Weten jullie het misschien hoe het zit met cola drinken. Ik drink echt al jaren cola, niet eens zoveel namelijk 1 blikje per dag. Maarrrr, nu las ik ergens op internet dat cola de vruchtbaarheid kan verminderen...dat 1 glas cola per dag de vruchtbaarheid al met de helft kan verminderen!! Kijk ik snap de redenatie van in cola zit caffeine net als in koffie. Nu twijfel ik dus weer of ik dan maar helemaal geen cola meer moet drinken, maar ik laat al zoveel dingen staan8). Drinken jullie nu je zwanger probeert te worden nog steeds cola of toch een stuk minder? Zomaar even een vraagje
Ik drink ook wel veel cola per dag. Vooral 's avonds voor de tv. Zou je hier ook een onregelmatige cyclus van kunnen krijgen? X Linda
Hey hoi, Ik drink ook best wel veel cola. Alleen de laatste paar dagen smaakt het niet meer zo, zoals het hoort haha. Drink nu over het algemeen Sprite.
Ik denk dat ik ook bijna een liter per dag drink. Ik heb alleen nog nooit gehoord dat cafeïne slecht is voor de vruchtbaarheid. Ik ga wel even googlen, maar ik vraag me af of ik zou stoppen met het drinken van cola. Ik kan beter volledig stoppen met roken...
haay dames, heb een stukje voor jullie opgezocht! Geen cola als je zwanger wilt worden Cola is slecht voor vrouwen die zwanger zijn of dat willen worden. Dat zegt de Nederlandse zwangerschapsconsulente Diethild de Vries. Volgens haar blokkeert het fosforzuur in cola de opname van calcium. Die stof is nodig voor de ontwikkeling van het bot-, zenuw-, bloed-, en spierstelsel van het ongeboren kind. De frisdrank is volgens haar ook slecht voor de hormoonhuishouding van de vrouw. De Vries sluit bovendien niet uit dat het regelmatig drinken van cola de oorzaak kan zijn van 'onverklaarbare onvruchtbaarheid' bij vrouwen. De Nederlandse heeft nog andere opmerkelijke bedenkingen. Ze is bijvoorbeeld van mening dat levensstijl een grote rol speelt bij de vraag of mensen makkelijk kinderen krijgen of niet. Daarom geeft ze mannen en vrouwen die een kind willen ook de raad om niet intensief te sporten beantwoord dit jullie vragen?
Ten eerste: Wat is een "zwangerschapsconsulente?" Ten tweede, als dit het enige is wat je erover kunt vinden...gewoon EEN mening van EEN persoon. Ik zou er niet zoveel waarde aan hechten. (ik dronk behoorlijk wat cola voor ik in 1 keer zwanger werd van mijn oudste)
Wel wat vreemd idd. Heb er eigenlijk ook nooit bij stil gestaan. Was met de twee vorige zwangerschappen gewoon normaal zwanger geraakt en dronk en drink nog steeds best veel cola.
1. dat is iemand die voorlichtging geeft over alles rondom de zwangerschap. Het is wel op meerdere medische pagina's te vinden. Ik zou zelf, als je al een tijdje bezig bent of aan deze vrouw twijfelsd, het voor de zekerheid toch niet drinken. Zoiezo is de caffaine slecht.
mee eens, dat het niet gezond is weten we allemaal ik lust ook cola kan ook makkelijk 1ltr wegdrinken maar de laatste tijd is het niet mn eerste keus alleen als als ik er erggggggg trek in heb
Hetzelfde persbericht is inderdaad op meerdere pagina's te vinden. Dat zegt helemaal niks. Bij 1 van die artikelen staat dan ook: "De relatie tussen cola en (een teruggang) vruchtbaarheid wordt, voor zover bekend, niet ondersteund door wetenschappelijk onderzoek. Ook is niet duidelijk in welke doses cola een effect ressorteert." Diezelfde mevrouw zegt trouwens ook dat je geen ibuprofen moet slikken, want hierdoor kan je ei niet innestelen. De sites Diethild.nl en Maneth.nl zijn van haar. Kun je meteen inschatten wat voor persoon ze is.
Ik geloof dat het niet zoveel uitmaakt of je cola drinkt of niet. Ik kan er in elk geval gewoon zwanger mee worden. Ik denk dat je alleen de inname wel moet matigen net als koffie en andere cafeïnehoudende dranken. Volgens haar blokkeert het fosforzuur in cola de opname van calcium. Die stof is nodig voor de ontwikkeling van het bot-, zenuw-, bloed-, en spierstelsel van het ongeboren kind. Dit lijkt mij trouwens pas van toepassing als je zwanger bent. Maar goed, een beetje er om denken is niet verkeerd
Ja maar dan krijg je die aloude discussie weer van: "wat laat jij voor je zwanger bent" o.i.d Alles is slecht, in alles zitten wel verkeerde stoffen en met alles moet je matigen. Niet alleen met cola. Hier ging het over de invloed van cola op de vruchtbaarheid en daar is absoluut geen wetenschappelijke onderbouwing voor.
Ik ben zo'n geval die onbegrepen verminderd vruchtbaar is.(zie krantenstukje) En ik drink geen cola en ben nog steeds niet zwanger. Dus ik heb er een beetje m'n twijfels over.
Ik heb de sites even bekeken en het lijkt mij niet echt betrouwbaar. Hier zou ik niet al teveel waarde aan hechten. Als geen enkele arts hier verder ooit iets over gezegd heeft tegen stellen die al heel lang bezig zijn om een wondertje te krijgen lijkt het me onzin. Wel ben ik het eens met de dames die zeggen: alles met mate, caffeine is natuurlijk niet echt heel goed voor (als je teveel binnen krijgt).
Ik zou geen liters per dag wegwerken, want dat is sowieso niet gezond. Dat geldt ook voor koffie of thee. Maar een blikje of een paar glazen per dag kan echt geen kwaad! Cola light helpt juist tegen misselijkheid!
Ik denk er eigenlijk wel hetzelfde over als jullie, ik blijf gewoon lekker mijn blikje cola per dag drinken. Wat ik in mijn beginpost niet heb geschreven is dat ik dus al een drietal maanden heb geprobeerd om geen druppel cola meer te drinken als de menstruatie over was tot aan dat de menstruatie weer doorbrak dan mocht ik weer cola drinken. Nou ja, 3 maanden is misschien kort maar ik ben in ieder geval niet zwanger geraakt en mijn cyclus is ook niet anders geworden door verandering van hormonen ofzoiets.