1ste keer zonder luier op pad.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door LadyLaila, 19 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyLaila

LadyLaila Bekend lid

31 mrt 2009
    534
    0
    0
    overijssel
    Ik ga morgen voor de eerste keer mijn zoontje meenemen zonder luier. We moeten eerst met een bus een half uur dan verjaardag dan weer een half uur met de bus. We zijn ongeveer 6 tot 8 uur weg hoe kan ik dat het beste aanpakken en wat moet ik meenemen wie heeft er tips

2. megacarls

megacarls Niet meer actief

Van te voren laten plassen. Extra kleding meenemen zoveel als je je gerust bij voelt en voor vertrek weer laten plassen.

De eerste keer weg met onze dochter zonder luier had ik er zelf niet aan gedacht. Ze zei zelf opeens "Mama, ik heb geen luier meer aan hè?"
    "Oh ja"...(f****ck.....)
    Maar toen was de rit iets langer en was dat net een paar dagen. Onderweg even gestopt en het is goed gegaan.

Succes!

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Toen ik voor het eerst echt een hele dag wegging met onze zoon heb ik een setje reserve kleding meegenomen en een luier. we gingen naar de Efteling en had geen idee hoeverre hij afgeleid zou zijn of niet. ik had me voorgenomen hem het vertrouwen te geven, maar mocht het mis gaan dan hadden we een setje reserve kleding en luiers voor de rest van de dag,. Maar het ging prima., Meestal zie je het wel als ze moeten, althans bij onze zoon wel; die gaat onrustig doen en met zn handen bij zn kruis. Misschien wat meer dan anders vragen of hij moet. reserve kleding mee, desnoods meerdere setjes als je hem niet meer terug in de luier wil. En van te voren voor de bus reis laten plassen.

4. LadyLaila

LadyLaila Bekend lid

31 mrt 2009
    534
    0
    0
    overijssel
    Dank je wel. Maar eens moet de eerste keer zijn ik ben al een pois bezig met zindelijkheid maar dan gaat het een weekje goed in huis en dan kreeg hij weer een terugval. Maar ik kan het nu jiet meer uitstellen want innjanuari gaat hij wennen op de basisschool.

5. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Wat ik ook nog vaak doe is zeggen dat ze echt moet proberen om te plassen en verplicht op de wc. Wanneer ik dat niet doe moet ze namelijk op onmogelijke tijdstippen en dat het echt minimaal een half uur duurt voordat ze ergens kan. Ze leren het vanzelf wel langer ophouden natuurlijk, maar bij een vieze toilet (zoals bijvoorbeeld vaak in de trein is) gaat ze echt niet.

Verder 1 extra setje kleren en nog 2 of 3 extra onderbroekjes voor als het nét te laat is.

6. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Wat ik de eerste keer mee nam was schoon setje kleding en een paar extra onderbroeken. En voor de zekerheid had ik ook nog een paar luiers mee.

Voor vertrek laten plassen. En goed aangeven dat hij het op tijd moet zeggen als hij naar de wc moet. En anders tussen door bij de visite af en toe even vragen.

Was de eerste keer zonder naar de kinderboerderij geweest en het ging echt super. Paar keer gevraagd aan haar of ze ook moest plassen maar ze zei zelf al als ik moet kom ik wel bij je. En dat deed ze inderdaad ook en heeft in het park twee keer geplast. En voor we de auto in gingen heb ik haar nog een keer op de wc gezet.

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.857
    19.246
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    In ieder geval extra kleding, natuurlijk. En waar het kan even laten plassen. Maar ik moet zeggen: onze zoon had (en heeft) hier een gruwelijke hekel aan, aan dat verplicht plassen. Het lukt dan vaak ook niet en hij wordt alleen maar boos.

En ik nam bij dit soort uitstapjes nog wel altijd een luier mee. Als hij dan echt op een onmogelijke plek moest en er geen wc in de buurt was, deed ik gewoon broek naar beneden en even een luier aan. (Wel na het plassen gelijk weer uit!)

8. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net als debbrunschot en net als tupp:

Laten plassen, extra kleren en toch nog een luier in de tas mocht dat eens helpen.

Denk voor bij toch een evt ongelukje ook aan een een paar servetten of keukenrol voor de grond/doek om je kind af te drogen/billendoekjes voor de billen en een paar plastic zakken om de natte zooi in mee te nemen... Meisje hier heeft een keer een hele grote plas gedaan in de IKEA :( Ik had schone kleren bij me, maar kon haar niet afdrogen, we hadden nog nooit zo'n ongelukje gehad namelijk! En stel dat je een ongelukje in de bus krijgt voel je je echt niet tof als de bank nat is...

Succes! Gelijk een lange dag!

9. LadyLaila

LadyLaila Bekend lid

31 mrt 2009
    534
    0
    0
    overijssel
    Waar de verjaardag is vind ik de ideale plek om te proberen me vriendin is niet zo moeilijk zie meer op tegen de rit vandaar maar de tip om keukenrol mee te nemen ideaal had ik niet aan gedacht. Ik laat morgen weten hoe het is gegaan.

10. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Je hebt een zoontje, is ook wel makkelijker, die kan ook nog een keertje "wildplassen";)

Wij waren een keer in het bos en onze zoon moest ook ineens plassen dus heeft hij tegen een boom geplast.

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.857
    19.246
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Sweetamber: Uhm, mijn zoontje zou echt nog niet kunnen wildplassen hoor! Dan wordt alles (zeik-)nat.

12. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    (hihi, zeiknat ;) )

Hij was toen al wel ruim 3 jaar hoor, maar het ging prima...
    Sindsdien wisselt hij het staand en zittend plassen thuis af, net waar hij zin in heeft;)

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik nam extra kleertjes mee, een hydrofiel en pedaalemmerzak (Voor de grond droog te maken en de natte kleren in te doen ) mee en luiers, maar die heb ik toch mee want ik heb nog een dreumes in de luier. Als ze onderweg moest plassen maar er geen wc was, de wc vies was, of ze moest poepen onderweg deed ik ze een luier aan en na het plassen weer uit. ( We zijn toen ze net zindelijk was naar Nieuw Zeeland geweest, vliegreis van 12 + 10 uur en daar natuurlijk elke dag op pad dus toen ging het even moeilijk op de wc )

14. LadyLaila

LadyLaila Bekend lid

31 mrt 2009
    534
    0
    0
    overijssel
    Nou uiteindelijk is het goed gegaan hoor. Voordat we weggingen hem ff oo potje gezet en hij moest niet plassen. Uiteindelijk ging hij pas om kwart over 5 plassen. Maar is het normaal dat hij van 10 tot 5 niet heeft geplast. Dus het was geslaagd

Deel Deze Pagina