Nachtzindelijkheid kind bijna 10

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door MissXray, 24 feb 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissXray

MissXray Niet meer actief

Zijn er mensen die ervaring hebben met een kind van bijna 10 die niet nachtzindelijk is?

Hier dus een zoon die met 2,5 overdag zindelijk was en heel kort op zn 4e volledig nachtzindelijk is geweest. Sindsdien af en aan problemen s nachts.

Dan denk je waarom heb je er in al die tijd nog nooit iets aan gedaan? Hij plast zijn bed niet nat. Het is elke keer alleen een natte onderbroek en soms zn pyjamabroek wat vochtig, maar nooit een nat bed.

Wij zijn nu 2 nachten geleden toch maar begonnen met een plaswekker. Zijn er mensen die dit herkennen. Dus niet het hele bed nat plassen, maar kleine beetjes laten lopen? Hielp een plaswekker?

2. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.277
    1.440
    113
    Mijn zoon (10) deed in het begin (vanaf dat hij zindelijk was) een paar keer per nacht flink in bed plassen. We hebben echt alles geprobeerd. Van de plaswekker werd hij niet wakker en zelfs van die pillen van de kinderarts hielpen niet (waarvan de plasproductie stopt). Nadat we echt dik 2 jaar de plaswekker hebben gebruikt zijn we ernee gestopt. Hij plaste toen nog meestal 1x in bed en soms was het ook alleen dat de onderbroek nat was en dat hij dan wakker werd. Maar soms lag hij ook in een plas en sliep ie gewoon door.

Vanaf toen hebben we hem gewoon om 23 uur wakker gemaakt om te laten plasen (dat mocht niet toen hij die plaswekker had want hij moet juist leren om zelf wakker te worden). Vanaf toen plaste hij niet meer in bed en sinds 2 maanden maken we hem niet meer wakker en dat gaat ook goed.

evaleana en MissXray vinden dit leuk.
  3. Roanna

Roanna Bekend lid

24 aug 2015
    880
    395
    63
    ja, mijn zoon van 9 was ook nog niet nachtzindelijk. We haalden hem toen altijd uit bed als wij naar bed gingen, maar het ging nog weleens mis.

In de zomer gestart met de plaswekker, en na 2,5 maand echt droog! super fijn voor hem (bij logeren, kamp etc.) en voor ons.

MissXray vindt dit leuk.
  4. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.251
    306
    83
    Zoon van 12 was tot paar maanden geleden ook nog niet droog ‘s nachts. Tot 11 jr met luier geslapen, daarna was hij te groot voor regulier verkrijgbare luiers. Speciale onderbroeken met absorberend deel (underwunder) gekocht maar dat was niet voldoende. Zou voor in klein plasje wel moeten werken. Zoon had daarmee nog wel een paar keer per week nat bed. Op advies van de huisarts naar de fysio gegaan en inmiddels gaat het gelukkig veel beter. Soms nog wat drupjes in onderbroek maar z’n bed blijft droog gelukkig!
    Ik hoop voor jullie dat de plaswekker helpt, anders zou ik naar de huisarts gaan

5. MissXray

MissXray Niet meer actief

Bedankt voor je reactie. Zaterdag toch maar met die wekker gestart en de eerste nachten 1 of 2 keer af gegaan. Afgelopen 2 nachten niet meer. Lijkt me sterk dat dit zo snel opgelost gaat zijn met die wekker, maar het is een veelbelovend begin!

Deel Deze Pagina