Cola en vruchtbaarheid

Discussion in 'Zwanger worden' started by Emma 79, Jan 4, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kelly87

kelly87 Actief lid

Aug 25, 2009
    434
    0
    16
    ijmuiden
    Hey meiden!

Ik moet morgen naar de verloskundige ik kan wel voor jullie navragen of het je vruchtbaarheid verminderd..;)
    Als jullie het zeker willen weten.. Anders blijven we het ons afvragen..:D
    Of vinden jullie het niet nodig?
    Voor mij is het een kleine moeite ik doe het zo voor jullie hoor!;)

Liefs Kelly

2. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen

vraag het haar maar eens wie weet wat ze zegt ik drink zelf geen cola maar mijn man wel
    wil je voor mij dan vragen of het kwaad kan dat mijn man het drinkt elke dag al vast bedankt

3. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

Jul 23, 2009
    2,629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Cola is sowieso niet gezond natuurlijk en teveel cafeine is ook niet gezond, dus als het kan zou ik minderen of wat anders drinken. Daarnaast weet ik niet of Ibuprofen invloed heeft op het zwanger worden, maar ik weet 100% zeker dat je beter geen ibuprofen tijdens zwangerschap of borstvoeding moet gebruiken omdat niet bekend is wat de werking is op het ongeboren kind of het kind wat bv krijgt. Dus als je ergens last van hebt zou ik het bij een paracetamolletje laten.

xxx Joyce

4. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    2,834
    3
    38
    Ik ben ook wel benieuwd;). Als ik in maart terug moet naar de gyn ga ik het hem denk ik toch ook eens vragen. Want heel eerlijk gezegd denk ik dat als het je vruchtbaarheid echt zou verminderen dat ze dan zeker aan je vragen of je naast alcohol en roken ook cola drinkt;):D. En die vraag is mij toch echt niet gesteld.

5. Stippeltje

Stippeltje Bekend lid

Oct 14, 2009
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    #45 Stippeltje, Jan 6, 2010
    Last edited: Jan 6, 2010
    Meiden, mag ik zeggen wat ik denk? ;)
    Ik denk dat het heel persoonlijk is, of het invloed heeft ja of nee. (Los van andere factoren natuurlijk, er kan ook nog altijd iets anders aan de hand zijn)
    Sommige meiden zijn gewoon supervruchtbaar, hoeven hun man maar aan te kijken en ze zijn zwanger. (2 vriendinnen van mij hebben dat: Zij roken (!) en 1 er van dronk ook voor de zwangerschap, hun mannen roken en drinken ook flink, terwijl mijn man en ik zo gezond mogelijk probeerden te leven en vanalles lieten, dit nog steeds overigens)
    Het is algemeen bekend dat roken en drinken invloed kan hebben op je vruchtbaarheid, zowel bij de man als de vrouw.
    Maar dit is niet per definitie zo, de kans is alleen groter.
    Dus met bijv. Cola (Of zoveel andere dingen: mannen mogen geen strak ondergoed, teveel koffie is niet goed, naar de sauna gaan zou niet goed zijn, enz. enz.) denk ik dat het ook kan zijn dat de KANS aanwezig is dat het invloed heeft op je vruchtbaarheid, maar dat je er weinig last van zult hebben als je normaal of heel erg vruchtbaar bent.
    En dan moet ieder voor zich uitmaken hoe belangrijk hij/zij het vindt om Cola te laten.
    Overigens wil ik wel vooropstellen dat ik roken&alcohol en Cola drinken niet over dezelfde kam wil scheren.

Liefs :)

6. babyproject

babyproject Niet meer actief

Meiden, maak je niet druk, dat verhaal is gewoon grote onzin! Je zou haar sites eens moeten bekijken, dan neem je het verhaal wel met een korrel(tje) zout. Zij is de enige die zoiets ooit heeft geroepen en niemand heeft dat ooit bevestigd. En zij denkt dat vrouwen zwanger kunnen worden als ze maar ontspannen genoeg zijn... Kijk maar.

7. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    2,834
    3
    38
    Ik ga direct stoppen met werken, nestel mezelf op de bank en doe helemaal niks meer, dan pas ben ik echt ontspannen...volgende maand ben ik dan vast zwanger:D:D

8. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    emma ik kom gezelig bij je op de bank zitten dan heb je ook nog wat te kletsen zijn we vast samen gauw zwanger zetten we ook nog wat graniums in de venster bank word vast gezelig nemen wel een fles water mee dat mogen we vast wel drinken toch

9. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    2,834
    3
    38
    :D:DJa hoor, kom er maar gezellig bij!

10. fafje

fafje Niet meer actief

Hoi

Ik zou je gewoon vasthouden aan "doe alles met mate" ....niets is goed in overvloed...en als jij 1 liter weinig vind per dag(28 flessen per maand)...dan is dat jouw referentiekader...
    Net als veel vrouwen 3 sigaretten per dag ook weinig vinden...voor iemand die helemaal niets rookt is dat enorm veel..(4 pakjes per maand!)
    Plus...je kindje kan heel gezond geboren worden...maar veel complicaties komen pas achteraf...en dan wil niemand meer denken dat het bijv aan die 3 sigaretten per dag heeft gelegen...
    Daarmee wil ik niemand beledigen over dat cola ding hoor...
    Maar het zo moeilijk om een norm te bepalen...Doe gewoon waar jij als mommy-to-be je goed bij voelt...tenslotte wil je het beste voor je kindje..
    Ik zelf houd helemaal niet van cola...en nu heb ik soms ineens onwijs trek erin...dan drink ik wel een glaasje...maarja dat is ook sporadisch!

allemaal succes!!

liefs!

11. kelly87

kelly87 Actief lid

Aug 25, 2009
    434
    0
    16
    ijmuiden
    Hey meiden!

Voor degene die het wel willen weten! Het verminderd niet je vruchtbaarheid maar ze raden je toch wel aan om sowieso wel te minderen want als je zwanger bent dan moet je dat ook doen! dus.. als ik jullie was dan zou ik het alvast doen! ;)
    Als je zwanger bent dan mag je 1 glaasje in de 3 dagen.
    Dit geld eigenlijk ook voor mensen die van redbull, bullit en dat soort drinken houden dat is echt troep voor je baby dat zei me verloskundige zo he.. zijn niet mijn woorden hoor dus.. als je dat lekker vind dan zal ik als ik jou was ook proberen om alsvast mee te stoppen.

Voordelen van stoppen met veel cola drinken:
    *Het is gezonder voor je baby:D
    *En er zit heel veel suiker in dus.. ook goed voor de lijn:D

Ik probeer jullie een beetje te stimuleren om minder cola te drinken.:p Ik moet me ook heel erg inhouden ik vind het ook heel lekker en we hebben het altyd in huis want me vriend drinkt bijna de hele dag niks anders dan cola:( Ik weet dat het moeilijk is om er 'nee' tegen te zeggen.. maar als ik dan denk van het is niet goed voor me baby dan ga ik vanzelf minder drinken (als je eenmaal zwanger bent).

Liefs kelly

12. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    kelly@ als ik het goed begrijp verminderd het je vruchtbaarheid niet maar als je 1 maal zwanger bent is het niet verstandig er te veel van te nemen vanwege de suiker.

maar de mannen kunnen gewoon door gaan met cola drinken
    ik drink het zelf niet ja soms als ik dorst heb of in de zomer.
    manlief drinkt het elke dag

13. kelly87

kelly87 Actief lid

Aug 25, 2009
    434
    0
    16
    ijmuiden
    @Marnat

Nee, dat niet!
    Maar het is wel verstandig om nu ook al wat te minderen anders krijg je het tydens je zwangerschap zo moeilijk (dat merk ik namelijk).
    Hwt gaat niet om de suiker hoor (daar word je alleen dik van).
    Dat prik he.. en de cafaine maakt volgens mij niet veel uit want dat zit ook in koffie (misschien zit er wel meer cafaine in cola:()
    Maar in iedergeval mag ik 3 koppen koffie per dag is toch ook best veel cafaine??

ja.. met vriend drinkt ook elke dag cola zo irritant:x
    Me vriend is trouwens daar dik van geworden ik had al tegen hem gezegd je moet stoppen met cola drinken weet je wat hij zegt 'ik drink al cola vanaf dat klein ben' dus.. hij denkt dat ie er niet dik van word.

