Ik zou wel willen proberen om vegetarisch te eten, het zal misschien niet altijd helemaal vegetarisch zijn maar wel het grootste deel. Ik ben benieuwd wat het met mijn lichaam doet en het is ook beter voor het milieu natuurlijk. Ik ben niet echt een hele grote vlees eter, varkensvlees vind ik heel vies en ik moet niks hebben van plofkippen of dergelijk. Vis vind ik wel lekker en gewoon goede kip ook. Hoe maak je de overstap? Moet ik rekening houden met extra vitamines of is dat alleen bij veganisten zo. Wat doet het met je lichaam, huid enz..?
Zelf eten we nog gewoon alles. Hoe vaak eet je nu vegetarisch? Wij zijn wel gaan minderen met het vlees en eten toch wel 1 dag in de week vegetarisch. Lekker veel groente in pastasaus of lasagne Mooie start
Gewoon proberen 1-2 maaltijden te vervangen per week. Probeer als je vlees eet biologisch vlees te eten, en eventueel een halve portie
Wij eten sowieso 1 x per week soep (wel zelfgemaakt) en dan altijd vegetarisch. Ook een goed gevulde salade met stokbrood en falafel komt regelmatig langs. Diverse curry's zijn vegetarisch en ook zo bedoeld, lekker met naambrood. Een vega pokebowl. Noodles met knapperig gebakken tofu. We eten minimaal 2/3 keer per week vegetarisch en de overige keren biologisch vlees en ook minder qua hoeveelheden
Vlees is in veel gerechten goed te vervangen, voor vleesvervangers of extra groenten of peulvruchten. Je hoeft als je gezond eet ip geen supplementen te nemen, zolang je wel eieren kaas boter etc eet. Er zijn mega veel vegetarische recepten te vinden! Wij eten gewoon normaal, maar dan zonder vlees. Aardappelen groenten vlees eten we 1 x per 2 wk denk, dan eten mn man en kinderen wel vlees en ik een vervanger of ik kook een eitje. Of ik neem een paar scheppen extra groenten en kwark toe voor de eiwitten Nasi maken we bijvoorbeeld met vivera wokblokjes of van garden gourmet zijn ze ook lekker. En dan veel groenten er door. Pasta met vegetarische balletjes of vega speckjes. Lekker mer courgette paprika champignons, pesto en parmezaanse kaas. Wraps met falafel is ook lekker en. Heel makkelijk Pizza zelf beleggen vegetarisch gaat ook heel makkelijk Pilav met kipstukjes van vivera Broodbeleg: hummus, vegetarische pate, vega tonijn (vuna van garden gourmet is lekker maar je maakt t ook makkelijk zelf) kaas eten we wel, gekookt ei. Keus ten over, ik mis t echt nooit!
Gewoon stoppen met vlees eten Wij eten wel vleesvervangers, kaas en ei. Mijn idee was om af en toe nog wel vlees te eten maar het staat me echt tegen. De kinderen willen ook absoluut geen vlees meer eten. Mijn man af en toe nog wel.
Door geen vlees meer te eten Wat lijkt je er moeilijk aan, waar zie je tegenop? In veel vleesvervangers zitten ook toegevoegde vitamines en zeker als je wel nog zuivel eet hoef je je echt geen zorgen te maken om vitamimetekorten. Ik heb zelf gemerkt dat het gezonder voor mijn lichaam is maar dat geldt wellicht niet voor iedereen. Er is zoveel keus in de supermarkt joh, gewoon een beetje gaan proberen. De notenballetjes van Albert Heijn zijn heel lekker (voor bij stamppot), de spekjes (voor in pasta) en kipstukjes (voor bijvoorbeeld kip kerrie) ook. Verder kun je bijvoorbeeld kikkererwtencurry of linzencurry proberen, wraps met bonen, pasta met walnoten of dit goddelijke recept: https://www.eefkooktzo.nl/spaghetti-champignons-roomsaus/ Ik vond het een paar jaar geleden nog jammer dat ik geen kroket meer kon eten maar zelfs daar zijn nu in de supermarkt prima alternatieven voor
Ik heb geen doel om vegetariër te worden, maar we zijn wel steeds vaker vegetarisch gaan eten. Steeds een dagje vaker vegetarisch, inmiddels eten we nog twee keer per week vlees en een keer vis. Ik doe veel inspiratie voor gerechten op op Instagram. In vleesvervangers zit vaak veel zout, dus daar zou ik wel op proberen te letten. Ik probeer vaker peulvruchten en eieren te gebruiken.
