Ja ik "moet" eigenlijk zo naar ballet met onze dochter (peuterdans) maar denk dat ik oversla langs het kanaal met zulk glad weer doe ik liever ook niet eigenlijk! NIet als het niet perse MOET
Provincie Groningen (A7 van Duitsland naar Groningen) was goed te doen, wel wat rustiger aan gedaan,.... maar heb geen ongelukken oid gezien. Las net ook op NU.nl dat deels de waarschuwingen al zijn opgeheven. Gelukkig dat de dooi echt goed inzet deze dagen, dat scheelt later in de week gewoon veel gladheid.
Mijn man zit nu in Rotterdam en rijd op de vrachtwagen, net even gebeld met hem, hij zei dat het op veel plaatsen erg glad is, en als het niet nodig is, dat ik niet de weg op moet gaan...
Tja, mijn man is hele dagen op de weg omdat hij monteur is. Natuurlijk vind ik het wel eng als ik hoor dat het glad is, maar dat leg ik altijd maar snel weer naast me neer omdat ik anders wel hele dagen in de stress kan gaan zitten. En dan heb je echt geen leven meer volgens mij. Hopenlijk is de gladheid snel voorbij.
Wij hebben mazzel dat we dicht bij zee wonen. De wind komt nu vanuit die hoek, dus we krijgen direct de "warmte" van het zeewater, waardoor we gelukkig minder kans op gladheid hebben.. Wel zit er nog vorst in de grond, waardoor het toch nog tricky kan worden, evengoed erg oppassen dus....
ML moest van limburg naar utrecht vanmorgen, maar we haddden mist, een mega sneeuwbui op stormachtige af (zag tuin niet eens) en dan ook nog de code rood.. dus hij heeft afspraak afgebeld. Zijn collega zat in Nijmegen en die vond het maar onzin, en volgens zijn zeggen nergens last van op de weg.. maar waarom risico nemen? Vorige week met de sneeuw belde hij af.. uit voorzorg, en toen is hier geen vlok gevallen..
Ik kreeg net bericht terug van mijn afspraak uit Groesbeek, die zei: Heb je goed hoor, het is veel te gevaarlijk op de weg! Bij mijn weten liggen Nijmegen en Groesbeek heeeeel kort bij elkaar
Nou ik ben echt over de weg gegleden met de auto met de kindjes wegbrengen en zag veel mensen vallen met de fiets en op de stoep Ik heb mooi stapvoets gereden, maar dan nog als ik moest remmen...damn, gleed alle kanten op...BAH
Hier moest mijn man ook naar zijn werk, had er buikpijn van. Ik heb zo'n hekel aan gladheid. Zelf ga ik vandaag niet weg, ik moet morgen weg, maar kan daar dan nu ook al tegen op zien. Moet mijn dochter wel 13.00 uur naar de peuterspeelzaal brengen. Maar ja, dat is hier een parkje door, 5 minuten lopen. Dan durf ik nog wel aan.
pff, en nu zegt ML: tis helemaal niet glad meer, afspraak had net zo goed door kunnen gaan.. ik zeg ja schat, maar je had dan om 7 uur in de auto gezeten, en toen was het WEL glad.. kerels, echt..
Hier vanochtend geen last van gehad eigenlijk. Weet niet hoe het verder is geweest op de snelwegen enzo maar ik ga binnendoor en was echt goed te doen.
Zat ook vanmorgen om iets na 7 uur al in de auto, gelukkig ook nergens last van gehad. Had wel m'n man vantevoren even opgebeld om te vragen hoe het op de weg was (die vertrekt om 06.15 uur al). Als hij had gezegd dat het echt glad was, dan was ik wel thuis gebleven.