Coeliakie bij baby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lintje, 4 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Wie heeft er ervaring met coeliakie (bij baby)?

Zoontje is al sinds zijn geboorte onrustig, met therapie is kiss behandeld, hij krijgt Losec en motilium (verborgen reflux) en Neocate flesvoeding omdat ie dat goed verdraagt (KMA?). Ook dik ik de voeding in met Gelilact omdat ie van JBPM krampen krijgt.

Nu gaan we over op vaster voedsel, hij is er heeeeel erg aan toe. Hij is tot op heden vooral 's nachts een onrustige baby, echter krijgt hij naast de onrust buikpijn na buikjespap van Nestle, ook na rijstebloem van Bambix, en potjes groente weigert ie. Bij verse groente bunkert ie!

Ik blijf zoeken want de nachten zijn zooo vermoeiend, hij kan zo krijsen. Wat is er toch met mijn kereltje?

Is er iemand die die bekend voorkomt en wiens kind coeliakie bleek te hebben? Help me alsjeblieft! :(

2. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Oh toevoeging, hij groeit goed (ook ondanks de verborgen reflux) maar heeft enorm stinkende winden.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.284
    36.148
    113
    Coeliakie is glutenallergie toch? In groenten ed en in melk zitten geen gluten, dus dan zou hij daar toch niet nu al last van kunnen hebben lijkt me.

4. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Mijn dochter is onlangs getest op glutenallergie omdat haar groei sinds ze brood kreeg enorm stagneerde en ze zelfs was afgevallen.
    Gelukkig heeft ze geen glutenallergie.
    Maar je verhaal komt me wel bekend voor. Mijn zoon had/heeft behoorlijke KMA. Ik heb heel veel nachten met een overstrekkend kind gezeten.
    Aan alle soorten voedsel heeft hij erg moeten wennen.
    Hij heeft tot anderhalf jaar de 6 maanden pap van bambix gehad. Die van 8 maand of ouder kon hij niet tegen.
    Altijd maar buikkrampen.
    Nu klaagt hij nog wel eens over buikpijn maar niet zo erg.
    Ik denk dat zijn darmen gewoon wat minder snel rijp waren voor bepaalde voeding. Het is niet leuk, maar het is vooral doorzetten en kijken naar wat je kindje nodig heeft.
    Hou de variatie vooralsnog beperkt. Laat zijn lijfje wennen en ga anders eens in gesprek met een dietist.
    Een osteopaat kan ook helpen bij buikklachten.
    Het feit dat hij zo goed groeit is een goed teken en die stinkwindjes.. dat hoort bij de KMA en de voeding die daarbij hoort;)

5. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    Lintje, miscshien is het een idee dat je een keer met je kindje naar een bioresonantietherapeut gaat?

we hebben elkaar vaker getroffen op dit forum en volgens mij heeft jou kindje nog meer klachten dan de mijne. Mijn zoontje kreeg 3 weken geleden heftige eczeem en weer dacht ik aan kma.
    op advies van huisarts proberen we nu Pepti. ik zie nog geen verbetering (geef t nu een week)...hij is ontzettend hoesterig en daar spuugt hij nu zelfs ook van, zo zielig. Maar goed. Omdat die kma weer ter sprake kwam, ben ik wederom naar een bioresonantietherapeut geweest (dit keer een andere, met de eerste klikte het niet).

daar ben ik donderdag geweest. Zij heeft gemeten dat mijn kindje dus voor heel veel allergisch is / of gevoelig op reageert. Op tarwe, groente, fruit, zelfs gekookt water, luierdoekjes,wasmiddel, koemelk, suiker etc etc. Dit heeft hij via de baarmoeder al verkregen....
    als ik dus ga beginnen met bijvoeden zodadelijk, loop ik van t ene probeem in het anderen...t ergste is nog: alles gaat resulteren in eczeem en een snotterig kind tot zeer waarschijnlijk een jaar of 4 of langer.

ik ben nooit gelovig geweest in de alternatieve geneeswijze, maar nu t mijn kleintje aangaat ben ik om. Zij kan namelijk ook mijn kindje helpen van die allergien af te komen...Heel zweverig misschien, maar wie ben ik om het niet te proberen? Wie ben ik om mijn zooontje misschien voor niets intesmeren met Hormoonzalf of jeuk te laten hebben?

Het is misschien het proberen waard voor je.

Daarnaast weet ik als je kindje een bewezen kma heeft, je mag gaan bijvoeden vanaf 6 maanden en dat onder begeleiding van een dietist. Omdat kindjes met kma vaak ook overgevoelig/allergisch reageren op andere dingen....

ik wacht zowiezo met bijvoeden tot 6 maanden, tot die tijd laat ik hem behandelen bij de bioresonantietherapeut met hopenlijk tot resultaat dat hij straks gewone melk kan drinken en een broodje kan eten......(want ja, ook dat is bewezen!).

Vergeet niet dat bijv. accupunctuur/osteopaat/fysio ook allemaal onder de alternatieve geneeswijze vallen....Zo zweverig is het dus allemaal niet.

Ik hoop dat je mijn advies ten harte neemt.

6. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Ik loop al bij een kinderdietiste, zij vindt het niet een typisch koemelk-geval zeg maar. Ze weet het ook niet met hem, maar is wel heel goed, zeg ik er even bij. En het is zo lastig want hij heeft zoooo'n honger. En ik geef Bambix vanaf 4 maanden en daar heeft ie al enorm last van in zijn darmen. Dus een directe reactie is er niet.

