hoe denken jullie hierover, ben verslaafd aan cola en zwanger. heb in september een mk gehad. op de echo bleek vruchtje 7,3 weken te zijn en met 7 weken had ik een bruiloft waar ik 's avonds veel cola heb gedronken en bang ben hierdoor de mk gehad te hebben. hoe zijn jullie ervaringen met caffeine en zwangerschap? nu geen cola meer drinken of beperkt? ik weet het niet zo goed, kan niet echt zonder de cola x
Ja cola bevat veel cafeine maar ook teveel suiker! Dus beperken is wel aan te raden. Maar dat je een miskraam hebt gekregen vanwege een teveel aan cola op die bruiloft zou ik maar uit mijn hoofd zetten hoor, de oorzaak van een vroege miskraam is meestal een aanleg fout. Waarom probeer je geen zero-cola, cafeine en suikervrij? Misschien even wennen aan het begin maar zeker te doen!
beperkt.. cola kan heel goed zijn tegen de misselijkheid, maar dan paar slokjes ...net zoals koffie, zou ik het beperkt houden aan 1-2 glazen per dag (nmi is dat al te veel maar goed, ik weet niet hoe veel ja normaal drink)..
idd zet maar uit je hoofd dat het van de cola is gekomen, er was ws iets mis met het vruchtje.. ik ben nl verslaafd aan de fanta op dit moment.. volgens de gyn is 1 of 2 glazen per dag helemaal niet erg (happy me!) aangezien dat dus binnen blijft, is het best prettig om lekker een glaasje te nemen..
wat ik altijd als advies heb aangehouden: eerste 3 maanden niet, daarna matig, 1 a 2 glazen per dag (eerste 3 maanden is goed te doen, dan heb je nog niet zoveel last van maagzuur van sapjes). maar begrijp je probleem hoor, heb dit met red bull. oh ik zou een moord doen voor zon blikje. dan is cola toch minder erg. en inderdaad coca cola zero proberen. of als het je echt om de smaak gaat: cola winegums, waterijsjes met colasmaak?
tja, weet stiekem ook wel dat de mk niet hierdoor komt, maar toch . heb me al aangeleerd om het te houden bij 1 blikje per dag. heb bewust gee flessen meer in huis . thanks voor jullie reacties x
Coca cola zero zit toch wel cafeine in, ik drink namelijk de gouden coca cola light zonder cafeine. Of heb ik het nu helemaal verkeerd?
Klopt, coca cola zero of light zijn zonder suiker maar niet zonder cafeine. Volgens mijn vk mag je ongeveer max 4 kopjes koffie/donkere thee of 2 glazen cola per dag drinken. Ik ben er maar helemaal mee gestopt want zo ontzettend gezond is het sowieso niet. Drink nu spa rood, met soms wat limonadesiroop erdoor voor de smaak, of vruchtensap
Hoi Hoi, In coca cola zero zit inderdaad gewoon cafeine. Ik had tijdens mijn eerste zwangerschap heel erg opgelet dat ik niet teveel dronk en toen na 8 weken luste ik het niet meer tot een week of 16. Dus toen ik wist dat ik weer zwanger was ben ik gewoon doorgegaan met cola drinken en inderdaad na ongeveer 8 weken luste ik het niet meer en nu drink ik elke dag weer cola. Verders niets mis met de baby´s dus volgens mij kan het echt niet zo heel veel kwaad hoor... Groetjes Lysanne
Nou Kylain dat is niet helemaal waar hoor. Google maar eens op zwangerschap en cola: "cola kan tijdens de zwangerschap beter vermeden worden om de cafeïne. Het vergroot de kans op een miskraam of op een baby met een laag geboortegewicht. Ook aspartaam, de zoetstof in cola light, verstoort mogelijk de ontwikkeling van het ongeboren kind."
Nou Ja heb in iedergeval nog nooit een miskraam gehad en heb een heel gezond en goed ontwikkeld eerste kind en mijn tweede kindje is qua gewicht prima op schema...dus ik maak me er niet zo druk om .......
Hoi Jerlin, Ik heb bij mijn eerste zwangerschap ook echt heel veel cola gedronken, ik was echt verslaafd. Ik wist niet dat het zo slecht kon zijn, vooral dat aspartaam heel slecht is voor ongeboren kind. Bij deze zwangerschap kan ik weer niet van cola afblijven en ik drink nu wel de normale cola, dus geen light meer. Ik probeer zo weinig mogelijk cola te drinken maar valt soms niet mee. Het grappige is dat ik bij mijn eerste zwangerschap ik een meisje verwachtte, en daarna bij mijn 2de en derde zwangerschap een jongen verwachtte geen extreme trek in cola had, nu verwacht ik weer een meisje.
Als ik niet eens zo goed google, kan ik ook vinden dat mobiele telefoons gevaarlijk zijn en dat de overheid afluisterapparatuur in amalgaamvullingen plaatst. Het plaatsen van dit soort onzin zonder bronvermelding is pure bangmakerij! En dan nu over tot de orde van de dag: cola. Dat frisdrank niet het allergezondst is, weten we allemaal. Da's dus een reden om het met mate te gebruiken. Ook voor je tandglazuur is het niet best. Het Voedingscentrum adviseert niet meer dan 300mg cafeïne per dag voor zwangeren: Zwangerschap en cafeïne | Voedingscentrum, eerlijk over eten. Drink je alleen cola en gebruik je verder geen cafeïne (let op: ook chocola bevat een cafeine-achtige stof: theobromine), dan mag je ongeveer 3000 ml cola (zie wikipedia-artikel over cafeïne voor cafeinegehaltes van enkele veelgebruikte voedingsmiddelen: Cafeïne - Wikipedia) Ja, dat lees je goed, dat zijn twee anderhalveliterflessen. Daarmee werk je heel wat andere ongezonde stoffen naar binnen, maar dus niet te veel cafeïne. Ik zou dat zelf niemand aanraden, behalve als ik tandarts was . Maar een a twee blikjes per dag moet geen probleem zijn!
Hoi, Hier nog een cola verslaafde! En dan bedoel ik echt verslaafdddd Ik ben overgegaan op Cafeïne vrije cola..! En het bevalt me goed. Voor de rest zit ik al tegen het eind.. en me kindje doet het goed .. Dus ik heb er geen slechte ervaringen mee.. Ik drink btw 1 fles per dag.. soms 1.5 fles..
Kan ook geluk zijn...Net als dat mensen die roken een gezond kindje krijgen...is misschien ook mazzel geweest...
Hier is het hèt middel tegen de misselijkheid! Kan daarentegen geen koffie meer verdragen, dus dat scheelt weer, toch? De miskraam komt heus niet daardoor hoor, al geloof ik best dat je je van alles in je hoofd gaat halen... Een verslaving is nooit goed natuurlijk, dus wie weet kan het sowieso geen kwaad om dat patroon te doorbreken? . Liefs Elea
Nou dan heeft mijn oma wel heel erg veel mazzel gehad! 7 gezonde kinderen en gewoon stevig doorgerookt! (en nu zeg ik niet dat het goed is hoor, want ben zelf gewoon netjes gestopt Maar vond het een beetje een stomme opmerking)