Ik probeer zo min mogelijk te drinken maar de ene keer zijn het 3 glazen en de volgende 5 dagen weer geen..
Inderdaad, ik kies ook voor cafeine vrije light cola. In iedere supermarkt te krijgen, helaas niet in een restaurant of (eet)café. Zoetstoffen maak ik me niet druk over, zoals iemand al eerder in dit topic schreef: er is veel onderzoek naar gedaan, de fabel waait al decennia rond, maar het is nooit wetenschappelijk bewezen dat het slecht is. Cafeïne wordt wel afgeraden in de zwangerschap, daarom geen "gewone" thee voor mij, geen koffie, en ook geen cola. Overigens ook niet tijdens de borstvoedingsperiode, dus het is best een lange tijd zonder/
Ik ben ook echt cola verslaafd, maar heb het niet in huis Ik drink sowieso geen koffie. Dus als we een uit eten zijn of op bezoek drink ik gewoon cola. Maar volgens mij zit ik gemiddeld op nog geen glas per dag.
Wel een waarschuwing: ik heb een echte stuiterbal in huis en ze pakte vanmorgen mijn beker met nog een heel klein beetje (koude) koffie en ze vindt het niet vies! Effect van de koffie en cola tijdens de zwangerschap?
Voor mijn zwangerschap dronk ik nooit cola of andere frisdrank met koolzuur, ik vond dat nooit lekker. maar juist nu ik zwanger ben is cola ineens mijn lievelingsdrank geworden. Drink elke avond 1 blikje en het scheelt hier enorm daarna met maagzuur en misselijkheid! Wist trouwens niet dat cola in de zwangerschap slecht is... lust geen koffie en drink de rest van de dag water dus hoop dat dat ene blikje per dag dan nog meevalt.
Ik drink weinig cola, tenzij we buiten de deur eten oid. Meestal drink ik water of ranja (dan wel super waterig ) Zo af en toe eens een glas citrus-iets van de Aldi (koolzuur) Koffie drink ik misschien 3 bakjes per week
Ik heb cola light zonder cafeïne gedronken in de zwangerschap. Achteraf gezien had het best 1 gewoon glas cola kunnen zijn
Er zijn steeds meer wetenschappelijke onderzoeken die concluderen dat zoetstoffen, met name aspartaam wel degelijk erg slecht zijn voor de gezondheid. Natuurlijk zijn er ook weer instanties en onderzoeken die beweren van niet. Onderschat de macht en invloed van de voedingsindustrie niet. Wetenschappelijke onderzoeken worden vaak gesponsord en de objectiviteit en eerlijkheid is dan ver te zoeken. Is voor iedereen persoonlijk natuurlijk welke keuzes je maakt mbt je gezondheid en die van je (ongeboren) kind, maar om stellig te beweren dat zwaar chemische zoetstoffen niet schadelijk zijn slaat natuurlijk nergens op.
Voor mijn 1e zwangerschap dronk ik nooit cola. In die zwangerschap raakte ik er bijna verslaafd aan. En nu drink ik het nog steeds. Ik beperk het tot max 3 glazen per dag. Maar ik heb ook wel eens dagen dat ik het niet drink.
Was helemaal gestopt met de cola. Wou geen cafeïne drinken dus dronk groene thee ( met lekkere smaakjes). De suiker en suikervervangers zijn ook ongezond of je nou wel of niet zwanger bent. Maar het voelde beter om het helemaal te laten.
Dronk voor de zwschap nooit zo vaak cola.. Nu drink ik t vaak, maar dan de zero versie. Ik was altijd van de sap, maar dat mag ik niet meer doordat ik zwangerschapssuiker heb. Dus drink nu vaak cola zero en dan ook degene zonder cafeine En fanta pomelo zero. Light producten vind ik niet te drinken.. En deze zero smaken vind ik dan, erg goed
Ik weet niet of het al genoemd is, zo ja sorry Maar de mama&zo app geeft bij cola en koffie het volgende aan: 'Het voedingscentrum raadt aan het gebruik van cafeine te beperken tot minder dan 200 milligram cafeine per dag. Dat staat gelijk aan maximaal 1 kopje koffie per dag. Hierbij is rekening gehouden met een gemiddeld gebruik van andere bronnen van cafeine, zoals thee en frisdrank.' Oftewel zelfs naast een kopje koffie mag je nog gerust cola drinken. Drink je helemaal geen koffie dan zullen 2 glazen geen problemen geven. Ik drink het ook gewoon. Wel met mate. Maar soms vind ik het echt even heerlijk!
Ja het is heerlijk he! Ik vervang het soms door spa rood. Ik dronk ook liever sapjes en frisdrank (geen light) maar ook hier zwangerschapssuiker helaas dus moet weer terug naar light. Bedankt voor alle reacties.
Ik ben een koffie en colafan. Ik dronk altijd 4-6 koffie per dag en in de avond 2 glazen cola light. Tussendoor water. Nu drink ik max. 2 koffie en 2 glazen cola light. Zwangerschap verloopt goed en mijn 1e dochter ook kerngezond. Ik heb wel wat geminderd.
Ik dronk altijd super veel cola light/zero, maar sinds mijn eerste zwangerschap geminderd, en tijdens deze zwangerschap drink ik maximaal 2 blikjes per dag. Volgens de verloskundige konden 2-3 glazen helemaal geen kwaad, en 3 glazen zijn ongeveer 2 blikjes. Drink overigens verder helemaal geen cafeine (koffie of zwarte thee oid).