@Saskia9 Je kunt inderdaad niet "zomaar" de kinderbescherming op iemand afsturen. Als jij je zorgen maakt om een kind (of kinderen) uit de omgeving, dan kun je contact opnemen met het Advies en Meldpunt Kindermishandeling (AMK). Dit is een onderdeel van Bureau Jeugdzorg. Het hoeft niet te betekenen dat een kind daadwerkelijk geslagen wordt, maar alle zorgen die over een kind hebt, kun je met hun bespreken. Als niet professional kun je anoniem melden. Als je meer wilt weten stuur me maar een PB.
echt waar en weer word de kinderbescherming genoemd he.. Gos.. Ik zou me uit dit topic houden maar man man.. Ze geeft geen bv zolang ze het nog in dr lijf heeft. ze zorgt neem ik aan gewoon goed. Dus waarom de kinderbescherming? Omdat je als moeder dus niet even een verzetje mag hebben waar je daarna spijt van hebt? Dat mag dus dan niet? Dan ben ik wel een hele verschrikkelijke moeder zeg. ik rook ook af en toe een jointje als mijn dochter de volgende dag pas thuis komt, Ik drink ook wel eens een behoorlijke borrel terwijl mn dochter de volgende dag thuis komt. Man man man.. wat een veroordelingen weer hier... BAH
Mijn persoonlijke mening is; dat wanneer je kindje de volgende dag pas thuis komt, hij/zij daar totaal geen last van heeft. Tenzij het natuurlijk in je melk zit. Ik zag gisteren in de wij-jonge ouders dat er alcohol tests zijn voor bv; misschien moeten ze die ook maar maken voor andere verdovende middelen. Maar deze vrouw heeft na het gebruik van coke haar kindje bij haar vriendin opgehaald; de vraag is hoe adequaat je dan reageert als er iets gebeurt met je kindje. Ik heb met mijn man de afspraak dat er altijd een van de 2 nuchter is wanneer de kinderen thuis slapen. Maar persoonlijk hou ik er altijd rekening mee dat je nodig kan zijn voor je kindje. Ik vind kinderbescherming ook wat ver gaan; maar als de gebruiker blijft voeden is het wel reeel. Maar dat weet natuurlijk niemand.
Oké beetje doemdenken misschien. Maar stel je kind is bij de oppas. Jij bent je lekker aan het verzetten met verdovende, al dan niet verboden, middelen. En bent dan die avond/nacht onder invloed. En je kind overkomt een ongeluk bij die oppas waardoor het naar het ziekenhuis moet, wat dan? Je bent dan zelf knetterstonend of ladderzat, dan kun je je toch niet met goed fatsoen om je kind bekommeren die zinj/haar moeder/vader het hardst nodig heeft? Bij ons blijft er altijd iemand nuchter. Je zinnen verzetten kan toch ook zonder extreem verdovende middelen?
Een gram coke snuif je niet ff als een verzetje waar je daarna spijt van hebt.. Dat doe je niet ff op een avondje voor de eerste keer.. dat geloof ik gewoon niet. Als je ook maar iets van antidepressiva gebruikt sta je al in the picture dus van mij mogen ze deze mensen best wel wat beter in de gaten houden.
heb niet alles gelezen, maar oh my god als je nog op deze manier "los" wilt gaan of een "gezellige" avond wilt...dan kun je beter gewoon op de fles overstappen...wnat neem aan dat er ook flink alcohol wordt gedronken....als je daar na 4 mnd al zo'n behoefte aan hebt...pff...nou SUCCES ... ik zou echt zekerr 1 a 2 weken niks meer durven geven..wat en rotzooi
Ongelofelijk dat er zo'n mensen bestaan. Weet je hoeveel mensen moeite doen voor een kindje en daar alles voor over hebben?!?!?! Ik heb zelf vorig jaar een miskraam gehad en ben nu weer zwanger maar heb alles over voor een kindje! Vraag me af of zo iemand tijdens de zwangerschap niks gebruikt heeft. Als je dan toch 9 maanden niks gebruikt hebt waarom dan ineens als je kind er is weer wel?! Kan alleen maar zeggen dat ik zo'n iemand geen kindje gun. Maar dat is mijn mening. Verder zal ik wijs mijn mond houden!
Ik val van verbazing van mijn stoel. Verschrikkelijk dat mensen zo dom kunnen zijn. In mijn ogen blijf je van de drugs af zolang je kind in je buik zit en nog een flink aantal jaren erachteraan. Maar goed, dat is mijn bescheiden mening. Wat een voorbeeld geef je je kind zo mee .