Maar ik wil je als tip meegeven als je nu alvast gaat minderen met cola drinken dat je zwangerschap makkelijker word. want tydens de zwangerschap krijg je er echt veel trek in omdat je het niet mag hebben. (heb ik met veel dingen).

Liefs kelly

SUCCES meid!

14. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    dankje voor de tip meid ik drink het niet

15. kelly87

kelly87 Actief lid

Aug 25, 2009
    434
    0
    16
    ijmuiden
    dat scheeld als je het niet drinkt dan heb je er ook geen moeite mee tydens de zwangerschap;)
    WAnt het is best lastig om er dan vanaf te blijven:)

16. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    dat geloof ik graag meid mijn man kan er ook haast niet af blijven van de cola

ik wou dat we van onze rook gewoonte af konden blijven grr
    als ik ooit zwanger ben gaat dat zeker gebeuren maar nu lukt het nog steeds niet helaas.

17. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

Sep 9, 2009
    3,300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Dat je maar 1 glas cola per dag mag tijdens je zwangerschap vind ik onzin.. Dat je moet minderen oke, maar zo als ik het lees hoe jij het omschrijft is zwanger zijn eerder een straf dan een heerlijk feit.. Ik ben een echt cola drinker (52 kg), en het kan geen kwaad zolang je er maar geen liters van naar binnen slaat.. Ik zorg erbij wel voor dat ik naast mijn 2 a 3 glazen cola per dag, wel 1,5 liter water binnen krijg.. Ik het even opgezocht op de site van het voedingscentrum..

Cafeïne is mogelijk!! schadelijk voor het ongeboren kind. Naarmate de moeder meer cafeïne binnenkrijgt, stijgt de kans op een miskraam of op een baby met een laag geboortegewicht. Aanstaande moeders kunnen daarom beter niet te veel cafeïne binnenkrijgen. Zogenaamde ‘energydrinks’ met een grote hoeveelheid cafeïne kunnen het beste worden vermeden.
    Het advies voor zwangeren is om liever niet meer dan 300 mg cafeïne per dag te gebruiken. Dit geldt ook voor vrouwen die borstvoeding geven. Cafeïne komt ook in de moedermelk terecht, en dat kan de baby onrustig maken.
    Voorbeelden van 300 mg cafeïne
    3 koppen koffie, 1 kop thee
    2 koppen koffie, 2 koppen thee en 1 glas cola
    2 koppen koffie, 3 koppen thee

Het is allemaal niet bewezen maar ze raden het aan.. Hoop niet dat ik iemand voor de kop stoot, doe vooral waar je je eigen lekker bij voelt tijdens de zwangerschap, maar laat het geen straf worden..;)

18. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

Sep 9, 2009
    3,300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik geen koffie drink, dat lust ik niet.. Dus die cafeine krijg ik al niet binnen.. Drink smorgens alleen een kopje thee..

19. kelly87

kelly87 Actief lid

Aug 25, 2009
    434
    0
    16
    ijmuiden
    De verloskundige zei zelf 1 glas in de 3 dagen hoor;)
    Iedereen moet voor zich zelf weten wat ie doet maar ik volg het advies van de verloskundige op:D Ik wil alleen maar het beste voor me kind. En je gaat vanzelf al minder cola drinken hoor omdat je weet dat dat het beste is.

Liefs kelly

Succes cola liefhebbers!

20. kelly87

kelly87 Actief lid

Aug 25, 2009
    434
    0
    16
    ijmuiden
    Koffie is niet slecht om te drinken hoor je mag zelfs 3 koppen per dag!
    Thee is uiteraard ook goed he..

Share This Page