Wauw zeg! Ik zou bijna denken dat jij de vriendin van ts bent. Je bent het hele drugs incident zo aan het verdedigen, heb je zelf zo'n avondje in de planning staan ofzo.
Vind het idd niet gepast dat je het doet en vind ook wel dat er eigenlijk een telefoontje gepleegt moet worden naar amk want als ze het kan als ze uit gaat zit het gebruiken in normale levem der niet ver vanaf
Ik vind het te triest voor woorden.. Net als dat mensen hun kinderen voor een weekend weg brengen en vervolgens naar hardcore/trance feesten gaan waar ze drug gaan gebruiken.. Waarom?!? Je hebt verdorie een kind! Wat wil je je kind mee geven? ( net zoals rokers trouwens, alhoewel ik roken wel wat minder erg vind, zolang het niet binnen gebeurt ) Je mag geen drugs gebruiken! Dat papa en mama dit wel doen en jou vroeger wegbrachten om te gebruiken, doet er even niet toe! Nee lekker! Vind het onwijs onverantwoord! En een melding naar een instantie zou zo gek nog niet zijn.. Cocaine staat wel in de top 5 van meest verslavende drugs. Top 5 meest verslavende drugs « Heroïnedoden En dan heb ik het nog niet eens over de combi met borstvoeding!! Komop zeg... Het valt mij zowiieso op dat heel veel mensen borstvoeding geven omdat ze horen dat het gezond is, maar dat ze tijdens de bv heel ongezond eten en zuipen als een gek, daar snappen ze weer niet van dat dat de bv er niet beter op maakt.
Ik vind dat ook van drinken overigens.. Zullen het er enorm veel vast niet mee eens zijn, maar je leest hier regelmatig dat ouders een avondje doorzakken want het kind 'blijft toch bij opa en oma slapen oid'.. Ik vind dat ik als ouder gewoon ten alle tijden in staat moet zijn om er 100% voor mijn kind te zijn, boeit me niet of hij opa, oma of tante truusje is. IK ben de ouder.
tja is mss offtopic, maar ik vind dat je ehct niet meer stomdronken moet worden..of in elk geval onder invloed van iets dat je amper iets kan doen...bij het krijgne van kids.. kom op nieuwe fase in je leven...heb je dat nou daadwereklijk nodig...stel je voor zeg alcoholvergiftiging or whatever met ernstige gevolgen...en wat dan als er iets met mij geberud...mn kindje achtergelaten op de wereld zonder mama, omdat IK mezelf zo nodig belangrijk vond om zoiets te doen...bahbah maarja tis wel duidelijk dat iedereen anders staat in het ouderschap...dus iedereen moet het zelf weten natuurlijk...
Het is even off-topic, maar ik heb toch een vraag aan diegenen die stellen: je bent ouder, dat ben je ook als jouw kind door een ander wordt verzorgd, dus je mag nooit dronken worden of drugs gebruiken. Ik lees over het algemeen dat iedereen het prima vindt als je als ouder op vakantie gaat zonder kind, misschien zouden zij niet zelf die keuze hebben gemaakt, maar vrijwel iedereen vond het prima als een koppel op vakantie ging en hun 2 à 3 jarige kind bleef bij opa&oma of een ander vertrouwd persoon. Dat las ik althans in een topic een tijdje geleden. Maar je bent in het buitenland nooit zo snel weer terug voor je kind, dan dat enkele uur/max. twee uur die het duurt voordat je weer helder kunt nadenken. Tuurlijk, je kunt wat zeggen aan de telefoon, maar mocht je kind een arm breken, kun je in het buitenland geen knuffel geven, niet adequaat troosten en ook bij medische beslissingen zit er vertraging en is het lastiger inschatten als je er niet bij bent. Mijn vraag is dus: waarom is een week ver weg van je kind dan wel verantwoord, maar een keer dronken worden terwijl je kind door een ander wordt verzorgd, niet? (Ik heb het niet over de mate van dronkenschap waarin je totaal niet meer voor jezelf in staat, maar wel over flink aangeschoten zijn. In mijn ervaring ben je dan na max. twee uur echt ruim weer weldenkend en kun je zaken weer adequaat inschatten). (Voor de duidelijkheid, nee, ik vind coke gebruiken bij ouderschap en borstvoeding ook niet ok, ik ben zelf ook nooit dronken/gedrogeerd bij de kinderen en drink enkel wel eens wat teveel als ik uit ben en papa is nuchter bij de kids. Dan ben ik verre van laveloos dronken overigens.)
