Cola drinken slecht?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jahknows, 13 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tja dat cola niet goed is voor je gezondheid is geen mysterie, zwanger of niet zwanger. Maar soms is het gewoon lekker :D Dus af en toe een glaasje is echt geen probleem lijkt me!

2. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    ik heb het dus wel afgezworen en dat voor een echte cole drinker...drink niets met cafeine erin, noch met teveel suikers...

coca cola heb ik dus vervangen door coca cola zero zonder cafeine...ja ja ik merk ook overigens dat ik veel minder stuiter haha

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Volgens mij mag je max. 8 glazen cola

4. JBM85

JBM85 Bekend lid

18 mrt 2012
    740
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geniet maar drink met mate.
    Hier niet dagelijks maar er gaan soms best 3 glaasjes doorheen, bij mij helpt het gewoon alleen tegen de dorst. denk hier 2 flessen per week door heen gaan.

5. Zanita

Zanita Actief lid

1 jan 2013
    326
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb vroeger bij de klantenservice van een rioleringsbedrijf gewerkt. Als je riolering verstopt zit in je woning, dan wordt het advies gegeven om een fles coca cola door de riolering te gooien om het zo te ontstoppen of dat het spul in de riolering los komt te zitten.

Ik vraag mij soms dan af of het er ook voor kan zorgen dat het vruchtzakje los kan komen te zitten door het drinken van cola en DUS voor een miskraam kan zorgen...

Ik ben zelf een coladrinker en ook MIJN man heeft mij verboden om cola te drinken, waardoor ik JUIST cola wil drinken. En af en toe is cola gewoon lekker:D 1 x in de week ofzo en vooral met het avondeten yummiiieeeeeee. Ik rook en drink niet en gebruik geen drugs. Dus af en toe een glaasje moet kunnen. Al moet het vaak stiekem haha

6. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Dat lijkt mij niet. De cola komt niet direct bij de baby natuurlijk.

7. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    Je kindje neemt alleen de stoffen op die het nodig heeft.. Dus kan vast geen kwaad! In elk soort drinken zit wel iets dat niet goed is dus kunnen we net zo goed niets meer drinken :D

En hier een absolute cola-verslaafde, voor zwangerschap 1,5 liter per dag en ik was in ronde 2 zwanger, en me kindje is tot dusver gezond ;) Maar al zou het dat niet zijn, dan is de oorzaak 99,9% zeker nog niet te vinden in cola :D

8. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Cola is als je niet zwanger bent al niet gezond, dus zwanger zal het ook niet gezond zijn.

Hier haal ik het alleen in huis in het weekend. Door de weeks water en limonade :).

9. sinfidel

sinfidel Lid

29 nov 2012
    71
    0
    0
    mortsel
    ooh doordit te lezen heb ik zoveel zin in cola gekregen :)
    ik drink af en to een tasje koffie en af en toe een glaasje cola, als je ni overdrijft lijkt het me ook ni zo veel kwaad te kunne, toch in ieder geval minder dan als je rookt of alcohol drinkt hoor.
    kga me nu toch een ice-tea nemen (geen cola in huis :) )

10. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Ik was/ben cola light verslaafde. Ben heel erg gemindert viir de zwangerschap en nu drink ik 1 blikje per dag, op verjaardagen iets meer meestal omdat ze daar niet echt alternatief hebben als je geen koffie of alcohol wil.
    Alles met mate is denk ik prima

11. Delta

Delta Niet meer actief

Heb het zelf wel gedronken.. Wel de light en caffeine vrije versie.. Weet dat light niet goed is, maar dronk het niet heel veel.

12. Diass

Diass Bekend lid

13 jun 2012
    602
    0
    0
    Ik drink ook gewoon nog cola. Hebben het niet altijd in huis, maar als we het hebben drink ik er best wel veel van

13. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Gewoon niet te veel want van teveel kan het hartje niet hebben.. Maar cola is echt ranzig om uit te kotsen en er werkt echt weinig bij mij.. Nog steeds.!!

14. Mirjam04

Mirjam04 Bekend lid

2 aug 2011
    660
    113
    43
    Heeeeerlijk koud glaasje cola!!! Maar zodra ik 3 slokken gedaan heb borrelt het maagzuur naar boven. Nog even ermee wachten dus...

15. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Cola is natuurlijk geen heel gezonde drank. Maar ja, echt gezond is eigenlijk alleen water en er is bijna geen mens die alleen maar water drinkt omdat dat na verloop van tijd toch saai wordt.

In cola zit caffeine en daar moet je tijdens een zwangerschap een beetje matig mee zijn. Maar in koffie zit vele malen zoveel caffeine als water! Dus zolang je geen liter cola drinkt valt het wel mee.

Er zit natuurlijk ook wel veel suiker in cola. Maar aspartaam, wat in Cola light zit, is ongezonder.

Zelf drink ik regelmatig een glaasje cola. Ik probeer alles een beetje matig te doen en wat te variëren, maar ik ga daar niet superver in. Gewoon het gezonde verstand bewaren!

16. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Wat denk je zelf echt? Dat al die zwangere vrouwen graag een miskraam willen en dus cola drinken?

17. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Ik krijg echt heel erg maagzuur als ik cola drink.
    In plaats daarvan drink ik 7-up.

18. Didi5

Didi5 Actief lid

17 nov 2012
    297
    44
    28
    Rotterdam
    Ik drink ook gewoon cola, en alleen de coco cola variant. Ik drink het meestal bij mijn avond eten, omdat er anders niks naar binnen gaat. Het helpt mij ook tegen mijn misselijkheid. Ik denk gewoon zoals meerdere hier hebben aangegeven, als je het maar met mate doet, het echt niet zo veel kwaad kan. Naast cola, drinkt en lust ik geen koffie dus zoveel cafeïne krijgt ik niet binnen. Dus ik zou bijna willen zeggen, neem 1 glaasje per dag, dat kan vast geen kwaad! ;)

19. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Pf ik was zwaar cola verslaafd tijdens mijn zwangerschap dronk zo een anderhalve liter fles per dag naar binnen soms wel meer. Vooral als ik misselijk was. Moet wel zeggen dat het de coca cola was andere kreeg ik maagzuur van.

Mijn meisje heeft er niks van over gehouden.

20. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik drink ook gewoon cola, maar met mate.
    Wissel het af met andere drankjes.

Schoonzus heeft het bij de 1ste ook heel veel gedronken en is niks met het kindje aan de hand.

Deel Deze Pagina