Coeliakie vragen, wie kan/wil me helpen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Juffie26, 13 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Treez

Treez Niet meer actief

Super begrijpelijk en je raakt door alles het vertrouwen in je lijf kwijt. Het doet niet wat het moet doen en dat is ook heel erg verdrietig. Ik hoop echt heel erg voor je dat jullie grootste wens in vervulling mag gaan en dat je snel duidelijkheid krijgt.

Juffie26 vindt dit leuk.
  2. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Bedankt voor je uitgebreide berichtje.
    Idd meten is weten en voordat ik echt mijn leven moet gaan omgooien wil ik wel zeker weten dat dat ook echt nodig is. Wat niet hoeft, hoeft niet natuurlijk.
    Ik had inmiddels idd al door dat niet iedereen zelfde klachten patroon heeft.... vind het alleen zo opvallend bij mij dat sinds ik o.a. probiotica gebruik ik nergens meer last van lijk te hebben.
    Ik hoop maar dat het snel volgende week vrijdag is, ik stik nu al bijna van de zenuwen.

Miskraam.....Ik weet het maar, komt nu denk ik allemaal beetje boven omdat het nu een jaar geleden is dat het was. Had zo graag dat kindje gewild zo hard voor gekonkt. En ben zo bang dat het nu niet meer lukt mocht blijken dat ik coeliakie heb....... maar jou onderschrijft is wel hoopvol, de laatste loodjes wat fijn. Heb je deze zwangerschap iets extra moeten doen of gedaan? Onder controle in zkh? Of gewoon bij de vk?

Succes nog met de laatste weekjes

3. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Dank je wel.
    Ja het vertrouwen raak je idd kwijt zo....
    We houden maar hoop op een cryo...

4. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Coeliakie staat geen zwangerschap in de weg zodra je aan het dieet bent en je hersteld bent. Dat kost even tijd, maar daarna ben je net zo vruchtbaar met net zoveel kans op een gezonde zwangerschap als je zonder coeliakie was geweest(dus wel los van andere mogelijke problemen). Uit mijn hoofd duurt het voor de meesten een jaar ongeveer om echt hersteld te zijn. Het risico zit hem dus echt in het onontdekte. En daar ben je al mee bezig. Mocht het geen coeliakie zijn is het natuurlijk zaak om verder te kijken.

Ik ben gewoon onder behandeling bij de vk, geen ziekenhuis gezien, geen extra risico's of bijkomstigheden, gewoon een gezonde zwangerschap zoals dat van de meeste zwangeren. Ook heeft het bij mij niet langer dan gemiddeld geduurd.

Juffie26 vindt dit leuk.
  5. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Pfff jaar, wil eigenlijk niet weer een jaar wachten ik wordt er niet jonger op en wil er eigenlijk mee verder. Maar ja maar eens afwachten. Ik denk dat er verder niet zoveel te onderzoeken valt als hier niets uit mocht komen. Ik heb geen schimmels, geen ziekmakende bacteriën, geen parasieten, geen ontstekingswaarde, en al mijn vitamine waarde zijn ruim voldoende. Ik heb nu eigenlijk nergens last meer van....maar goed maar eens afwachten wat eruit het bloedprikken gaat komen verder....

Wat fijn dat je zwangerschap goed verloopt en dat je verder geen zkh controle hoeft of iets.

6. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    De MDL arts kan je meer vertellen over die hersteltijd als het idd coeliakie is. ;) Ik hoor het ook alleen maar van anderen. En wellicht wordt zwanger worden en blijven wel makkelijker al zodra je herstellende bent? Ik weet het echt niet.. sorry.. Dit is hetgeen wat ik je kan vertellen. Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt over je klachten en dat je snel weer zwanger bent en nu ook blijft. :)

7. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Geeft niks geen sorry vind het al fijn dat je dr moeite neemt om te reageren.
    Mocht het echt zo zijn dan gaan we maar eens verder babbelen met kliniek en mdl arts.

Geniet nog van je laatste loodjes en straks van jullie wonder ♡

8. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Bedankt voor alle reacties.
    Ik zal vrijdag laten weten wat de uitslag is.

littlemunchkin en Treez vinden dit leuk.
  9. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Succes morgen! Ben benieuwd

Juffie26 vindt dit leuk.
  10. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Bedankt, wat attend dat je daaraan denkt. Ik ben echt zo in de zenuwen pfff

BabyFG vindt dit leuk.
  11. Treez

Treez Niet meer actief

Succes!!!

12. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Snap ik, komt goed
    Knuf

Juffie26 vindt dit leuk.
  13. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Pfff wat een opluchting alles is goed.
    Geen enkele reden om aan te nemen dat ik coeliakie zou hebben. De waarde waren gewoon 0 dus dikke prima. Hij heeft ook waarde laten prikken of ik anti stoffen aan kan maken zodat de coeliakie waarde ook niet vals zou zijn. Dat was ook prima in orde ik zou als het moet gewoon anti stoffen aan moeten kunnen maken. Ik ben zo opgelucht.

Ik heb wel een middel gekregen dat mijn glazuur bindt zodat het mogelijk mijn darm niet meer kan irriteren.

Nu mijn man nog in de mri scan zobdag wegens een levertumor die waarschijnlijk goedaardig is maar dat moet nog worden uitgesloten en dan in januari doot met de cryo.

Bedankt allemaal

14. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Wat een fijne uitkomst!
    Nog even spannend voor je man dus hoe dat allemaal verder zal verlopen...

15. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ja klopt idd.
    De vraag is of er een leveroperatie nodig is of niet....

Deel Deze Pagina