Dilemma...

Discussie in 'De lounge' gestart door Blondje89, 19 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blondje89

Blondje89 Actief lid

14 jun 2012
    463
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi dames!

Ik heb even hulp nodig van mensen die mij niet kennen.
    Om een heeeeel lang verhaal kort te maken.
    Ik ben bijna 3 jaar getrouwd en heb een dochter van 19 maanden.
    Mijn man komt uit een andere woonplaats (40km verder).
    Wij zijn 5 jaar samen en wonen in mijn woonplaats, dit omdat hij door omstandigheden hier al woonde een jaar.
    Nu hebben we veel ups en downs gehad, zelfs op t punt te staan om te scheiden.
    Uiteindelijk zijn we hieruit gekomen.
    Mijn ouders wonen in de buurt en passen 4 dagen op. Nu zit mijn man een aantal maanden thuis ivm een operatie. En nu hebben we dus geconstateerd dat mijn ouders mijn dochter enorm veel lekkernijen geeft, zelfs sochtends om 9uur.
    Hier bedoel ik lekkere koeken en zelfs chocolaatjes.
    Ik heb daarom een gesprek gehad met ze en gezegt dat ik het niet meer wil. Smiddags mag ze best wat lekkers maar niet sochtends!
    Mn ouders vonden dat ik niet moest zeuren blabla.. Nu is er een beetje een soort van ruzie.
    Maar dat is niet het enigste probleem..
    Mijn man hebben gister weer ruzie gehad en hij is even weggegaan..
    Hij kwam terug met de mededeling dat ik maar mee moest verhuizen naar zijn oude woonplaats waar al zijn familie woont.
    Als ik dit niet doe is het over..
    Ik weet gewoon niet wat ik moet doen!
    Voel me zo verplicht. Ik heb daar alleen zijn familie.
    Al mn vrienden etc wonen hier..
    Maar ik wil ook mn gezin behouden.
    Moet ik ervoor gaan? Of zeggen jullie je kan beter uit elkaar.
    Ik begin onderhand een beetje overspannen te worden zo :(

Liefs

2. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Is er meer aan de hand dan alleen dit meningsverschil met jouw ouders over tussendoortjes? Ik zou om deze reden mezelf niet laten dwingen om te gaan verhuizen.

3. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Jeetje wat lastig. Vind het sowieso niet kunne dat jij moet kiezen. In een gezonde relatie bespreek je een eventuele verhuizing 😉 die keuze maak je samen. Speelt er meer??

Tja wat je moet doen kunnen wij niet zeggen voor je. Ik zou het bijv niet erg vinden om van Drenthe naar Limburg te moeten verhuizen, maar ik ben dan ook geen familie mens dus zou het wel kunnen handelen.

40km verder op is opzich nog wel te doen, is niet de andere kant van de wereld.

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Beetje kort door de bocht van je man, om maar te eisen dat hij gaat verhuizen en dat jij mee gaat. Omdat er ruzie is geweest. Komt het verhaal over verhuizen ineens uit de lucht vallen, of is een evt verhuizing vaker punt van gesprek/discussie geweest?

Anderzijds... 40 km is niet een wereldseind weg in mijn ogen (mijn familie woont allemaal op anderhalf uur)

Je verhaal is ook wel wat warrig vind ik... er lopen twee dingen doorelkaar: 1/ de meningsverschillen met je ouders omtrent het snoepen en 2/ ruzie met je man en zijn wens om te verhuizen.

5. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Zo, dat komt even rauw op je dak vallen!
    Ik zou vragen waarom hij ineens begint over een verhuizing.
    Het kan niet alleen gaan over die paar snoepjes, maar het klinkt meer als de druppel. Het is aan jou om nu de oorsprong van de ergernis te zoeken. Misschien is het heel makkelijk op te lossen.

Voorlopig zou ik nog even niks beslissen. Hij kan een voorstel voor verhuizen doen maar er komt aardig wat bij kijken, dus wat tijd om alles uit te zoeken moet hij je wel gunnen. Kan jij in de tussentijd een gesprek over zijn zorgen aangaan.;)

6. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Waarom doe je je dochter niet 2 dagen naar de opvang? Ik vind persoonlijk 4 dagen oppassen door opa en oma best veel. Op deze manier leg je best veel opvoedings verantwoordelijkheid in hun schoenen. Dat betekent niet dat ze zich niet aan jullie opvoed wensen kunnen houden. Hier mag je zeker wat van zeggen!

