Cola drinken slecht?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jahknows, 13 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Oh oeps ik heb echt tientallen liters gedronken (Pepsi Max dus geen suiker..) laag geboortegewicht? M'n zoon woog 4400 gram :) IJzer meerdere malen geprikt evenals andere waarden omdat ik ook een maagverkleining heb. Alle waardes perfect. Heb tijdens mijn zwangerschap zeker minimaal 2 glazen per dag gedronken.

2. hopelessinlove

hopelessinlove Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.143
    0
    0
    #42 hopelessinlove, 14 jan 2013
    Laatst bewerkt: 14 jan 2013
    Ik drink gewoon cola hoor, heerlijk. Nog nooit van de vk gehoord dat het niet mag. Drink trouwens geen koffie.

3. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Cola is sowieso niet gezond, ook niet als je niet zwanger bent, maar dat betekend niet dat het meteen enorm schadelijk is wanneer je het met mate drinkt.
    Wat ik er van begrijp kan een bepaald stofje ervoor zorgen dat bepaalde stoffen minder goed worden opgenomen, kan het de kans op zwangerschapsdiabetes verhogen en is het met name de cafeine die niet goed is (verhoogde kans op miskraam, lager geboortegewicht).
    Maar er zijn heel veel producten die niet erg gezond zijn wanneer ze teveel worden gebruikt dus ik denk dat voor alles geldt, gewoon met mate.
    Zo gun ik mezelf 1 of soms 2 kopjes koffie per dag omdat ik dat lekker vindt. Dus jij kan best een glas cola drinken.
    ik zou er alleen niet voor kiezen en koffie en meerdere kopjes thee (met theine) en cola op een dag te drinken. Want dan krijg je wel veel cafeine binnen.

Verder gaat het er denk ik ook niet om of anderen die het wel veel hebben gedronken, toch een zwaar kind op de wereld hebben gezet. Het gaat er namelijk om dat de kans verhoogd wordt.
    Iedereen is anders en soms gaan dingen goed en soms niet. Er zijn ook rokers die een 8 ponder op de wereld zetten.
    Dus als jij geniet van een glas cola af en toe, prima gebruik gewoon je gezonde verstand.

4. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Tijdens mijn 1e zwangerschap niets anders gedronken dan cola..........

Dochterlief is 5 jaar en gezond:)

Deel Deze Pagina