliegen.

    Kinderen/mensen met waterpokken zijn ook dagen vóórdat de pokken zichtbaar worden besmettelijk. En weten dit meestal nog niet.
    Die kunnen gewoon meevliegen want niemand weet dat ze besmettelijk zijn op dat moment. Dat geldt eveneens voor beide infecties.
     
    Wellesnietes en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  4. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.900
    7.617
    113
    En dat snap ik heel goed want even compleet off topic: ik heb ooit op mijn 24ste waterpokken opgelopen in een vliegtuig en kan je vertellen dat dat geen pretje is. Ik moest er zelfs voor naar het ziekenhuis.
     
  5. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.890
    4.387
    113
    Had je ze nog nooit gehad? Op volwassen leeftijd is het volgens mij sowieso anders.
     
  6. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.900
    7.617
    113
    Nee, maar dat kwam ik pas achter toen ik het als volwassene kreeg. Maar het is dus best serieus.
     
  7. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ja, varicella virus is niet onschuldig voor volwassenen. Volgens mij met best een redelijke kans op complicaties tot aan longinfecties toe.

    Daarom streven wij ernaar om iedereen als kind deze te laten doorlopen.
    In veel andere landen wordt er mee omgaan alsof het corona is: liefst vaccinatie vooraf, anders minimaal 10 dagen quarantaine.
    Kinderen mogen niet eens naar buiten omdat artsen waarschuwen voor verhoogd risico op infecties en blijvende littekens.
     

Deel Deze Pagina