Cola en vruchtbaarheid

Discussion in 'Zwanger worden' started by Emma 79, Jan 4, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. L78

L78 Fanatiek lid

Sep 7, 2009
    2,463
    0
    0
    Noord Holland
    ik heb de sites van deze dame goed bekeken en het spreekt mij juist wel aan. Ik denk niet dat cola je onvruchtbaar maakt, maar ik geloof wel dat bij die stellen die moeite hebben om zwanger te worden en blijven, aanpassingen in leefstijl effectief kunnen zijn. Ik ben dan ook wel in het stadium beland dat ik best veel op zou willen geven/laten voor het 'goede doel'. De andere kant van het verhaal is inderdaad weer dat je ook niet alles voor dit doel aan de kant moet zetten.

2. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    2,167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik drink iedere dag een blikje energy.
    Het eerste wat ik drink 's morgens is een blikje energy.
    Voordat ik wist dat ik zwanger was dronk ik dagelijks er minstens 3.
    Ik ben namelijk gestopt met mijn medicijnen (concerta) en ik kan gewoon niet opstarten anders. Ik drink geen koffie maar wel 1 a 2 kopjes thee per dag.
    Ik weet dat het niet zo goed is maar ik denk wel wat beter dan mijn medicijnen.
    Op mijn vruchtbaarheid heeft het naar alle waarschijnlijkheid geen invloed gehad want ik ben in de 3e ronde zwanger geworden.
    Nu ik iedere morgen steeds een beetje misselijker word, zal het binnenkort wel afgelopen zijn met mijn 'opstartkick'. Want helemaal lekker zit het me niet.
    (ach dan maar wat langzamer opstarten)
    Liefs Gwen

3. Amle

Amle Niet meer actief

Geloof er niets van.....
    Drink al zo lang cola, meestal iets van 4/5 glazen per dag en dan vaak ook nog een blikje redbull. Bij ons 1e kindje in ronde 2 zwanger en nu in ronde 1. Ik drink nu geen redbull meer, maar nog wel gewoon cola (light). Denk er wel enigszins om, maar niet teveel. De 1e zwangerschap is zo ook prima verlopen en er zijn ook genoeg mensen die nog roken of koffie drinken tijdens de zw.schap.

Ik zou dus zelf zeggen: doen waar je je goed bij voelt, luister naar je eigen lichaam en gewoon enigszins met mate!

4. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    3,314
    1
    0
    Amsterdam
    Ik heb zowel voor als tijdens mijn zwangerschap aan een gynaecoloog gevraagd of cola drinken een probleem was. Haar antwoord was duidelijk: voor de zwangerschap geen probleem (liefst met mate, maar dat geldt voor vrijwel alles) en in de zwangerschap drie glazen per dag of minder. Eventueel kun je wisselen tussen gewone cola en light: het ene heeft veel suiker en de andere aspartaam. Maar bij afwisseling krijg je van beide niet zoveel binnen.

(Roken was het naarste (stoppen, liefst al lang voordat je gaat proberen zwanger te worden) en alcohol matigen bij het zwanger worden.)

Cola was voor mij zo'n beetje het enige wat hielp tegen erge misselijkheid de hele dag.

Aldus het advies van de arts!

ps. het gaat goed met mijn kindjes ;) en ik was erg snel zwanger (zie onderschrift)

5. jongemeid21

jongemeid21 Niet meer actief

ik geloof daar niet in
    ben moeder en heb voor mijn zwangerschap heel veel cola gedronken (eigenlijk bijna alleen maar) heeft niet altijd invloed

6. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    yoggie drink schijnt nog veel meer suiker in te zitten
    wat zouden we dan wel mogen drinken?

7. nijnonijntje

nijnonijntje Niet meer actief

Hoi,

Ik denk dat dit ook weer per persoon verschillend is.
    Het zal allemaal wel te maken hebben met, je levensstijl en hoe makkelijk je zwanger wordt.

Ik vind het iets waar je zelf over moet beslissen. Doe wat je denkt dat goed is of kan toch??
    Ik ben wel een persoon die risicio's prbeert te vermijden, maar ik ga niet mijn hele levensstijl omgooien.
    Zelf drink ik neit zo heel veel koffie of cola, maar op zijn tijd kan ik daar erg van genieten. Soms drink ik wel een liter cola achter elkaar op haha!!

8. kelly87

kelly87 Actief lid

Aug 25, 2009
    434
    0
    16
    ijmuiden
    Hey meiden!

