Een vraagje aan de hypotheekadviseurs.. Zijn er van bepaalde banken online hypotheekoffertes aan te vragen? En bij de rabo/ sns?
De Rabo in ieder geval niet. Voorheen kon de hypotheek via internet verhoogd worden (bestaande hypotheek bij Rabo) maar dit doet de Rabo ook niet meer. Per direct is dat afgeschaft i.v.m. strengere regelgeving.
ik zou dat nooit doen omdat je dan allerlei kortingen misloopt. Bij moneyou kan je online een offerte aanvragen.
Het liefst ga ik ook naar de bank zelf, maar die zitten op het moment overvol en kunnen we pas in 2011 terecht. En dan zijn de nieuwe regeltjes al in gang en dan lopen we het misschien al helemaal mis. Heb aan de hypotheekadviseur gevraagd of hij verschillende offertes kan aanvragen voor ons en dan zegt hij dat dat veel tijd/ werk kost en dat hij het onnodig vindt. + hij zegt dat een bepaalde bank het beste voor ons naar voren kwam en dat het dan onnodig is om banken met hogere rentes te vergelijken. Is het normaal dat je maar bij 1 bank een offerte aanvraagt? Het lijkt mij veel redelijker als je kan vergelijken..
Dat is wel normaal ja. Een adviseur weet de regeltjes, voorwaarden en tarieven van een geldverstrekker. Zij moeten er minimaal 150,- per offerte die niet doorgaat voor betalen, dus lijkt me niet zo raar dat ze er dan niet 5 ofzo gaan aanvragen
mijn hypotheekadviseur heeft al offertes bij zich met prijzen en kortingen enzz maar tis ook echt een hele fijne vent hij doet ook meer dingen voor ons zou geen andere meer willen
Een goede hypotheekadviseur, rekent van meerdere banken/maatschappijen producten door. Ook is het vrij normaal dat er meerdere offertes voor je worden opgesteld/aangevraagd. Hypotheekadviseurs weten van de grootste hypotheekaanbieders meestal wel de laatste rentepercentages, voordelen ed. zodat zij zelf al een hypotheek voor je kunnen doorrekenen zonder dat ze daar apart de bank/maatschappij voor kunnen benaderen. Een goed advies opstellen, offerte opstellen kost alleen wel tijd. Dus ik snap wel dat dat moeilijk wordt om dat dit jaar nog voor mekaar te krijgen.