Hallo dames, Zoals hierboven al staat heb ik last van harde buiken sinds vanavond. Heb er nu al 2 gehad en gisteravond had ik een heel drukkend gevoel bove in mn buik. Ik lag al op bed. Maar is dit normaal? Heb er tijdens de vorige zwangerschap niet tot geen last gehad. Alvast bedankt!
Sinds deze week heb ik ook uit het niets steeds harde buiken die gevoelig zijn. Ik moest rustiger aan gaan doen van mijn vk en mijn urine naar de huisarts brengen. Het kan door een blaasontsteking komen. Als je harde buiken met regelmaat hebt om de zoveel minuten moet je aan de bel trekken
Maakt het uit wat voor urine en kun je dat zomaar bij de huisarts brengen? Ik hoef de eerste tijd niet naar de gyn gister net geweest.
Hou het goed in de gaten, vooral als de harde buiken vervelend/gevoelig/pijnlijk zijn! Ik wil je niet bang maken natuurlijk, maar op de dag dat ik heel veel last van harde buiken had, die steeds gevoeliger en pijnlijker werden, had ik 4cm ontsluiting...terwijl ik 23 weken zwanger was. Liever een keer te vaak aan de bel trekken dan te weinig!
Het voelt niet echt bepaald lekker maar denk dat een harde buik nooit fijn voelt. Het is niet pijnlijk gelukkig. Hou het zeker even in de gaten!
Laat in ieder geval je urine controleren toen ik bij 25 wk steeds last had van harde buiken bleek na een ziekenhuisopname en urineonderzoek in het zk dat ik de gbs bacterie heb. Beter te vaak aan de bel trekken dan 1 x te weinig!
Ik ben al bekend met gbs bacterie en moet daarom net zoals met de vorige bevalling aan de ab tijdens de bevalling. Heb zonet urine ingeleverd bij de huisarts kon vanmiddag bellen..
Net gebeld voor de uitslag. Was niks aan de hand.. zodra ik koorts etc ga krijgen moet ik weer de urine inleveren.. Tis nu maar afwachten
als het echt pijn doet en veel terugkeert (geloof meerdere keren per uur) moet je even je verloskundige bellen heb zelf bij de vorige zwangerschap vanaf week 17 dagelijks meerdere harde buiken gehad, zelfs als ik het super rustig aan deed... was uiteindelijk niks ergs en ook niet te vroeg bevallen oid
Ik heb ook af en toe last van harde buiken. Het viel mij op dat dit vooral is als ik rechtop op m'n stoel zit (aan mn bureau, of aan tafel ofzo). Dan krijg ik af en toe een harde buik die niet fijn aanvoelt. Ook als ik op m'n rechter zij lig krijg ik er soms last van. Als ik op m'n rug lig, of iets achteruit zak op m'n stoel dan gaat het veel beter. Vandaag ook aangehaald bij de gyn, en die heeft m'n baarmoederhals gecontroleerd, en die was nog mooi lang, dus die harde buiken konden verder geen kwaad. Ik moet dus erg opletten op m'n houding blijkbaar.
harde buiken kunnen ook komen doordat je last hebt van je darmen. ik krijg ook harde buiken bij te veel rechtop zitten en te strakke broeken/banden op mijn buik. wel in de gaten houden, teveel is niet goed en beter een keer teveel gevraagd als 1 keer te weinig
Als je er maar twee hebt gehad zou ik me niet al te veel zorgen maken. Harde buiken kunnen bij je zwangerschap horen (helaas). Mij is verteld dat je op de volgende momenten aan de bel moet trekken: # 6 of meer harde buiken per uur # harde buiken die met regelmaat komen (bijv. Elke 4 minuten) # pijnlijke harde buiken # als je er bloed of vocht bij verliest In de andere gevallen heeft het vaak te maken met te druk zijn (lichamelijk of in je hoofd) en is het advies om het eerst een paar dagen rustiger aan te doen om te kijken of het afneemt. Dus meid, zolang ze niet pijnlijk zijn of met regelmaat komen zou ik me niet al te veel zorgen maken. Maar blijf je het een vervelend idee vinden, bel dan met je verloskundige dan kan ze er naar kijken.
Ik denk inderdaad dat je je nergens zorgen over hoeft te maken (maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk). Ik heb er deze week wel 30 op een dag. Maar zoals julie81 al zegt, je hoeft pas aan de bel te trekken als je 1 van die punten hebt. Bij mij zit er geen regelmaat in, doet geen pijn en geen bloed. Je kunt altijd je urine laten controleren op een blaasontsteking, dan kun je ook harde buiken krijgen. En als je het gewoon niet vertrouwd, dan even de vk bellen!
Denk dat je je nog geen zorgen hoeft te maken hoor Pas als de harde buiken niet meer weggaan als je in rust bent geweest (ze zouden moeten verminderen als je uurtje rustig zit of ligt, of als je dus een nachtje slaapt) zou je je lichtelijk zorgen kunnen gaan maken, maar ook dan is er vaak nog niet meteen iets aan de hand hoor Anders heb ik me toch een groot probleem Heb 3 dagen lang harde buiken gehad, stond er gewoon weer mee op zoals ik ermee naar bed ging. Urine was schoon dus geen blaasonsteking Gevolg is nu wel dat ik nog een stap terug moet doen qua werkuren en hopen dat ik daarmee wel genoeg rust kan pakken. Maar dat is eigenlijk alles wat mn vk erover zei, t waren wel echt hrde buiken volgens haar (ik voel namelijk niet regelmatige samentrekkingen ofzo? Gewoon continue keihard als 1 grote kramp, zwaar als een baksteen en is behoorlijk vermoeiend en doet wel iets zeer) Alleen als t echt te lang duurt (en de grens weet ik niet wanneer dan te lang is) zou je lijf zich kunnen gaan voorbereiden op een bevalling omdat kindje t dan beter heeft buiten de baarmoeder. Dat is mij verteld in elk geval. Dus tja zolang ze ook weer redelijk snel over gaan wanneer je even goed rust neemt, lijkt mij weinig aan de hand? Ook lees ik veel dat je bij een 2e zwschap sneller en meer last kunt hebben van harde buiken
Klopt inderdaad, als je ze hebt, rustig aan gaan doen. Ik heb ze ook, vooral als ik recht op zit. Geen idee waar dat mee te maken heeft? Vorige zwangerschap amper harde buiken gevoeld, wel 6 weken met buikpijn rond gelopen en uiteindelijk 10 weken te vroeg bevallen. Kun ben ik er pas achter wat harde buiken zijn. Bij mijj begint het altijd als ik het te druk heb gehad. Mochten ze wel regelmatig worden, dus bijv eens per 10 min, eerst lekker in bad. Neemt het toe of blijft het gelijk, wel even bellen dan. Idd beter 1 x teveel dan 1 x te weinig!
Ik heb ze ook. Bij mijn 1e zw ook gehad maar pas bij week 30. Nu ik rust neem nemen ze pas wat af. Houding maakt bij mij niet veel uit, rug wordt nwel aar mijn idee erger. Bij mij komt het waarschijnlijk ook enigzins van drukte en stress. Aan de bel trekken als je het niet vertrouwd!