Heeeyheey. Ik weet even niet waar ik het moet plaatsen dus als het verkeerd staat sorry. Me zoontje heeft vandaag heel erg pijn in ze buik tot huilen toe. Hij roept eigenlijk de hele week al "beetje buikpijn" en nu eigenlijk continu. Vanochtend ging het nog wel af en toe zei hij dat hij buikpijn had maar vanaf midden middag ging het mis. Ze romp voelde ook erg warm aan alleen ze hoofd niet (geen koorts gemeten). Nu was hij de hele dag al aan het "kreunen" en af en toe ziek praten (heel anders praten) Dit ging de hele avond ook zo en heefd nu flinke koorts rond 39 graden. Het gaat beter als hij blijft liggen maar als hij gaat bewegen speelt het direct weer op en weet ook meteen geen houding te geven en wilt graag bij me zitten. Nu vraag ik me af of zulke heftige buikpijn wel normaal is. Hij heeft vanmiddag gepoept en dat was diaree en stonk echt heel erg en vanaf toen begon het eigenlijk ook een beetje met de erge pijn. Me hondje heeft overigens nu ook de parasiet giardia en weet dat het besmettelijk is maar zover ik weet moet het niet zo heftig uitslaan naar mensen? Hij voelt zich echt zo beroerd, vind het zo sneu. Is het normaal dat ze zoveel pijn kunnen hebben? Als het niet over is wil ik morgen misschien even naar de dokter
Ja ik zou zeker naar de dokter gaan morgen. Je zoontje kan best die parasiet hebben opgelopen. Evt zou je al wat ontlasting kunnen opvangen ter controle. Overigens heb ik dit vorige week gehad en bleek het een virus te zijn. Kreeg ook buikpijn en daarna koorts... Heb er 5 dagen last van gehad (en dat met die hitte toen!)
He wat vervelend, zeker idd met de hitte en ook best lang zeg wow! Wij zijn 2 weken geleden ook allenmaal ziek geweest, me vriend voelde zich niet goed daarna me zoontje ziek en koorts en spugen. Daarna was ik aan de beurt en toen onze dochter. Ik en me dochter zijn nog steeds wat verkouden en me dochter hoest echt heel appart en os heel schoor nog. Dus hoop dat we het niet nogmaals mogen ontvangen!
Ik zou de huisarts post bellen je wil je kind toch niet zo de nacht in laten gaan al helemaal niet als t al vanaf vanmiddag zo erg is
Stinkende diarree en koorts kunnen zeker duiden op giardia lamblia. Ik zou morgen dus naar de huisarts. Als hij er mee doorloopt kan hij nog andere klachten krijgen. (Mooie beestjes om te zien onder de microscoop trouwens. Ik ben veel van m'n opleiding wel weer vergeten, maar giardia lamblia vergeet ik nooit meer )
N.a.v dit bericht ben ik even gaan googlen. Al zal het er onder een microscoop toch net wat echter uitzien dan op een plaatje.
Zat er zelf idd ook aan te denken, verdenk mezelf er ook van namelijk. Gister (sorrysorrysorry) klontje slijm met leek net eitjes erin en ook af en toe vieze ontlasting. Ik weet dat dit heel goed kan namelijk, maar zou zichzelf moeten verhelpen dus zonder medicijnen wat officieel met honden ook zou moeten zijn. Helaas is me hondje heel gevoelig dus is al snel heftig bij haar. Heb net toch even gebeld omdat ik dan echt niet met een goed gevoel ga slapen. Ze gaf me eigenlijk in 1ste instantie het gevoel dat ik echt voor iets stoms belde, maar toch gerust gesteld. Ze vertelde me dat het niet klonk of het een blindedarm ontsteking kon zijn of iets anders acuut. Wel moest ik in de gaten houden of het niet erger werd of uit de hand liep. Hij is in slaap gevallen en werd wakker van mij en klonk weer helder. Hij moest goed plassen en het advies was paracetamol geven. Helaas wol hij niets eten of drinken zelf niet met honing dus we laten hem nu maar slapen en kijken wat er morgen gebeurd
Zijn rot beesten hoor, lekker vastbijten aan je darmwand bah haha. Het schijnt dat honden het bij zich dragen en kinderen heel makkelijk het kunnen oplopen, het moet door het lichaam zelf worden opgelost enkele keer dat wr hulp bij nodig is.
Een infectie kan idd vanzelf overgaan (net als aarswormen bv), maar dan moeten zeer goede hygiene maatregelen worden genomen. Nu er mogelijk dus al drie dieren/mensen besmet zijn geeft al aan dat er iets uit de hand aan het lopen is (mocht het idd zo zijn). Kinderen zijn erg gevoelig voor het oplopen en de gevolgen van de infectie. Ze kunnen achter gaan lopen in groei bv of bloedarmoede ontwikkelen, doordat de darmen voedingstoffen niet meer kunnen opnemen. Het is er nu ook precies het seizoen voor. De gemiddelde huisarts zal er dan ook meestal voor kiezen om te behandelen. Hygiene is bij kinderen toch al een 'ding' dat moeilijk in goede banen te leiden is. Zo blijf je elkaar besmetten anders.
Klopt had ik ook gelezen, enkel zijn we net 2 dagen terug van vakantie dus heb nog niet eerder aan de bel kunnen trekken. Daarnaast was er voorheen nog niets aan de hand en ik zorgde al voor goeie hygiëne voor mezelf en wat ik aanraak. Maakte ook veel schoon maar idd als hij het heeft komt het overal. Even afwachten tot morgen en in ieder geval hopen dat hij zich beter voelt. Daarnaast moet ik dan ook voor 3 dagen ontlasting verzamelen haha. Me hondje word overigens nu behandeld en zorg dat ze zo goed als kan hygiënisch gehouden word. En toch hoop ik dat het bij ons niet zo is!
Ik hoop het ook voor jullie! M'n betoog was overigens niet als verwijt/aanval bedoeld hoor. Meer omdat je schreef: 'Zou zichzelf moeten genezen, dus zonder medicijnen', dat ik dacht: als ze er maar niet te makkelijk over denkt.
Zo vatte ik het ook niet op hoor zeker niet, vind het altind wel prettig als iemand dat soort dingen nog tegen me zegd hoor als extra op eigen gevoelens. Ikzelf hou er niet zo van om snel aan de medicijnen te zitten dus geef het liever wel wat ruimte maar als het morgen niet verbeterd is dan ga ik zeker actie ondernemen. Niet onnodig pijn laten lijden vind ik dan ook. Hoop enkel dat we het niet hebben omdat ik nogal paniekerig ben, heb insectenfobie en dus dit vind ik ook doodeng om te weten als het in me lichaam zit. Hoop voor me kind dat hij morgen geen pijn meer heeft, zo weerloos als ouder om je kind met verschikkelijke pijn te zien zitten. Leek net alsof hij weern had, het kwam en het ging weer even zo sneu
Het kan geen kwaad om morgen tijdens het spreekuur toch even te bellen. Dan kunnen zij ook tips geven of vertellen of je wel of niet moet gaan opvangen. Als dat van meerdere dagen nodig is dan heb je het iig en als het niet nodig is is dat ook fijn om te weten. Sterkte ermee meis.
Het lijkt er niet op maar je weet maar nooit natuurlijk. Het gaat in ieder geval veel beter, koorts lijkt nu weg al vind ik hem nog iets warm. Hij is een kwartier wakker en heeft 1 keer gezegd buikpijn hoop voor hem dat het nu beetje klaar is ermee