Cola en nog tips?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Janinev, 6 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Light cafeine vrij= goud met rood etiket
    Normale cafeine vrij = rood met beetje goud etiket.

In de normale cafeine vrije Cola zitten geen zoetstoffen:

Koolhydraten (g/100 ml) 11
    Waarvan suikers (g/100 ml) 11
    Fosfor (mg/100 ml) 15

2. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Top, dank je wel.. Nog nooit gezien.. gelukkig ben ik een light drinker maar toch... ik ben gewoon nieuwsgierig!

3. Flunckybubble

Flunckybubble Actief lid

22 jan 2008
    173
    0
    0
    Omgeving Eindhoven
    Volgens mij heeft deze een goude dop maar wel een normaal rood label net zoals de gewone cola. iig zo zag deze er in Portugal uit van Coca Cola. Weet helaas niet of ze in NL er hetzelfde uitzien omdat ik ze hier in de omgeving nog niet tegengekomen ben.

4. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    heb net eens zitten speuren op cocacolanederland.nl , maareh...daar staat dus geen cafeïne-vrije cola bij mét suiker hoor! ;)

Heeeel jammer want ik ben een echte coca cola fanaat en vind de suikervrije variant supersmerig!
    :(
    Dan maar een glaasje of 2 gewone op de dag en voor de rest veeeeel thee, sinaasappelsap, water, melk en ranja ;)

5. muiz

muiz Actief lid

22 feb 2008
    287
    0
    0
    Ze zegt toch niet dat die van Coca Cola is, hij is gewoon van de AH ;)

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    wel op de site van belgie/luxemburg hoor, hij bestaat gewoon.

7. Niet meer actief

Huh.. ja hier hebben ze ookgewoon cafeine vrije cola met suiker hoor.. light is een aparte variant

8. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Goed... iedereen weet nu dat er heeeeeel veel verschillende cola's zijn op deze aarde :D Volgend onderwerp.

9. Niet meer actief

Volgend onderwerp? We zitten nog steeds in het cola topic geloof ik (A)

10. Dienares

Dienares Actief lid

23 jul 2008
    255
    0
    0
    Ik wil even zeggen dat ik wel een liter cola per dag drink, maar nu ik zwanger ben cafeine vrij light.
    Waarom ik zoveel drink komt doordat ik elke dag last heb van zuurbranden en het helpt er tegen.
    Dus ik vind beetje vreemd waarom iedereen zegt dat bij koolzuurhoudende drank maagzuur veroorzaakt. Of is er iets vreemds met mij aan de hand?

11. Niet meer actief

Dienares bij mij veroorzaakt koolzuur ook zuur.. haha maar volgens mij krijg ik dat de laatste tijd zowat van alles ;)
    Maar.. je kan wel beter gewone cola drinken dan ligt geloof ik!

12. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    een liter cola light per dag is echt slecht hoor, door die zoetstoffen. Een beetje zoetstof kan geen kwaad, maar elke dag een hele liter....dat is echt niet goed hoor :(

13. Babychica

Babychica Lid

18 mrt 2008
    42
    0
    6
    Ik maakte me dus ook zorgen over cola. DIt heb ik opgezocht en nagevraagd bij mn VK:

De verloskundige maakte zich niet druk, je mag maximaal 300 miligram cola hebben op een dag, dit is minder dan 9 glazen. Dus als we netjes een paar glaasjes drinken dan is dit geen probleem.

Verder heeft ze op hun site dit gezet, misschien ook wel handig voor jullie:

Cafeïne houdende dranken.
    Vrouwen die zwanger zijn wordt aangeraden weinig koffie of andere Cafeïne houdende dranken te drinken. Uit onderzoek is hierbij namelijk een verhoogde kans op miskramen gebleken. Het voedingscentrum geeft het advies niet meer dan 300 miligram Cafeïne per dag te gebruiken.

Voorbeelden van 300 miligram Cafeïne:

3 koppen koffie en 1 kop thee.
    2 koppen koffie, 2 koppen thee en 1 glas cola.
    2 koppen koffie en 3 koppen thee.

*In een kop thee zit 30 tot 40 mg en in een glas cola 40mg. Een kop koffie komt wat cafeine gehalte betreft overeen met twee koppen thee of cola.
    Coca-cola 120 mg/liter
    Dr. Pepper 123 mg/liter

Voor meer tekst en uitleg: http://www.smulweb.nl/105288/artikel/Koffie

14. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    hai

Ik drink ook veel cola maar nu afwisselend de light zonder cafeine en de gewone !
    Ik haal mijn gewone cafeine vrije coca cola in Belgie :)
    Als ik 2 dagen geen cola drink krijg ik brandend maagzuur dus nu maar weer cola he :(

15. Dinky

Dinky Bekend lid

28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    weet iemand toevallig wat er in coca cola zero zit dan?

16. Buikvlinder

Buikvlinder Actief lid

13 aug 2008
    145
    0
    0
    Verzorgende IG
    Leeuwarden
    Geef mij maar thee en anders koffie of chocolademelk(halfvol) en karnemelk,mjammie, ik lust geen cola, ben wel weer een sinasjunk!

Drink gewoon lekker cola als je dat wil joh, maar drink dan bijv. de helft van wat je eerst achterover sloeg, zo schadelijk is het nou ook weer niet!

Deel Deze Pagina