Coke en borstvoeding

Discussion in 'Gezondheid' started by NieuwWolkje, Jan 29, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou ja, als je na ruim een jaar niks gebruiken opeens zo'n 10 lijntjes snuift op een avond?

2. Nuage

Nuage VIP lid

Mar 12, 2008
    9,020
    659
    113
    Is veel inderdaad, maar het kan wel. Wie weet hoelang die avond duurde.

3. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Ja dat is het met coke, als je eenmaal bezig bent wil je meer! En meer! En MEER! En om nou te zeggen dat je er echt superveel effect van merkt, nee dat vind ik niet. Ik bedoel dat je jezelf niet helemaal van de wereld voelt ofzo.

En voor ik vragen krijg, ja ik ben ermee bekend, nee ik ben nooit verslaafd geweest, en JA ik ben nu een brave, brave mama :).

4. me83

me83 Niet meer actief

ik zou als ik jou was wel even in gesprek gaan met de moeder van dit kindje. als je een kindje wilt of hebt neem ik aan dat je je volwassen moet gedragen..ongeacht of je zelf voed of niet.

stel dat er wat met je kindje gebeurt,dan reageer je nooit zo helder als je drugs hebt gebruikt..

er word al zoveel advies gegeven bij de vk of cb over borstvoeding en drank,drugs of roken en dat dat geen goede combi is..

vind het erg voor het kindje dat de moeder niet volwassen genoeg is om naar die advieszen te luisteren.. ze zijn er niet voor niets!

5. linde90

linde90 Niet meer actief

Hoe onverantwoord is dat zeg. jeetje,.

Maar we zijn weer een paar uur verder, ik hoop dat ze ondertussen haar kindje niet toch gevoed heeft en een flinke voorraad in de vriezer heeft gehad of een pak KV in huis.
    Jeetje kan er met mijn hoofd echt niet bij...

Ik ben zelf geen heilig boontje geweest, maar vanaf het moment dat ik aan kindjes ging denken ben ik gelijk gestopt met alles. Zelfs de tijd van de BV heb ik nog niet eens een drankje gedronken....

Heeft ze dan echt geen 1 x terwijl ze met haar neus boven het poeder hing gedacht aan haar kindje???

6. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

#66 Sanne1985, Jan 30, 2012
    Last edited by a moderator: Jan 30, 2012
    Mijn god zeg... Hoezo onverantwoordelijk? Ik zou als ik jouw vriendin was gewoon maar helemaal kappen met bv!

Ik kan hier met mijn verstand niet bij. Dit is het meest heftige wat ik ooit hier op zp heb gelezen..

7. ichtus

ichtus VIP lid

Mar 5, 2007
    14,841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Te belachelijk voor woorden!!!!!... ik zeg dan verder ook maar niets.. t enige dat ik zou doen is het melden bij de juiste instantie...

8. MomQ 2 be

MomQ 2 be Bekend lid

Jan 28, 2012
    532
    0
    0
    Noord Holland
    Vindt het raar dat er uberhaupt nog een vraag over dit onderwerp gesteld moet worden. Natuurlijk is coke gebruik niet goed voor borstvoeding en komt het in melk terecht!!!!! elk rationeel mens snapt dit toch wel?! ... unbelievable!! en als je dan toch zo nodig coke wil gebruiken ga je toch over op flesvoeding! ...tip : help je vriendin met haar verslaving!

9. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

Apr 25, 2010
    2,998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    :$
    Ik zeg ook maar niks...
    Zou me de ogen uit de kop schamen als ik haar was...dan heb je echt een probleem als je als verse mama zonodig aan de harddrugs moet..

10. fokje

fokje Fanatiek lid

May 14, 2007
    3,313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ik zou zeggen mooi overgaan op flesvoeding coke blijft nammelijk een langere tijd in je lichaam!! en aub neem je verantwoordelijkheid je bent moeder!!!!!!!!!!!!! o ja sorry ging over een vriendin

11. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

#71 Polletjepiek, Jan 30, 2012
    Last edited by a moderator: Jan 30, 2012
    Hoe is de gezinssituatie verder dan?
    Anders zou ik er zelfs een telefoontje naar jeugdzorg aan wagen, zou dit dan wel van te voren tegen die vriendin zeggen, dat dan wel. DIt kán toch niet.