Hier wil ik even op reageren, ben het met de rest van je post eens, maar dit is BULLSHIT! De meeste moeders die bv geven zorgen juist véél beter voor zichzelf dan moeders die dat niet doen. "Heel veel mensen heel ongezond eten en zuipen als een gek" echt, waar haal je het vandaan!
Juist; je bent ouder en je blijft ouder en dus heb je je verantwoordelijk te gedragen! Als je wilt zuipen, coke snuiven en nachten lang wilt doorhalen had je niet voor kinderen moeten kiezen!
Het zal je verbazen... Maar ik kom het ook regelmatig tegen. Ik denk dat het vaak een gebrek aan kennis is o.i.d. "heel veel mensen" zou ik ook niet zeggen, maar ze zijn er zeker wel! Helaas, moet ik zeggen.
dit is gewoon te zot voor woorden en valt echt niet goed te praten, degene die dat wel doet moet zich kapot schamen :x
Ow ik ben het zo met jullie eens!! Mijn keus zou het ook niet zijn om zonder kind op vakantie te gaan. IK heb gekozen voor mijn kind,hij hoort bij mij en ik voel me niet compleet zonder hem op vakantie. Vakantie hoort leuk te zijn,en plezier maken doe ik met mijn kind! Vroeger heb ik echt weleens te veel gedronken,zelfs weleens een jointje gerookt. Maar nu ik zelf mama ben,vindt ik dat niet meer kunnen. Ik ben mama,ik heb een voorbeeld functie,en wil ik even mijn zinnen op iets anders? Prima,maar dat kan ook zonder door te halen dan met wat dan ook. Persoonlijk vindt ik ouders die nu een kindje hebben en gewoon het leven verder gaan als voor het kind,niet goed wijs. Ja je bent nog steeds jezelf,maar je hebt ook een kind die compleet afhankelijk is van jullie. Een verzetje kan prima,wijntje drinken kan best maar met mate! Mijn mening
Helemaal mee eens. Bij kinderen komt verantwoordelijkheid kijken. Ik zal niet zeggen dat een ouder nooit eens een glasje wijn ofzo zou mogen drinken, maar doe het dan wel met mate. Drugs vind ik helemaal uit den boze. Ik heb nog geen druppel alcohol tot me genomen sinds ik wist dat ik zwanger was (en daarvoor trouwens ook niet, toen we bezig waren met zwanger worden). STEL dat ik ineens met de auto weg moet, omdat er iets met m'n dochter aan de hand is?! Maar ik ben ook best extreem wat dat soort dingen betreft..... Ik zou stijl achteroverslaan denk ik als ik nu een glasje zou nemen
Pffff mijn nekharen gaan overeind staan van sommige reacties hier!!!! En dan bedoel ik niet over hetgene waar dit topic over gestart is!! Kan er echt verdrietig van worden en het maakt me boos over hoe sommigen praten...over dan zou je geen goede ouder zijn...wanneer je dit of dat wel of niet doet... Tuurlijk mag je een eigen mening geven...maar blijf dan wel bij jezelf!! Heb zo'n hekel eraan als mensen niet nadenken voordat ze iets zeggen.. Echt daar kun je andere zo erg mee raken en kwetsen...