Tja kinderbescherming.. Als je je zorgen maakt om zo'n situatie in je omgeving dan moet je zeker een melding doen. Maar als iemand er zijn kind niet mee schaadt of in gevaar brengt, dan zal er toch niets gebeuren. En een avond zuipen kan je ook onder hard drugs gebruik scharen. Begrijp me niet verkeerd: ik vind het belachelijk..! Ik snap niet dat je dat nodig hebt. En dat je dat doet als je (net) een kindje hebt. Ik heb ook geen idee van de hoeveelheden en wat 'normaal'/ veel/ weinig is. Ik vind het namelijk allemaal te veel. Je kunt ook een ander verzetje bedenken. En nog belangrijker: overstappen op de fles. Maar als iemand zich serieus zorgen maakt om een kindje om welke reden dan ook: dan is het mooi dat er een meldpunt is.
Ik vind best dat ouders een verzetje mogen hebben. Ik drink ook wel eens een wijntje maar dronken??? Nee dat ben ik nadat ik kinderen kreeg, nooit meer geweest. Een gram coke...... Tsja dat doe je naar mijn idee niet voor de eerste keer en dat zal vast ook niet de laatste keer zijn. Lang niet erg als het niet over een zeer verslavend, leven ruïnerend lustmiddel zou gaan. Noem me maar gek maar de kans op verslaving is wel groot en als je hier verslaafd aan raakt, raak je je hele leven kwijt! Begrijp niet dat iemand dit op het spel wil zetten zeker niet als hè een kindje hebt maarja..... Wie ben ik?!
toen ik de titel zag hoopte ik eigenlijk naief als ik ben dat het over coca cola ging. maar niet dus.... ik zou niet weten hoe lang zoiets in de melk zit. maar ik zou ook weken niets durven te geven. en volgens mij is een gram toch best veel?? of ben ik nou gek? (heb er gelukkig geen verstand van)
Nee dat mag niet, en wel om deze reden: Als ouder ben je nu eenmaal altijd verantwoordelijk voor je kind. Zeker voor zo'n jong kind dat niet voor zichzelf kan opkomen. Als die verantwoordelijkheid je teveel is, zul je dat moeten bedenken VOOR je zwanger wordt. Daarna is het te laat en zul je je verantwoordelijkheid moeten nemen. Gebruik van drank en drugs in hoeveelheden dat je niet meer verantwoordelijk kunt zijn voor je kind, kan dan gewoon niet (meer).
Joh; ik verzet zo vaak mijn zinnen, maar heb daar toch echt geen hoge dosis harddrugs voor nodig. Dat mensen dat goed praten vind ik bijna net zo slecht!
Snap het echt niet hoor! Hoe kan je dat doen als je een kindje hebt. En al helemaal als je ook nog bv geeft. Onverantwoord en een lekker voorbeeld ook...
ten eerste twijfel ik aan de verstandelijke vermogens van mensen die drugs gebruiken terwijl ze borstvoeding geven! De woorden borstvoeding en cocaïne horen ook niet in 1 zin thuis...OMG!!! De huisarts ziet je aankomen met je verhaal...ik denk dat er dan even een belletje naar het AMK gaat. Het gaat hier nu om drugs maar er zijn natuurlijk nog meer dingen waarmee je je kind direct of indirect in gevaar kunt brengen. Maar ook breng je jezelf in gevaar...een kind heeft toch recht op zijn/haar moeder...dus ook een beetje op jezelf passen.
@Spikkel: hoewel joints ook mijn ding niet zijn vind ik jouw verhaal nog wel even iets anders. Je doet het op een dag dat je de kids niet hebt. De dag daarna pas kwamen ze weer. Aannemende dat je dan 'vrij' van enige vorm van drugs bent. Daarnaast vind ik hasj nog iets anders dan coke. Maar in alle gevallen: als je borstvoeding geeft keur ik het sowieso nooit goed. Dat is niet oordelen, dat is mijn mening. Maar begrijpen doe ik drugsgebruik niet, laat staan tijdens of na zwangerschap.
Ik ben het helemaal met Tupp eens, je hebt een verantwoording tegenover je kindje. Dus je kind weg brengen en vervolgens cocaïne snuiven vind ik nog onverantwoord met dezelfde reden als wat Tupp zegt. Stel dat er iets met je kind gebeurt het wordt ziek of krijgt een ongeluk en het moet met spoed naar het ziekenhuis.... Hoe kom je dan als moeder over als je daar onder invloed van drugs aan komt en erger nog hoe kun je je kindje nou steunen op zo'n moment. Ik ben echt geen heilig boontje en heb ook weleens het een en ander genuttigd maar nu ik in verwachting ben en een kindje krijg is dat een fase die ik heb afgesloten. Dat is verleden tijd. Dat je af en toe eens zin hebt om uit je dak te gaan of te feesten tuurlijk dat snap ik maar besef dan wel op wat voor manier je dat doet. Hopelijk is het een eenmalige uitspatting van je vriendin en beseft ze dat ze hier heel erg mee uit moet kijken. Succes!!!