Ik eet nog wel zo nu en dan vlees, maar mijn man is 3 jaar geleden gewoon gestopt. Hij hield trouwens echt van vlees.. hij wilde gewoon kijken met zijn lijf wat het deed. Nu heeft hij niet echt een verschil opgemerkt maar als hij nu per ongeluk iets eet met vlees dan merkt hij het wel. Buikpijn en diarree. Maar goed, wij eten gewoon meer groente, soms vlees vervangers en wij eten vaak avocado of bakbanaan bij het eten. Ik zelf lust af en toe echt wel iets dus net als vandaag hadden wij een verjaardag op het strand en dan neem ik echt wel een stukje kip van de bbq. Maar ik kan ook prima zonder leven. Mij kinderen krijgen wel 3 keer per week vlees. Vleesvervangers kan mijn oudste vaak niet eten en dat durft zij ook niet meer na een anafylactische reactie op lijnzaad. En buiten dat kunnen wij geen noten oid eten dus ik geef ze een paar keer per week vlees. Maar goed ik eet 1 keer per week (max) vlees en elke week wel een keer vis. Gewoon proberen. Lasange met veeeeel groente. Pastas met veel groente, daar mis ik echt geen vlees aan. Rijst met groente, avocado en bakbanaan. Aardappels en groente (eten wij echt weinig) met een vleesvervanger? Bij lidl hadden ze toendertijd prima vervangers voor een leuke prijs. Hier heb je ook lekkere krokante burgers, zullen ze in NL ook vast hebben.
Ik eet nu nog 1 à 2 keer per week vlees of vis. Bij sommige maaltijden kun je vlees gewoon weglaten. Bij andere gebruik ik wel een vervanger. Maar dat is dan meer omdat ik het lekker vind of de 'bite' van vlees mis. Niet zozeer vanwege de voedingsstoffen. Zeker zo lang je af en toe nog vlees eet, is dat absoluut niet nodig. Als je helemaal geen vlees eet, maar nog wel ei en zuivel zul je ook niet veel mislopen. Maar extra peulvruchten zijn dan wel aan te raden. Wanneer je echt volledig plantaardig zou eten, heb je wel wat aanvullingen nodig. Maar bij gewoon minderen met vlees hoef je je daar niet druk om te maken. Het doet bij mij niks met.mijn huid of haar. Voel me er ook niet meer of minder gezond door.
Je hoeft maar heel weinig vlees te eten om alle essentiële voedingsstoffen in voldoende mate binnen te krijgen. Wij zitten nu op 1 maaltijd per week, max 300 g voor 4 personen. Als we recepten hebben waar vlees in moet, dan kijken we in welk recept het vlees te makkelijkst te vervangen is.
Aan mij heb je waarschijnlijk weinig, ik heb de overstap jaren terug gemaakt in tegengestelde richting. Opgevoed als vegetariër en ben langzaamaan vlees gaan eten. Dat deed ik stapje voor stapje en een echte vleesliefhebber zal ik nooit worden, maar 100% vegetarisch zie ik ook echt niet zitten. Ik noem mezelf nu flexirariër en vooralsnog voel ik me hier het beste bij (vergeleken met een vegetarisch en carnivoor dieet). Wellicht dat jij het ook zo kan doen (maar dan andersom). Dus stapje voor stapje minderen met vlees. Nog even inhakend op dat vegetarisch beter zou zijn voor het milieu. Vegetarisch eten is niet per definitie beter voor het milieu. Het scheelt maar weinig ten opzichte van een flexitarisch dieet (als het überhaupt al iets scheelt). Veel voedingsmiddelen die vegetariërs veel eten (zoals champignons, kaas, quorn) hebben zelfs een grotere ecologische voetafdruk dan bijvoorbeeld kip of vis. Als je voor veganistisch gaat, dan scheelt dat wel weer veel. Maar als je motief om vegetariër te worden voornamelijk het milieu is dan hoef je dus niet volledig vegetariër te worden en volstaat een flexitarisch dieet ook prima.
Ik zou wel b12 slikken of sprayen als ik jou was! Ik ken je eetpatroon niet, maar je kan gehakt in gerechten vervangen voor vega gehakt, kip voor nep kip, spekjes voor vega spekjes, enz! Je hebt ook genoeg vega schnitzels e.d. Wij eten dit niet zo heel vaak omdat het vrij zout is en meer voor de lekker. Door bijvoorbeeld pasta kunnen bonen, door salades idem, of noten. Wat denk je dat je moeilijk vindt om te vervangen, of waar je tegenaan gaat lopen? Of je fysiek veel verschil gaat merken weet ik niet. Ik ben veganist en heb sindsdien een veel betere huid. Toen ik whole foods plant based at voelde ik mij echt lekker en had ik geen buikklachten meer, maar dat lukt sinds m'n vorige zwangerschap niet zo goed meer. Voor het milieu en voor dierenleed schiet het niet heel erg op als je vlees gaat vervangen voor kaas of eieren trouwens. Dus dat raad ik je af Veel succes ieg, hartstikke goed!! Als je specifieke vragen hebt, vraag maar raak!
Wij zijn gestart met vlees vervangen door vleesvervangers en eerst uit te proberen wat we lekker vinden en wat niet. Zo eten wij regelmatig de kaasschnitzels van Valess, de krokante kipschnitzel van garden gourmet, de gegrilde kopstukjes (in gerechten) van Garden gourmet en we eten broodjes burger met de bofkipburger (vegetarische slager). Sinds kort ook lekker geruld gehakt gevonden. Sommige vervangers vind ik echt vies, regelmatig vervangen we ook niet. Maar een AVG zonder iets erbij is wel echt saai eten. Ik eet nog wel vis, mijn man vis en vlees, mijn dochters volledig vegetariër. Zij krijgt wel regelmatig noten mee naars holen een extra vitaminepilletje en soms babyfruithapjes voor haarstoelgang, want die is bij haarscherp achteruit gegaan. Ze mag van mij (nog) niet overstappen op vegan.