Ik las op internet dat cola gebruikt wordt tegen misselijkheid. .werkt dat ook echt? Iemand ervaring mee?
Volgens mij werkt het wel, maar kijk uit voor je bloeddruk.. Als je echt zo misselijk bent dat je moet overgeven continue, kun je beter aan de huisarts vragen of je iets op recept kunt krijgen..
Dat heb ik al gekregen en slaat aan..was erg benieuwd of dit ook werkt..een vriendin van me zei dat ze dit ook deed
Bij mij hielp het wel iets... En op tijd eten. Eigenlijk de hele dag door kleine beetjes eten. Had het in het begin van de zwangerschap en nu helaas weer...
Ligt er ook maar net aan hoe erg je misselijkheid is. Ik heb het behoorlijk erg (ik heb HG). Soms wilde cola dan wel wat opluchting geven. Echter ben ik er meerdere keren achter gekomen hoe het smaakt als het er weer uit komt Ik word er nu dus alleen maar beroerder van.
Hier hielp het absoluut niks eerlijk gezegd. Ik ben aan de emesafene gegaan en ook dat hielp niet. Voor je een enorme voorraad inslaat misschien eerst even proberen?
Mij help het ook wel.Maar na een tijdje smaakte gewone cole niet meer en nu drink ik al een paar weken elke dag 1 blikje coca cola cherry( cola met kersen smaak) lekker koud uit de koelkast!
Hielp bij mij in het begin even, daarna niet meer. Had het een keer gecombineerd met drop (schijnt ook bij misselijkheid te werken) en dat ging spectaculair mis...
Ik ben tot 24 weken extreem misselijk geweest. Vanaf 17 weken hoorde ik de cola tip, man wat wenste ik dat ik dat eerder wist. Hielp me echt de dag doorkomen, tuurlijk moet je nog flink spugen, maar het was ook regelmatig dat het dankzij de cola net niet tot spugen kwam. Nu geen misselijkheid meer, gelukkig maar want ik lust helemaal geen cola!
Mijn zus is doktersassistente en die adviseert bij misselijkheid en bij griep als je niets binnen houd ook cola aan. Maar dit moet wel coca cola original zijn!
Cola (wel de meeste prik eraf) hielp bij mij wel om de scherpste kantjes eraf te halen. Ook andere merken dat coca cola hoor, dat drink ik tegenwoordig zelden meer.
Cola hielp bij mij goed, wel in kleine slokjes hoor. Had ook medicijnen, maar daar werd ik zo moe van dat ik op een werkdag ze niet surfde te nemen omdat ik bang was achter het stuur in slaap te vallen. Cola was voor mij een redelijk alternatief. En kleine hapjes eten (druiven, kleine worteltjes etc) Drink trouwens niet te veel cola, hier zit namelijk ook cafeine in.
Hier ook positieve ervaringen met cola, de light-versie dan. Licht gekoeld en mét prik. Het verzacht het zeeziek gevoel in de maag. Ik probeerde het wel bij eentje per dag te houden.