bevallen zh ( badkamer? )

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door prachtigwonder, 11 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

vraagje.

ik zat eens te lezen over bevalling zh. en toen zag ik ineens reacties van mensen over badkamer verloskamer? huh doen ze tegenwoordig niet meer handmatig wasen in bed dan?
    volgens mij loop ik een beetje achter?

zoiezo snap ik helemaal niks meer van zh bevalligen hoe het precies in zijn werk gaat.

kan iemand mij vertellen hoe het precies in zijn werk gaat in stappen.

voor zover ik weet:
    weeen . je gaat opweg naar het zh als de vk zegt dat het tijd is.
    eenmaal in het zh ga je naar de verloskamer?
    en dan trek je je bevalshirt aan?
    en dan weeen bevallen etc..
    en dan wat gebeurt daarna allemaal?
    nageboorte, hechten.kindje nakijken.
    maar daarna is het dan douchen? in een badkamer van verloskamer?
    nooit van gehoord..

wat ben ik toch een leek hierin zeg haha.
    normaal denk ik over dit soort dingen helemaal niet na. maar die hormonen pfff het lijkt wel of ik alles wil weten wat me te wachten staat zodat ik me er beter op voor kan bereiden.

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Zo was het hier wel ja! Na de bevalling werd ik eerst gehecht en daarna half uurtje/uurtje rust en toen werd me vriendelijk doch dringend gevraagd te (proberen) te gaan douchen. Verloskamer heeft gewoon een eigen badkamer ;)

3. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Idd na een half uurtje stond ik ook al onder de douche! Net bevallen en gehecht pffff.. Hahahaha ik stond daar ook wel ff van te kijken ;)

4. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik werd gewassen met een washandje..dit omdat er ineens geen warm water was!!
    Dus ben thuis gekomen ma 00:00 en de dag erna pas echt gaan douchen.

5. beccie

beccie Niet meer actief

ik moest ook meteen na het hechten onder de douche.
    mijn man moest met mij mee voor het geval ik niet goed zou worden.
    ik vond het zelf ook nog doodeng om te douchen eigenlijk.

6. sabrinab1986

sabrinab1986 Fanatiek lid

9 okt 2012
    1.180
    278
    83
    NULL
    NULL
    :) bedoelen ze niet dat je dan in bad kan bevallen dat komt als eerste in mij op

7. prachtigwonder

dat is wel lekker een badkamer/ douche op de verloskamer!
    voel je je een stuk frisser. en is ook wel fijn dat het is afgesloten als je even ga douchen.en ook wel prettig dat ze het niet meer handmatig doen. ( tenzij je zo ziek bent van de bevalling dat zelf douchen niet gaat )

heb net ook gelzen dat je soms op een andere afdeling moet douchem omdat de verloskamer er geen heeft dat lijkt mij niet zo prettig ivm privacy.

8. Butchke

Butchke Niet meer actief

Hier is wel een badkamer op de verloskamer, maar de verpleegkundigen en verloskundigen geven aan om liever niet in de douche te gaan zo kort na de bevalling. Je wordt dus op bed gewassen.
    Reden hiervoor is dat het behoorlijk slecht schijnt te zijn voor bekken, banden en baarmoeder om zo snel al rond te gaan lopen en stil te staan.

9. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ben volgens mij zelfde ziekenhuis bevallen als chiggy (s'dam) en na het huid-op-huidcontact, placenta (kwam na 7 minuten), hechten en controles baby moest ik ook gaan douchen en plassen in de badkamer op de verloskamer, toen kreeg ik eten en mochten we naar huis.

Ik had medische indicatie dus ik kon direct naar het ziekenhuis en kwam ook gelijk op een verloskamer te liggen. Had thuis mijn bevalshirt aangetrokken. Het ging bij mij nogal snel allemaal dus ik was sowieso bevallen in de kleding die ik aanhad toen ik naar het ziekenhuis ging.

10. prachtigwonder

gaat er geen zuster of iets mee dan?
    alhoewel ik liver mijn man erbij heb hoor;) ben best wel preuts op dat gebied hihi.

11. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Je kunt bij ons ook zitten in de douche en de verpleegkundige bleef in de buurt.

