Cola light verslaafd...

Discussie in 'De lounge' gestart door Mirro, 14 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    ook verslaafd (pepsi max dan).
    In water n*ken de vissen zeg ik altijd.
    Maar nu beperk ik het tot 1 blikje per dag of 1 tas koffie SNIF. Caffeine is niet gezond voor de baby, kweetnie of het waar is, maar ik neem in ieder geval geen risico. Dus hier is het water of sprite zero

2. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0

hahahahaaaa

3. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ach, als je meer dan 5 liter water per dag drinkt kun je ook watervergiftiging oplopen. Het is meer de aspartaam in de light wat slecht is.
    Ik dronk ook veel Coca-Cola maar 1,73 per 2 literfles wordt me te gortig, dus nu E-huismerk voor 0,43 per 2 literfles en smaakt niet veel slechter.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Die aspartaam kan bijvoorbeeld depressie uitlokken. Iemand die ik ken, dronk een fles per dag en was zo depressief als wat. Therapie en van alles ingezet: niets hielp. Tot ze stopte met de cola light en van de een op de andere dag was de depressie over...

5. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Oooooooh! Ik las het ergens anders. Op 1000 blikjes per dag kom ik niet...;)

6. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    wow 1000 blikjes per dag????
    lijkt me sterk als iemand dat drinkt!

7. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook cola light verslaafd geweest. nu mag ik van mezelf nog maar een bekertje per dag en alleen als iets heb gedaan in het huishouden. bijv stofzuigen en dweilen of strijken ofzo. Ik drink ook veel thee.
    als vervangingsdrankje: ice tea groene thee is ook erg lekker, niet die van lipton maar die van nr 1 debeste of die van perfect.

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik word letterlijk doodziek van zoetstoffen dus drink geen light en eet geen light , normaal colatje vind ik wel lekker, maar vaak drink ik het niet :)

9. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ik was ook echt cola light verslaafd. Ik Ben toen gaan afvallen en mocht alleen maar water en Kruidenthee.

Ik lust het nu niet eens meer. Echt zo vies.
    Misschien een optie ;)
    Of iets anders proberen met prik er in...

10. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Ik ben ook verslaafd aan cola light, als ik het niet in huis heb ga ik meteen naar de winkels om cola te halen. Maar ik wil er het liefst mee stoppen, want geloof niet dat het erg goed voor je kan zijn.

11. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Het voelt toch wel fijn dat ik niet de enige ben met dit probleem. Hoewel ik het niemand gun natuurlijk!'
    Ik heb net een fles Spa en Fruit gehaald (15 cal per glas).
    Het is best lekker moet ik zeggen, zeker straks als het zomer is (lekker fris en fruitig smaakje). Maar mis toch nu al mn colaatje!
    Ik blijf wel volhouden hoor!!

12. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik wist niet dat je er verslaafd aan kon raken... ik drink bijna geen frisdrank alleen op een terras...

maar in light dranken zit ook nog veel aspertaam he... en dat is kankerverwekkend. Ik zou er mee oppassen.

13. Belle1981

Belle1981 Bekend lid

5 jun 2011
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben na de geboorte van de jongste ontzettend veel cola light gaan drinken. Omdat ik zo moe was, maar uiteindelijk heeft het steeds maar een beetje effect of juist niet vanwege de grote hoeveelheden. Ik kreeg steeds meer maagproblemen, echt vreselijke aanvallen, ik moest stoppen met cola drinken, vooral koolzuur drinken. Ik drink nu alleen nog water, heel soms limonade en thee.
    Ik ben van minimaal 2 liter per dag naar niets meer toegegaan, heeft me 3 dagen hoofdpijn gekost, zo verslaafd was mijn lichaam eraan. Ik ben er nu een maand of 4 vanaf en voel me beter dan ooit, minder honger, en omdat ik nu aan het afvallen ben ben ik die cola liever kwijt dan rijk.
    Ben cold turkey gestopt en nooit meer aangeraakt, voel de behoefte niet meer. Maagpijn werd met de weken minder. Heerlijk!

14. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Belle wat voor maagaanvallen kreeg jij?
    Want ik ben ook een frisdrankliefhebber, echt niet goed gewoon.
    En ik merk steeds vaker afgelopen weken, dat ik misselijk word en mijn eetlust afneemt. Het lijkt ook allemaal te drijven in mijn maag, blehg en wil het voor mijn gevoel gewoon uitspugen..

Soms voel ik me ook helemaal niet lekker en heb dan een blikje of glas 'nodig' voor mijn gevoel.

15. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Sinds een tijdje ben ik bezig met gezonder eten en zo ... ben er achter gekomen dat cola echt zo super slecht is dat je het niet wil weten. Ik drink nu bij uitzondering een keer een glaasje maar echt geen drie vier glazen meer op een dag. Klinkt niet of ik verslaafd was maar goed ...

16. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    Ikke 1 blikje per dag cola light, en vind het zoooo lekker....

17. bijtjuh16

bijtjuh16 Niet meer actief

hier was dat ook zo, drink nu nog 1 of 2 glazen per dag en daarnaast drink ik crystal clear

18. Blije Door

Blije Door Actief lid

10 apr 2011
    376
    1
    0
    Rotterdam
    Alles waar light achter staat is slecht voor je. En ondanks dat het je misschien 1000 blikjes per dag nodig hebt om kanker te krijgen van de cola, het is niet voor niks in Amerika (het land waar alles mag qua voeding) verboden.

Kijk eens in onderstaande lijst. Ik durf te wedden dat mensen die cola ligt drinken ook meerdere dingen eten of drinken die op deze lijst staan. Zo krijg je wel snel veelvuldig aspartaam binnen!

PRODUCTEN MET ASPARTAAM, ACESULFAAM - K, AMINOSWEET EN/OF SUCRALOSE

Het feit dat het kunstmatige stoffen zijn maakt je dik, ziek, depressief, zorgt voor een slechte huid, slechte afvoer van afvalstoffen. SLECHT DUS.

Ik drink ook wel eens frisdrank, op het terras bijv. maar liever 1 liter gewone cola dan 1 glas cola light. Het zou, net als Red Bull, verboden moeten worden.

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    +1 Ik kan er de klok op gelijk zetten dat ik na het drinken van iets met zoetstoffen, ik binnen een uur last van mn maag heb en barstende koppijn.

Waarom denk je dat je kotsmisselijk wordt bij teveel light en maagpijn krijgt etc.

Juist

20. raspberry

raspberry Niet meer actief

Zitten daar geen zoetstoffen in dan?
    En ik hoor hier ook wat mensen roepen over Crystal Clear: ook daar zitten vreselijk veel zoetstoffen in he? :( En juist die zijn het allergrootste probleem.

Deel Deze Pagina