Ook ben ik bij een bioresonantietherapeute geweest. Zij gaf aan "gluten, blikjes melk en tartrazine". Wat die "blikjes melk" inhield wist zij ook niet. Maar de druppeltjes die ik meekreeg hebben niet geholpen. En toen ik de kinderarts meldde dat ik bij een bioresonantietherapeute was geweest mocht ik kiezen, of HIJ ging me helpen óf ik moest naar de therapeute gaan.

Misschien moet ik nog eens naar een andere biotherapeut. Kijken of er hetzelfde uitkomt?

Het heeft me al zoveel geld gekost allemaal, de biotherapeut wordt niet vergoed en alle ander therapeuten gedeeltelijk of helemaal.

Ook een osteopaat ben ik geweest, hielp niets.

Wie heeft het antwoord? :(

7. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    lastig he...maar blijkbaar reageert je kindje wel op de voeding...ik zal als ik jou was nog eens gaan.
    ik weet dat bepaalde speciale afdelingen in ziekenhuizen (gericht op allergien) zeggen: er worden goede resultaten behaald met bioresonantie. Meer zeggen ze niet, maar ze noemen het wel. Ze mogen niet ernaar doorverwijzen, want dat zou betekenen dat ze er zelf achter staan en dan zouden ze het ook moeten gaan uitvoeren.
    Alternatief en echte geneeskunde liggen elkaar absoluut niet....ik vertel het mijn huisarts dus ook gewoon niet. Waarom zou ik? Baad het niet schaadt het niet is de therapie, dus geen haar op mijn hoofd om slapende honden wakker te maken.
    Wel een dramatische reactie van jou ka....misschien begrijpelijk...maar ja, ze moesten zich maar eens inleven hoe het is een kindje te hebben die veel klachten heeft, maar niet een aan te wijzen aandoening...(zoals onze kindjes). Ik ben ook gewoon wegstuurd bij de KA...: niets aan de hand zegt hij, de eerste 3 onrustige maanden! 2 weken later zat mijn kind onder het eczeem...
    eczeem is een uiting van overgevoelig reageren op stoffen. Zowel van binnenuit (koemelk) als buitenaf (wasmiddel).

heeft jou kindje eczeem?

bij mij wordt het wel vergoed tot 750 euro per jaar, dus dat scheelt wel moet ik zeggen. En het is alweer bijna januari en dan is de pot weer gevuld met 750 euro...!

maar ik laat mijn kindje dus behandelen, en heb nu ook druppels...zij liet mijn zootnje ook bepalen hoeveel x daags die druppels moesten zijn en over hoeveel weken ik terug moest komen met hem. Ik moest daar wel een beetje bij fronsen en heb dat haar ook verteld. Ze zegt dat ze zich opensteld voor hem en zo antwoord kan ontvange. T gaat mij iets te ver...maar ja, ik vind dta ik geen andere keus heb.

Als ik jou verhaal lees, ben ik bang dat wij anders straks in precies hetzelfde schuitje zitten als we met bijvoeding gaan beginnen. Misschein alsnog wel hoor, maar dan kan het hoofdstuk bioresonantie afsluiten....

probeer het nog eens, al is het éénmaal, en ga met de tips aan de slag....zover mogelijk. Neem dan ook vanalles mee wat je gebruikt: alle soorten eten / limonade / fruit / groentje / wasmiddelen / vacht van je huisdieren? / zalfjes / melk / etc...

8. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Nee, geen eczeem, wel droge beentjes maar dat had mijn dochter ook. (zij eet/drinkt geen zuivelproducten overigens, vreemd toch)

De biotherapeute zei ook dat zijn speentje niet goed voor hem was.. tja.. die vindt ie toch erg prettig hoor. En ook dat Losec niet goed voor hem was.. tja.. zonder functioneert ie echt niet hoor.;)

9. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    oh ja de KA zei over de bioresonantie dat je natuurlijk elke vorm van allergie kunt verhelpen als die allergie verzonnen is..

10. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    hahaha....ja, de ka heeft een punt natuurlijk. Het blijft zweverig en bewijzen zijn er niet. je moet er in geloven...en dat doe ik gezien ik even geen andere weg zie...wie ben ik om al die dingen te negeren? ik zie ook wel dat hij op veel allergisch reageert...en ik weet welke problemen dat kan geven als ik met bijvoeding ga beginnen.

enige bewijzen die er zijn is dat kinderen opeens wel weer iets kunnen eten zonder last te krijgen.

mijn kindje reageerde op de losec, maar ze antwoorde heel nuchter: tja, dat heeft hij nodig dus dat moet je niet weglaten.

ook reageerde hij op zijn speen (siliconen). Na de behandeling schijnt dat over te kunnen zijn. Maar zoiets kan je ook niet weglaten, is voor die kleintjes ene noodzakelijk kwaad.

mijn kleintje wil geen speen....maar mijn oudste wilde dat ook niet dus dat zegt niets vind ik.

t blijft lastig...maar jij zit toch ook nog wel echt met de handen in het haar...dus ik zou nogmaals zo'n biotherapeute bezoeken....

11. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Ik heb net ook gelezen dat de boel weer erger wordt met reflux als je overgaat op vaste voeding. En ook als je kindje meer gaat bewegen.. tja, hij kruipt de hele dag en eet als een bootwerker, dus misschien dat het toch gewoon die rotreflux is. Hij spuugt nu ook steeds mondjes en slaapt 3 x 30 minuten overdag, zelf in slaap komen is lastig. Je tilt hem op hij is stil, je legt hem neer hij gaat krijsen.. klinkt beetje als refluxprobleem. De problemen zitten het meeste in het slapen, vooral na de nachtvoeding om 3 of 4 uur. Misschien de Losec nog wat omhoog. ;) En de groente ná de laatste fles geven ipv ervoor.. :(

Deel Deze Pagina