12. beccie

beccie Niet meer actief

nee hier ging geen zuster mee. mijn man is meegegaan.
    maar na een bevalling ben je niet meer zo preuts hoor. ik dacht ook dat ik preuts was, maar tijdens en na de bevalling geen sec over nagedacht haha :)

ik durfde niet goed te zitten onder de douche, ik was net gehecht

13. Amfy

Amfy Niet meer actief

Ik wilde niets liever als douchen de verloskamer is zo warm dat je je kapot zweet. Ik klede zelf ze baby aan en dan naar papa en ik ff lekker douchen.

14. Meliszy

Meliszy Actief lid

30 dec 2012
    454
    0
    16
    Vrouw
    Verpleegkundige kraamafdeling
    provincie groningen
    Hoi!
    Zelf loop ik op dit moment stage op de kraamafdeling in het martini ziekenhuis!
    Heel af en toe mag ik ook eens mee naar de verloskamers:D
    Het is bij ons zo, dat je eerst je kleintje een tijdje bij je krijgt direct post partum en dat je daarna word gehecht als dit nodig is. Na een poosje word je kleine nagekeken en aangekleed en wanneer er geen complicaties bij de partus waren kun je daarna idd gewoon douchen in de douche die bij de VK zit. ( als je kunt douchen, ben je vaak goed genoeg om naar huis te gaan, vandaar dat ze ook graag willen dat je doucht. Als het douchen absoluut niet gaat kan het zijn dat je toch nog een tijdje opgenomen wordt ter observatie)
    Mijn collega's gaan dan vaak ondertussen je verloskamer een beetje opruimen of andere werkzaamheden doen en gaat de partner vaak mee met het douchen. Bij ons komt de vpk wel even om het hoekje kijken of alles goed gaat en ook hangt er een rood koortje in de badkamer waar je aan kunt trekken als je hulp nodig bent van een vpk.
    Als het niet verantwoord is om alleen te douchen en de vpk van de verloskamers heeft het druk met bijv. een andere partus word er vaak naar de kraamafdeling gebeld of iemand van ons even kan komen helpen om een patient te wassen op bed of om te douchen als zij zich hier goed genoeg voor voelen en geen enorme fluxus hebben gehad oid.

15. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Pfff echt warm he... Manlief wist het van de vorige keren dat we al even op de verlosafdeling waren geweest en toch trok hij een vest aan ;).
    Voordeel van douchen vond ik ook dat ik wat makkelijker kon plassen, dat moest toch ook gebeuren voor ik weg mocht.

16. Chaii

Chaii Niet meer actief

Bij mijn eerste: bevallen > hechten > beetje bijkomen > na 40 minuten werd ik opgetilt door mijn man en de verpleegkundige en onder de douche gezet. De verpleegkundige hielp me daarna met aankleden.> Werd daarna naar mijn kamer gereden, moest blijven ivbm bloedverlies.

Bij mijn tweede:
    Bevallen> hechten > beetje bijkomen 30 minuutjes ofzo > Daarna werd mij gevraagt of ik wilde douchen. Ben zelfstandig naar de douche gelopen en mij alleen staan wassen. Alles zat onder het bloed, dat heb ik daarna nog even opgeruimt zelf.. ahum. De verpleegkundige kwam mij niet helpen erna met aankleden ofzo. Maar het ging ook best alleen. > 40 minuten later was ik weer opweg naar huis. :)

17. Mama2ekeer

Mama2ekeer Actief lid

12 jul 2012
    186
    55
    28
    NULL
    NULL
    Ik werd na de bevalling op bed gewassen, was ook niet echt in staat om onder de douche te staan, volgende ochtend samen met vpk onder de douche geweest, ik op een stoel zittend en zij heeft mij zo'n beetje helemaal gewassen. Niet eens extreem veel bloed verloren of een hele lange bevalling gehad, maar kon toch echt nog niet zo lang op mijn benen staan, werd ook gevraagd of ik zelf wilde douchen, ze ging gewoon mee...

18. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Toen mijn zus bevallen was ( was ik bij met onze moeder omdat vader niet aanwezig is ) was het inderdaad een half uurtje met kindje, daarna hechten en controle kindje. Onze moeder is toen met haar mee gegaan om te douchen, en ik heb met de kleine gezeten terwijl de kraamhulp ( Vk was al weg) de verloskamer aan het opruimen was.

In mijn geval zal het inderdaad wel zo wezen dat manlief mee gaat om te douchen

19. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik vind het verschikkelijk. maar ja alles voor de baby haha

20. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

hier was de badkamer op de gang. en de verpleegkundige moest perse erbij zijn toen ik ging douchen terwijl ik het prima zelf kon of liever wou met hulp van man;)

Deel Deze Pagina