Wat je vriendin doet moet ze zelf weten. Sommigen zuipen zich helemaal klem in het weekend. Is ook niet erg gezond. Zo te horen heeft ze er wel spijt van en misschien zet het haar tot denken, wie zijn wij om erover te oordelen. Maar het beste is om even contact op te nemen met een arts of lactatiedeskundige en wil je het helemaal op save spelen zou ik zeggen stap over op kv. Mocht je dan echt af en toe een uitlaatklep nodig hebben zit je daarmee helemaal veilig.
Ik heb totaal geen verstand van drugs, maar 1 gram?! Je kunt mij niet wijsmaken dat ze dan geen regelmatige gebruiker is, dat is toch onwijs veel?! Lijkt me niet dat je dat zo even weg snuift als je al langere tijd niet gesnoven hebt.. Maargoed, ik snap dat het je vriendin is, maar als ik jou was toch ik toch hulp inschakelen. Lijkt me nou niet bepaald een goed voorbeeld voor haar kind en bv geven is helemaal uit den boze lijkt mij..
Ik zou haar doorverwijzen naar de HA. Voor deze vraag, maar juist ook om haar eventueel wat meer hulp aan te bieden. Als vriendin is dat toch altijd lastig. "Leer haar een verantwoordelijke ouder te zijn" is natuurlijk niet jouw taak. Je kunt haar helpen, maar je bent niet haar moeder ofzo. Dus, ik zou haar adviseren bij de HA langs te gaan. Advies van een vreemde werkt meestal gewoon een stuk beter, en dan ben jij haar straks niet helemaal kwijt als je haar wilt helpen en ze zou boos worden ofzo! Ze heeft je hard nodig, coke gebruik je niet zomaar.
och jeetje heeft ze zich al maanden gedragen? knap hoor ik zou als ik haar was lekker overgaan op FV, dan kan haar arme kindje het in ieder geval ook niet misschien binnen krijgen!
Drugs kun je best lang terug vinden in bloed of urine. Tot wanneer ze het over kan geven aan haar baby weet ik niet. Ik zou echt overleggen met iemand die er verstand van heeft.
Wow ... ik voel me al schuldig als ik mijn manneke een paracetamol geef Je vriendin moet erg oppassen want voor je het weet doet ze gekke dingen en degene die de dupe is is altijd het kindje! Een vriendin van mij heeft kennissen die hetzelfde doen... die brengen alleen hun kleine niet weg!!!! Jouw vriendin heeft dan nog enig gezond verstand gehad om de kleine naar jou te brengen maar toch... tis en blijft onverantwoord
kom meiden, laten we nu niet vallen over haar woordkeuze voor "ik snap dat mijn vriendin haar gedachte wou verzetten" waarschijnlijk wil ze gewoon haar vriendin niet te hard afkraken, het gaat hierbij niet om ts, het gaat om coke en om borstvoeding, ik vind persoonlijk dat wanneer je een positieve test in handen hebt en je besluit het kindje te laten komen, dat je bij dat besluit.... tevens besluit om het kindje te beschermen, proberen het kindje zo gelukkig mogelijk te maken, het kindje zo gezond mogelijk probeert te houden, nu zou een snoepje hier en daar geen kwaad kunnen, maar ik vind persoonlijk dat er dan niet meer gedronken moet worden, niet meer gerookt, en zeker geen drugs, nu kan drank uiteraard wel weer na de bevalling, maar zelfs dan vind ik dat je niet meer zomaar even stomdronken kunt worden, het zou je maar gebeuren dat je kindje met spoed naar het ziekenhuis moet, tuurlijk kan gebeuren en als je dan stappen bent kun je het jezelf niet kwalijk nemen dat je er niet bent, moet een keer kunnen, maar dat je dan dronken of stoned bent... terwijl zoiets gebeurd... je niet eens fatsoenlijk naar het ziekenhuis kunt voor je kindje, om er te zijn voor je kindje, ik moet er niet aan denken !! heel zacht uitgedrukt vind ik het echt heel onverstandig, en ik twijfel aan haar prioriteiten als moeder zijnde, persoonlijk.... maar dat ben ik .... zou ik je vriendin er op aan spreken. ga desnoods hulp zoeken, het kind is het belangrijkste !
ik zeg maar niks. weet niet of 1 gram veel of weinig is. heb gelukkig totaal niet de ballen verstand van drugs. kan alleen maar denken... lekker weer zon arm kindje bij zon moeder. tsssss
Ik zou stoppen met borstvoeding en helemaal overstappen op flesvoeding. Verder sluit ik me bij mijn voorgangers aan wat betreft de coke. Hoopte eigenlijk ook dat het over coca cola ging!!
1 gram is echt veel. En lijkt me ook verstandig om nu te kappen met BV, Ik snap het ook niet dat ze het heeft gedaan wat als haar kind naar het ziekenhuis moest want ze heeft de kleine weer bij jou opgehaald. En denk ook dat ze regelmatig gebruikt want je zag niets aan haar. Drugs doet rare dingen met je en goed na denken gaat niet als je maar 1 keer gebruikt na zoveel maanden (ruim een jaar). Bij regelmatige gebruik merkt je haast niets en ga je meer gebruiken om het toch te voelen wat je bij de eerste keer datje gebruikte voelt. Ik zou als ik jou as ook niet te veel mee doen laat haar maar flink na denken hoe ''dom'' ze is geweest. En als ze goed na denkt weet ze ook dat ze geen BV moet geven nu. En over moet stappen na FV. Maar als ik heel eerlijk ben zou ik haar geen advies geven en haar gang laten gaan.
Zeg... en ik voelde me een beetje schuldig over 2 glaasjes cava gister bij onze babyborrel terwijl ik het verder prima had getimed met kolven. Ze had aan de BV moeten denken voordat ze die troep gebruikte, klaar. Hoe dom kan je zijn.
Ik zou het idd even aan de huisarts vragen. Het was wel echt stom van haar om te doen nu ze nog borstvoeding geeft. Natuurlijk is drugsgebruik altijd fout maar laten we niet roomser dan de paus zijn. 1 gram coke verspreid over een hele avond is veel, maar niet bizar veel. De verschijnselen van coke verdwijnen snel, dus dat ze de volgende dag weer nuchter leek is ook niet vreemd. Ik denk dat ze het vroeger wel eens deed, maar uit dit verhaal haal ik echt nog geen enorme verslaafde. Althans qua hoeveelheid dan, het feit dat ze het tijdens BV doet dat is wel verontrustend.
moet eigenlijk beetje lachen (sorry).... niet om het verhaal zelf..... maar om het enorme contrast..... Wel borstvoeding kiezen (wat zogenaamd (?)) het beste voor je kindje is, maar dan wel op deze manier gedragen..... Nee... soms kun je beter voor fv kiezen... al word je dan door sommigen wellicht gelijk gezien als "slechte" moeder..... Tja geen idee hoelang het in melk blijft..... maar zou iig kolven en weggooien... en dan uit vriezer pakken (als ze voorraad heeft)