Ik denk dat jullie eens goed samen moeten praten. Je kan namelijk elkaar niet verplichten om te verhuizen en dreigen met een scheiding. Dat lijkt me een ongezonde basis en zeer manipulatief.
    Scheiden kan altijd nog. Jullie zijn hier eerder uitgekomen zeg je. Jullie hebben dus eerder samen gevochten? Probeer dat weer.. je gaat nog genoeg dippen samen krijgen. En volgens mij hebben jullie het op het moment niet makkelijk. Ook omdat hij thuis zit.
    Praat...

7. Jet83

Jet83 Bekend lid

15 aug 2012
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    40 kilometer... Ik zou denken, ga in het midden wonen. Je hebt dan misschien niet je beide ouders heel dichtbij, maar ver is het ook niet. Nieuwe start kan best werken.

8. Blondje89

Blondje89 Actief lid

14 jun 2012
    463
    0
    16
    NULL
    NULL
    Sorry haha beetje onduidelijk.
    Mijn vader probeert een beetje de baas te spelen.
    Zo vroeg ik netjes of ie niks meer wou geven en dan roept ie dan zoek maar een andere oppas.
    Toen we nog een hond bij wilde zei die; die laat ik niet meer uit en toen ik begon over nog een kindje was het ook dan passen we niet meer op.
    Moeten een beetje naar hun pijpen dansen en mn man is het zat wat ik natuurlijk ook begrijp.
    Daarom wilt hij terug omdat hij denkt dat zijn ouders anders zijn.
    Maar die mensen komen onderhand elke dag op bezoek en dat wil ik ook niet... Haha
    Hii wilt gewoon weg want is hier niet gelukkig
    Maar zijn en mijn reistijd qua werk word wel met anderhalf uur vergroot en de kosten..

9. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Ja maar dat snap ik wel hoor. Als ze 4 dagen oppassen is dat best vermoeiend. Dan komt daar straks nog een kindje bij. Ze zien die bui al hangen. Dan zou ik hoe dan ook een andere oppas regelen. Een gastouder of opvang.

Ik neem aan dat zij jullie hond nu ook uitlaten? Want dat gaat dat ook op voor een tweede hond natuurlijk.

10. Blondje89

Blondje89 Actief lid

14 jun 2012
    463
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja klopt en ik snap ze ook wel

11. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Hmmm... Ik vind het een beetje een apart verhaal. Je man wil dat jij naar zijn geboorteplaats verhuist, anders gaat hij bij je weg. En dit puur en alleen omdat het 'opeens' niet meer zo klikt met je ouders, waar je je kindje 4 dagen! achterlaat..
    Ik zou eerst eens naar andere oplossingen kijken. Misschien kan je wat minderen met je werk, waardoor je dus niet je dochter 4 dagen weg hoeft te brengen en dus de opvoeding grotendeels gewoon zelf kan doen. Of een andere opvang zoeken, 2 dagen kdv, 3 dagen opa en oma, enz... Je brengt haar 4 dagen daar, met een hond als ik dat goed begrijp. Dan snap ik werkelijk niet waarom je je zo druk maakt dat ze daar andere dingen te eten krijgt op andere tijdstippen dan jij wilt. Ze hebben jou ook groot gebracht toch? En je brengt je kind niet voor niets bijna heel de week daar.

12. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    De reactie van je man is wel wat kort door de bocht maar het kan uit frustratie geroepen zijn. Het gedrag van je ouders vindt ook geen pas. Ik kan me voorstellen dat je man zich eraan ergert. Het is trouwens ook één van de belangrijkste redenen waarom ons kind naar de opvang gaat en niet naar opa en oma. Die zijn om te verwennen en dat hoort geen dagelijkse kost te zijn (dat is tenminste mijn visie). Zijn er nog meer redenen waarom je man wil verhuizen? En hoe sta jij er tegenover? Jullie kunnen ook tussen jullie woonplaatsen in gaan wonen. Ver genoeg wel om van de bemoeienissen af te zijn maar dichtbij genoeg om op bezoek te gaan.

13. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Lastig hoor! Mijn eerste idee zou ook zijn om je kindje naar bijv een gastouder te brengen. Dan kan ze af en toe naar opa en oma voor de gezelligheid, en mag ze ook lekker verwend worden. Ik snap helemaal dat jullie dat gesnoep enz niet willen, vier dagen in de week. Misschien neemt dat al wat spanning weg in de relatie.

Heb je niet het idee dat je man dit 'gebruikt' om jou voor het blok te zetten? Je schrijft dat er al eerder problemen waren, misschien zit hij daar weer mee? Lastig blijft het ieder geval!

Deel Deze Pagina