Coke en borstvoeding

Discussie in 'Gezondheid' gestart door NieuwWolkje, 29 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    TS, ik ben van mening dat indien jij niet een melding bij het AMK maakt jij net zo schuldig bent. Ja, het is een harde veroordeling, maar JIJ bent degene die er voor kan zorgen, althans kunt proberen dat dit kindje geholpen gaat worden. Of de moeder geholpen gaat worden zal me eerlijk gezegd een rotzorg zijn. Dit kindje is onschuldig en verdiend het dat het opgevoed gaat worden door mensen die het zullen koesten en lief hebben. Iemand die coke nodig heeft acht ik niet tot die doelgroep...

Ik hoopte trouwens ook dat het in dit topic gewoon om een domme vraag over cola ging...

2. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    Ik las dit ook met open ogen, dacht staat er nou Coke? Dacht eerder aan COLA ;)

3. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    hier gaat mijn mond dus van open staan.. gaat dit niet een beetje te ver zeg.

ja tis een domme actie en niet goed te praten maar om dan maar te zeggen dat ze geen kinderen horen te krijgen gaat me wel heel ver.

4. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Wat een topic :( Wat is het makkelijk om mensen zo te veroordelen. Het is vreselijk een cokesnuivende moeder maar jullie weten toch niet wat er allemaal speelt. Misschien was ze per ongeluk zwanger en kon ze het niet over haar hart krijgen om abortus te plegen en misschien doet ze al heel veel om ervan af te komen omdat ze zielsveel van haar kind houdt maar lukt het haar toch niet. Een melding bij amk zou verstandig kunnen zijn omwille van de baby maar hoe kunnen jullie iemand zo hard veroordelen zonder alle feiten te kennen. Dat ts moet schamen voor haar of dat ze moederschap niet verdiend, dat gaat toch te ver. Echt niet normaal hoor dit!

5. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Ik kan het niet echt direct terug vinden, maar net als bij het overmatig gebruik van alcohol denk ik wel dat je opvoeding, je mogelijkheden, je woonomgeving (dorp of stad),je kansen om je thuis te uitten, je middelen, etc, mee zal spelen of je wel of niet grijpt naar de 'verboden middelen', natuurlijk zijn er ook de mensen die eens willen expirimenteren. Maar ik geloof niet dat een moeder van een kindje van 4 maanden dit doet om te expirimenteren. Misschien is laag van de bevolking niet goed omschreven en misschien heb je als ouder nog zo je best gedaan en gaat het alsnog mis; maar ik heb wel het idee dat het van invloed is......maar ik kan het natuurlijk ook mis hebben.

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.768
    18.913
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vrees dat je het in geval van coke in ieder geval mis hebt.

7. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik persoonlijk vind ook dat ze zich moet schamen als moeder zijnde ik zeg niet dat ze geen kinderen mag krijgen of dat ze het niet verdiend, maar ik vind wel dat ze er wat beter haar best voor mag doen.

ik heb respect voor haar wanneer ze gebruikt... ze dit toegeeft en zegt : ik wil het beste voor mijn kind, ik wil afkicken, maar tot die tijd is mijn kind niet "veilig" bij mij, ik kan niet de zorg bieden die het nodig heeft omdat ik nog te verslaafd ben,
    ik wil dat iemand de zorg op zich neemt tot ik weer stabiel genoeg ben en totaal ben afgekickt !

dan kan ik zeggen, ja ze is een goede moeder ONDANKS dat ze gebruikt en verslaafd is,

maar gewoon onder invloed van coke je kindje midden in de nacht nog ophalen en dan nog eens 1 gram ook nog !! dat is gewoon niet verantwoordelijk !

8. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Kom op zeg van 1 avond coke gebruiken ben je niet verslaafd hoor. En is afkicken helemaal niet nodig... Niet om het goed te praten maar ik zie het ook wel in mijn omgeving dat mensen wel eens een nacht doorhalen en daarna weer tijden niks nemen. Als je een keer drugs gebruikt ben je niet verslaafd. Ik heb vroeger ook wel dingen gedaan, en daarna weer weken niks. Ben er nooit verslaafd aan geweest. En daarbij is coke heel snel uitgewerkt, daarom worden ook veel mensen verslaafd na een tijdje omdat je steeds meer en vaker moet nemen om je het zelfde te voelen. En die verslaving bereik je niet na 1 avondje snuiven.

Nogmaals ik vind het ook een kwalijke zaak dat ze dit doet, en kan er ook geen begrip voor opbrengen. Maar berichten als melding maken voor kindermishandeling, afkicken etc vind ik nogal overdreven als het om 1 avondje gaat

9. WeGeMiJe

WeGeMiJe Actief lid

19 jun 2011
    323
    0
    16
    Beverwijk
    Waarom moet een kind gelijk weggehaald worden bij die vrouw? Nee het is inderdaad niet goed te keuren dat ze haar kindje weer opgehaald heeft terwijl zij onder invloed was. En al helemaal niet dat ze borstvoeding geeft. GELIJK MEE STOPPEN!
    Maar om gelijk AMK en noem maar op in te schakelen vind ik wel heel erg ver gaan hoor. Je leven houdt niet op als je moeder bent geworden. Ook dan hebben meiden/vrouwen tijd voor zichzelf nodig en iedereen doet dit op zijn eigen manier.
    Nu vind ik drugs gebruik ook wel ver gaan, maar dat wil niet gelijk zeggen dat ze een slechte moeder is en geen kinderen mag krijgen.