Iedereen moet uiteraard voor zich zelf kiezen wat ie doet!;)
    Maar ik ga op het advies van de verloskundige in. Ik heb nu zelfs een hele tyd al geen eens behoefte aan cola..:D

Maar houden jullie je wel aan andere dingen zoals:
    *geen rood vlees eten
    *geen kattenbak verschonen (als je katten hebt)
    *geen alcohol
    *niet roken
    *Bepaalde kazen mag je niet eten o.a. brie
    *geen verpakte vis
    *leverworst (met mate)
    *geen energydrank (dat is troep zei me verloskundige:))
    *cola met mate (1x in de 3 dagen)
    *3 bakken koffie per dag.
    *geen melk die drinken die net van de koe of geit af komt. (in zo'n glazen fles) Melk van de supermarkt is wel goed!

Dit zijn 1 van de dingen die de verloskundige me advieseerde. Ik verzin het echt niet zelf hoor.;)
    Het zal uiterraad ook wel te maken hebben met hoe vruchtbaar je bent als vrouw.. en inderdaad met je levensstyl..
    Ik was op zich ook best wel snel zwanger maar het was een miskraam geworden:( Maar ik heb zeker wel me levensstyl aangepast ik ben gaan opletten wat ik eet (lekker veel groenten uiteraard) ik at natuurlijk ook wel is een pizza of een patatje.

SUCCES meiden!

Liefs kelly

Ik ben wel benieuwd waar jullie je aan zouden houden en waar jullie op zullen letten tydens je zwangerschap.;) (iedereen moet het zelf weten wat ie doet)

9. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    kelly dat roken dat lukt me nu helaas nog niet maar mocht ik zwanger raken hoop ik er direkt van af te komen

ik heb in dec net een operatie gehad vleesboom verwijdert ik mag nu de kattebak al niet verschonen daarbij komt ik mag niks nu

10. Amle

Amle Niet meer actief

Ik hou me aan alles op bovenstaand lijstke, behalve de cola. Ik drink max. 3 glazen per dag. Vind het zelf niet erger dan de 3 bakken koffie per dag, en koffie drink ik niet.

11. Bright

Bright Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    Voor cola geldt hetzelfde als voor koffie. Het gaat om de caffeïne. Ze (voedingscentrum, verloskundigen e.d.) adviseren niet meer dan 3 koppen koffie per dag, plus wat thee.

Ik drink zelf 2 koppen koffie per dag en drink ook nog wat cola. Voor de rest hou ik me aan kruidenthee (caffeïnevrij). En ben toch echt zwanger geworden met deze manier van doen en nog steeds zwanger ;)

Dus lekker genieten van je colaatje hoor.

Veel liefs

12. BB10

BB10 Niet meer actief

Ik weet niet wat er allemaal van waar is ik kan alleen mijn ervaring vertellen. Toen ik bij de huisarts was en vertelde van onze kinderwens was het eerste wat ze zei, dan stop maar eens met cola drinken. Nou moet ik wel toegeven dat ik erg veel dronk zo ongeveer 1,5 liter per dag (een fles dus)
    Ik ben er dus uit voorzorg mee gestopt en dat vond ik best moeilijk want wat vind ik cola lekker!
    Dus als een ha dat al zegt dan moet er ergens wel een kern van waarheid in zitten, toch?

13. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    bb@ dat is ook wel heel veel cola zeg dat drinkt mijn man nog niet eens
    en ik drinkt het alleen soms in de zomer als ik heel erg dorst heb

en id als een huisarts dat zegt dan moet er iderdaad een kern van waarheid in zitten.
    ik moet morgen naar de huisarts ik zal de mijne ook eens vragen

14. nijnonijntje

nijnonijntje Niet meer actief

Dag allemaal,

@kelly
    Ik ben nog niet zwanger, maar probeer me wel nu al aan jou lijstje te houden.
    Deze had ik ook van de dokter gekregen. Ter voorbereiding is dat ook altijd goed zei hij. Dan hoef je er niet ineens van de ene op de andere dag aan te wennen.;)

@ de rest
    En wat beterft de cola drinkers. Ik hoorde dus dat het niet direct om de suikers ging die erin zitten, maar de caffeine, net als bij koffie.
    Maar ik vind zoals ik eerder al zei, dat iedereen zelf moet beslissen wat hij wel of niet moet doen.
    En betreft het roken, ik hoorde ook dat dat echt heel slecht is, maar ja, dat is voor mij makkelijk praten, ik rook zelf niet ( meer).:p
    Ik ben van mening, luister naar je lichaam en je gevoel.
    Dan weet je zelf wel wat je wel en niet moet doen. Iedereen bepaalt dat voor zichzelf.

Share This Page