Flesvoeding of borstvoeding; JE GEBRUIKT TOCH GEEN COKE ALS JE KINDEREN HEBT.
    Tuurlijk met flesvoedingkomt het niet ín het kind, maar je kan dan toch niet meer helder denken lijkt me?

12. NieuwWolkje

NieuwWolkje Fanatiek lid

Apr 11, 2011
    1,143
    0
    36
    Gent - België
    Ik heb ze sinds gisteren nog niet gehoord. Ze heeft een voorraad in de vriezer, maar ik denk niet dat het voldoende is om tot bv woensdag te geven.. ( ik weet natuurlijk niet hoeveel erin zit ) ik weet dat ze savonds flesvoeding geeft, hopelijk doet ze dit dan ook door de dag nu.

13. NieuwWolkje

NieuwWolkje Fanatiek lid

Apr 11, 2011
    1,143
    0
    36
    Gent - België
    En de gezinssituatie, ze heeft een vriend die bijna nooit thuis is..

14. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Wat zei jij zelf er verder over tegen dr?

15. kly073

kly073 Fanatiek lid

Jan 11, 2012
    1,139
    682
    113
    Female
    Afdelingsmedewerker jumbo
    Winssen
    Snap dat zowiezo niet , of je nu fles of borstvoeding geeft, kan ze wel zeggen is maar in t weekend maar als moeder heb je gewoon je verantwoordelijkheid sorry.

16. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

idd. wat een moeder ben je dan om lekker ff een GRAM coke te gaan snuiven. zo'n mensen moeten überhaupt niet aan kinderen beginnen is mijn mening. als je meer geeft om een lijntje snuif dan het welzijn van je kind is wel HEEEL erg ziek

sommige tests kunnen zelfs na weken nog drugsgebruik opsporen ( zie bijv test van de politie of verslavingszorg om na weken te testen of je al die tijd clean bent geweest, kunnen tot weken terug zien in oa urine)

kindje is net een paar maanden en moeder gaat lekker op stap een grammetje snuiven en haalt 'S AVONDS NA het snuiven het arme babytje gewoon weer op?? onvoorstelbaar..

ik had hiervoor zelen jeugdzorg gebeld, dat weet ik wel..

waarom geeft ze eigelijk borstvoeding? zodat ze van het geld wat normaal aan kunstvoeding betaald moet worden een grammetje coke ofzo kan halen? :x :x

zo stom zijn om te snuiven en dan er niet aan denken dat je het kindje dan geen borstvoeding mag geven voor een lange tijd

17. SeaShell

ja, als je ineens 10 lijntjes snuift na ZOGENAAMD een jaar clean te zijn is dat wel ERG veel en vraag ik me ook ernstig af of het wel de 1e keer is geweest na de zwangerschap

zelfde als dat je bevallen bent en de hele zwangerschap geen alcohol hebt gedronken en dan ineens 10 whisky flessen achterover knalt terwijl je misschien na 1 biertje al zat bent na zolang geen alcohol gedronken te hebben

dan ben je wel ERG verslaafd om ineens 10 lijntjes te nemen, 1 is al schandalig en erg genoeg, laat staan 1 hele GRAM

18. Troel

Troel Niet meer actief

Ik hoopte op cake!

19. SeaShell

dat dacht en hoopte ik dus ook, ik dacht al ; waarom zou een moeder/zwangere nu advies vragen over cocaïne en borstvoeding.. ging er vanuit dat iedereen wel wist dat coke en moederschap/borstvoeding niet samen ging

20. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

Dec 13, 2009
    3,378
    2
    0
    ook ik dacht: lees ik 't goed? zal wel met Cola te maken hebben...maar nee, helaas bestaan er nog mensen die een kidnje krijgen eigenlijk niet aankunnen, hun 'zinnen moeten verzetten', even negeren dat er een kindje in hun leven is gekomen en dat ze MOEDEDR zijn geworden...

coke is uiteraard niet een manier om je moederschap even te vergeten en om goed om te gaan met de worsteling die sommigen (misschien velen van ons?) hebben (gehad) toen ze moeder werden...ik zou je vriendin (als je een echte vriendin bent) aanraden naar hulp te zoeken. Psychische hulp en hulp om van haar (ongetwijfeld) verslaving af te komen. dat is de enige manier dat haar kindje nog een normaal leven en een toekomst te geven...verder hou ik niet van oordelen maar dit is shocking genoeg voor mij

Share This Page