Cognitivie gedragstherapie, minus AD

Discussie in 'De lounge' gestart door Partyrocker, 8 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Ik zit nog steeds met mijn fijne paniekaanvallen. Jaja!
    Buiten cesartherapie om wil ik nu weer cognitieve gedragstherapie proberen.

Ik wil echt zo lang mogelijk zonder AD doen, ik wil het gewoon niet, het voelt voor mij op dit moment niet goed om daar aan te beginnen.
    Misschien stronteigenwijs van mijn kant, maar ik ben al een jaar aan het knokken en vind het zo zonde als ik dan alsnog naar iets moet grijpen wat ik in de eerste instantie probeerde te vermijden.

Ik las dat therapie vaak op de langere termijn betere effecten heeft dan alleen AD. Ik heb een lichte vorm van pleinvrees, maar ik doe wel nog een hoop. Als ik dat niet meer ga doen, dan denk ik dat AD wel nodig is, maar nu wil ik het nog niet.

Wie heeft er succes gehad bij therapie alleen?

2. MrsDee

MrsDee Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.647
    0
    36
    Overijssel
    Ik! Maar ik moet nu eerst even de kinderen van school halen, ik kom er later op terug!

3. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Ik heb cognitivie gedragstherapie gehad, echter wel met AD (al heeft dat nooit gewerkt, controle gehad via bloed). Ik heb het gevolgd vanwege een heftige postnatale depressie en angstaanvallen.

Ik heb er baat bij gehad, dat zeer zeker! Ik vond het erg zwaar om de therapie te volgen maar het heeft mij enorm geholpen om mijn gedachten te leren om te buigen. Als je vragen hebt, brand los.

4. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik heb ook therapie gehad ook i.v.m postnatale depressie, wel ook ad gehad wat ook hielp maar de therapie heeft ook zeker geholpen. gelukkig is het helemaal overgegaan.

@helise is het bij jou helemaal over?

5. Partyrocker

Ja AD had ik zeker genomen als ik helemaal niet meer buiten zou komen, het is soms zwaarder dan normaal, maar oké.

Ik zit gewoon voornamelijk mezelf in de weg ermee, dus denk dat ik cognitieve therapie me wel zou kunnen helpen.
    Die ''gedachten'' zijn mijn grootste euvel.

Het zijn bij mij ook voornamelijk de paniekklachten nu hoor, geen depressie o.i.d. ookal word ik er soms wil flink mismoedig van.

6. Partyrocker

Ik heb eerder cognitieve therapie gehad, na het overlijden van mijn oudste zoontje, om dezelfde klachten eigenlijk.
    Maar toen was ik er binnen een paar maanden vanaf.
    Of het aan de therapie lag??? Denk dat ik daar te kort het programma voor heb gevolgd.

Ik snap dat een hoop mensen VOOR ad zijn hoor, maar zoals ik al zei: Ik heb niet het idee dat ik mijn gedachten daarmee omzet, misschien het gevoel? Maar de gedachten niet...
    Ik zoek dus een oplossing die me op langere termijn goed kan gaan helpen.

7. Zonnebloem25

Zonnebloem25 Actief lid

18 mei 2012
    431
    0
    0
    Ik volg al een langere tijd cognitieve gedragstherapie en ook zonder AD, dit wil/wilde ik ook absoluut niet.

Mij helpt het goed. Volg bij dezelfde therapeut ook mindfulness en dit werkt ook erg goed.
    Heb nog steeds angstgedachten, maar gelukkig weinig tot geen paniekaanvallen meer.

8. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb het jaren geleden gevolgd met goed resultaat, icm AD.
    Mijn mening is dat AD alleen in combinatie met een vorm van therapie gegeven zou moeten worden. Therapie hoeft niet altijd ondersteund te worden met medicatie maar kan soms wel nodig zijn.

Ik hoop voor je dat het je lukt het zonder AD te doen als dat je wens is!

9. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik ben begonnen met therapie zonder AD.
    Maar omdat mijn depressie erger werd toch aan de AD gegaan.

Later gestopt en de therapie weer zonder AD gevolgd.

10. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Nee dat zeker niet, het gaat wel beter maar ik bungel nog steeds op het randje wel depressief/niet depressief. Maar goed, mijn omstandigheden zijn ook niet ideaal op het moment dus dat heeft ook een behoorlijke invloed.

11. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    De therapie die ik gevolg heb duurde ongeveer 9 maanden en was wekelijks.

En ik ben absoluut niet zomaar voor AD het is omdat ik bang voor mezelf werd op een gegeven moment dat ik het ben gaan slikken maar liever was ik er ook nooit aan begonnen. En inderdaad, AD helpt niet om je gedachten om te zetten maar kan dingen wel minder zwaar maken dus wat dat betreft denk ik inderdaad ook dat je meer aan therapie hebt.

12. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Ikik nu xanax retard ( fam. Van.oxazepam...maar maakt mij totaal niet duf, functioneer nu "normaal" ) icm cognitieve gedragstherapie

13. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Ik durf nu met de xanax weer naar buiten en auto te rijden
    3 weken geleden durfde ik niet eens meer de honden uit te laten

14. Partyrocker

Hoezo bang voor jezelf