10. ecl

ecl Niet meer actief

#150 ecl, 2 feb 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 feb 2012
    Denk ook wel dat dat van invloed is/kan zijn net als het karakter van iemand en een bepaalde genetische aanleg, maar dat heeft nog steeds niets met de laag in de bevolking te maken. Zo wordt er door mensen in alle lagen van de bevolking drugs gebuikt en zie je het soms juist in de hogere lagen van de bevolking, doordat zij ook weer een bepaalde druk hebben qua werk, inkomen en vooral status.
    Denk dat het bijna niet te bepalen is in welke lagen van de bevolking het meer voorkomt. De opvoeding en omgevening van een kind in een lagere laag van de bevolking kan vele malen beter zijn dan die van iemand uit een hogere laag.
    Kortom is gewoon niet echt een oordeel over te vellen zonder onderzoek cijfers.

Edit: daarbij is moeilijk te zeggen of stad of dorp "beter" is. Woon zelf in de stad en er ligt hier een dorp in de buurt met erg gelovige mensen, waarvan het algemeen bekend is dat de drugs niet aan te slepen is.

11. Schildpad

Schildpad Actief lid

3 mei 2009
    412
    1
    0
    Klantadviseur
    Het meidenhuis
    BAH! Wat onverantwoordelijk met een kindje! Lekker voorbeeld :$
    Als ik zo'n vriendin had dan zou ik haar wel even een hartig woordje toespreken en het kind lekker bij mij laten slapen totdat de mama van die zooi af is!

Voortaan over op de fles!

12. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    #152 jes4, 2 feb 2012
    Laatst bewerkt: 2 feb 2012
    Ik kan me zeker vinden in wat je schrijft. Je kan mijn gevoel daarin niet helemaal wegnemen; wellicht een vooroordeel van een dorpse dame.

Edit:
    http://85.90.73.227/sivz-joomla/images/documenten/ladisrapporten/cocainerapportdefinitief.pdf
    Dit artikel onderschrijft jouw mening voor een groot deel; ach zo zie je maar; weer wat geleerd.

Wat ik blijf vinden is dat je met kinderen in de buurt moet zorgen dat er een van de ouders niet onder invloed is; van welk middel dan ook. Je hebt je alertheid hard nodig. Ik hoop dat de dame in kwestie tijdelijk of helemaal met de borstvoeding gestopt is.

13. ecl

ecl Niet meer actief

Zo leren we allemaal elke dag weer wat:D;)

Ben het helemaal met je eens!

14. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    AHUM??????????? Wanneer ik weer een coke-verslaafd kindje in huis krijg, nodig ik je bij dezen uit om eens op visite te komen. Mag je eens luisteren hoe het klinkt als een kindje afkickt. Je vergeet het je leven nooit meer en ik weet meer dan 100% zeker dat de tranen over je wangen zullen lopen van verdriet voor dit kleintje.
    Dan weet jij waar je over praat en wat dit kindje aangedaan kan worden door dergelijk onverantwoordelijk gedrag!

15. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    En hier sluit ik me 100% bij aan!!

16. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    uhm sorry maar verslaafde kindjes worden verslaafd gemaakt door een verslaafde moeder. niet door een moeder die NA haar zwangerschap, Vraagt hoelang ze geen bv moet geven voor de veiligheid van haar kindje.. Das hEEEElll wat anders dan een verslaafde coke moeder die dag in dag uit grammen wegsnuift tijdens haar zwangerschap das heeel wat anders.

17. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    zucht, zachte heelmeesters maken in dit geval stinkende wonden.... Tuurlijk heb je in theorie gelijk. Maar nu nog de praktijk. De drempel om te gebruiken is al overschreden, de drempel om dan ook je kindje bij je te hebben als je onder invloed ben is ook overschreden met alle gevolgen van dien. We hebben het hier over harddrugs met zeer kwalijke en gevaarlijke gevolgen. Niet over een eerste wijntje genomen tijdens borstvoeding.

18. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    O nee? Door borstvoeding kunnen kindjes ook verslaafd raken. Naar maar waar.

19. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Ja goed maar ze vraagt toch niet voor de piep hoelang ze GEEEN bv moet geven.. Sjees iedereen valt over dat stukje coke.. Mijn hemel het is 1 x en dan word ze gelijk afgeschreven als een verslaafde die absoluut geen kinderen mag krijgen.. Sjees ik vind dat werkelijk nergens over gaan..

Ze heeft 1 x gebruikt mag ze? of moet ze verantwoording afleggen aan de drugsexperts hier op zp.. degene die dr zoveel verstand van hebben hebben jullie zefl gebruikt ofzo dat je het allemaal zo goed weet. . Goss

20. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Tja ik zal dan wel zo'n trutje zijn die dit idioot vind, neem jij het lekker voor haar op en kijk morgenochtend in de spiegel als dit kindje iets overkomt. Dan ben ik liever zo'n trutje dan iemand die het voor haar kindje opnam ipv voor moeder. Jouw keuze, je goed recht.

Maar ik heb inmiddels genoeg toegetakelde kindjes gezien van moeders die het ook 1 keertje (ahum, niet dus) deden....

Deel Deze Pagina