Tuurlijk mag het hier geuit worden, maar het is soms wel erg kort door de bocht. Tuurlijk is het niet verstandig om ooit iets te doen, waarvan bekent is dat het verslavend werkt, maar kun je afgerekend worden op iets wat je als tiener hebt gedaan/gezien/overwonnen? Mwah, beetje krom dus...
Loopt dit topic nog steeds? Nou dan ook nog maar eens mijn mening: Drugs gebruiken, prima, doe wat je niet laten kunt, ALS je geen verantwoordelijkheden hebt. Maar als je een kindje krijgt of hebt, en je geeft al dan niet bv dan gewoon niet doen. En is de nood dan nog te hoog, een heleboel bv invriezen en kindje lekker bij iemand wegbrengen die er voor kan en wil zorgen, gedurende jouw 'afwezigheid' oftewel ontnuchtering. Dat lijkt mij dan. Maar ik neem aan dat vriendin na twee weken inmiddels wel ontnuchterd en coke-vrij is.
Sorry....maar Coke snuiven als je de verantwoordelijkheid hebt voor een kind?? Ik zou de kinderbescherming bellen....
Dit staat voor mij gelijk aan kindermishandeling. Hoe kun je in vredesnaam voor je kindje er ECHT zijn, als je onder invloed bent? Ik snap zulke mensen niet. Zonde voor het kindje dat het niet op de eerste plaats komt.
Iedereen die ooit een euro heeft uitgegeven aan coke (en gemiddeld moet je eerder denken aan 50-100 euro voor een avond/nacht aan de snuif), heeft daarmee direct de bankrekening van de meest verschrikkelijke en gewetenloze criminelen gespekt. Dat vind ik eigenlijk nog veel erger en onbegrijpelijker dan de directe fysieke gevolgen van dat gebruik. Iemand die niet verslaafd is, en op 'recreatieve' wijze gebruikt, zou hier eens écht over na moeten denken. En zich dan afvragen of hij/zij zichzelf nog in de spiegel kan kijken, als er een lijntje de neus in is gegaan... (ervan uitgaand dat een junk inmiddels iedere vorm van rationeel nadenken en gevolgen voor anderen overzien is kwijtgeraakt. natuurlijk zouden die er ook over moeten nadenken, maar goede kans dat die inmiddels zelf ook moreel verwerpelijke dingen hebben gedaan vanwege de verslaving.) Je koopt toch ook geen andere spullen waarvan je weet dat ervoor is gemoord, gestolen, mishandeld en uitgebuit? Ik ben het dus eens met iedereen die zegt het dom (en verwerpelijk) te vinden als iemand coke gebruikt. Maar mogelijk vind ik dat om een iets andere reden.
Fijn om te horen als jezelf graag een kindje wilt hebben en al diverse miskramen hebt gehad....zo iemand kun je toch iets aan doen, zo'n figuur verdient niet eens een kind! Besef dat je verantwoording hebt als je een kindje hebt!! Iemand die drugs gebruikt zie je niet altijd of ze nog onder invloed zijn. Dit onderwerp maakt me ontzettend boos!
snap niet dat dit forum er nog is.. snap gewoon die mensen niet.. ook al gooi je je bv weg. ] je heb gvd een klein lief kindje.. ik geef geen bv meer, maar voel me al schuldig als ik 1 x in de zoveel weken een wijntje drink..
omg ik dacht echt dat dit topic om coke a cola ging. ik dacht ga even kijken en het gaat echt om coke. Ik vind het ook onverantwoordelijk en schandalig dat je dit gebruikt als je een kind hebt. Net als teveel drinken in het weekend. Bepaalde dingen doe je niet meer als je eenmaal moeder/vader bent vind ik.
Ik denk echt serieus dat dit bericht over haarzelf gaat. Ts heeft zelf coke gebruikt. Ze weet alles zo in detail te vertellen. Ook over haar vriezer. Dat daar niet voldoende in zal liggen. Ts is echt ziek in haar kop dat ze ZELF drugs gebruikt. En dan beweert dat het haar vriendin is. Jaja. Ik KEN dit soort figuren. Die liegen echt om alles! Zo'n gestoort mens heeft het recht niet op een kind.