Ik ben het ermee eens dat je een voorbeeld bent voor je kinderen en dat je meer verantwoordelijk bent....drugsgebruik ben ik ook tegen en tegen alcoholmisbruik ook!!
Ik begrijp jou jammer genoeg wel verkeerd. Hoe kun je begrijpen dat ze na maanden zwangerschap haar gedachten wil verzetten?? Cocaïne snuiven doet een normaal mens niet punt. En laat staan als je moeder bent, wat betekent dat je verantwoordelijk bent voor je kinderen. Deze kinderen verdienen een betere leven, in dit soort gevallen is opvang van de kinderen bij een pleeggezin noodzakelijk. En niet als men een tik geeft op de bibs,en meteen worden weggehaald bij de ouders. Ik hoop voor madame, dat ze weer zich gedraagt, en ik hoop dat ze spijt heeft en het nooit meer zal doen. Voor ze het weet is ze haar kinderen kwijt!!
nlou ben ik niet en heb ik niet, ik word het alleen moe dat er zo'n verschikkelijke taboe heerst op drugs.. Maar goed ik ga me hier buiten houden want hier kan je gewoon niet meer tegen op. ik heb mijn mening heb hem geuit en daar blijf ik bij
Ik heb niks tegen drugs, echt; je snuift jezelf er maar lekker de goot mee in, maar als je ouder wilt worden, dan moet je doel zijn je kind zo veilig en gezond mogelijk groot te laten worden. Dat mensen dat niet begrijpen en harddrugs en kinderen goed praten blijf ik verschrikkelijk vinden!
@ zogelukkig ik ben het met je eens hoor. als ouder zijnde vind ik drugsgebruik echt wel uit den boze. je helemaal klem zuipen trouwens ook. ik kan me namelijk niet voorstellen dat je in een benevelde situatie goed en verantwoordelijk zorg kunt dragen voor je kind. Af en toe een paar glazen alcohol geen probleem. of als de 1 van de ouders nog helemaal nuchter is kan de ander er ook nog gerust een paar meer drinken. maar ook niet elke week, maar goed das mijn mening en hoe ik er tegenaan kijk. zo verschild iedereen in zijn eigen normen en waarden en ideeen van opvoeding. voor de 1 kan drugsgebruik af en toe best. voor de ander kan het absoluut niet, wat dus voor mij het geval is. bij af en toe eens drugsgebruik zou voor mij niet echt een reden zijn om te zeggen dat een kind in een pleeg gezin zou moeten. zouden ze ieder weekend los gaan op drugs veranderd dat voor mij de zaak wel. maar ja zoals met zoveel dingen wie bepaaald waar een grens getrokken word?
Harddrugs en een kind of kinderen gaat voor mij niet samen. Ik ben gek op hardstyle feesten en trance feesten. Heb ook heel wat feestjes bezocht en heb toen ook drugs gebruikt, geen cocaìne maar wel xtc. Vanaf het moment dat mijn partner en ik er voor kozen om zwanger te worden was drugsgebruik not done!! Ook als de kleine er straks is zal ik best nog weleens naar een feest gaan en dan gaat de kleine gewoon naar opa en oma maar geen haar op mn hoofd die er dan nog aan denkt om iets te pakken, ook mijn partner niet. We houden allebei ions koppie erbij. Ik zou het mezelf nooit vergeven als er iets met de kleine gebeurt en mama of papa is helemaal van de kaart, nee dat kan in mijn ogen echt niet!!! Hetzelfde geldt trouwens voor alcohol voor mij. Mijn mening: het kan niet!
Hoewel ik het verder met je eens ben zie ik niet meteen het probleem van een trancefeest. Ok, daar wordt wel gebruikt maar het hoeft niet. Gebeurd ook niet abnormaal vaak. Wordt volgens mij ook heel streng op gecontroleerd. Ga je naar een tranceparty gewoon om even lekker te dansen. Geen probleem. Maar met drugs word ook ik erg wars.