HI Dames, Ik heb gisteren een glaasje cola light gedronken...en nu lees ik op internet dat je dat niet mag?? of is het pas schadelijk als je echt heel veel drinkt? maak me nu wel een beetje zorgen..
Och, ik zou me niet al te druk maken. Maar light-produkten worden wel afgeraden. 1 glaasje kan echt geen kwaad. Gewoon geen liters drinken. En misschien nu even laten staan tot na de bevalling. Gewone cola wordt trouwens ook wel eens afgeraden. Maar ik drink iedere dag een glaasje en het kindje groeit prima.
hey ik drink af en toe ook cola (gewone) vooral in het begin, dat hielp heel goed tegen misselijkheid en kindje heeft er gee last van gehad dus niet teveel stressen hoor gewoon met mate drinken
idd vaak worden zulke dingen aangegeven zodat je het niet in grote mate drinkt of eet. ik kan trouwens helemaal niet tegen cola nu ik zwanger ben. verder zit er in cola natuurlijk cafeine wat niet helemaal goed is dus misschien kan je wel de cafeine vrije cola drinken ofzo?
Ik drink op een avond soms meerdere glaasjes cola light, zo lang je geen liters op een dag drinkt is het niet schadelijk.
Of je nu zwanger bent of niet, het is sowieso niet goed om heel veel cola light te drinken. Ik heb weleens gelezen niet meer dan 4 glazen per dag?! Enkele glaasjes maakt niet uit en dat ene glaasje wat jij hebt gedronken, lijkt me al helemaal geen probleem. Geen zorgen maken hoor!
Ik drink nog gewoon de cola die ik voorheen ook dronk.. Ik neem ( gezien wat ik voor de zwangerschap wel nam) geen verse (rauwe) melk (koud uit de koeltank) en alcoholische dranken meer..
in còla zit caffeine, niet zoveel als men wel eens doet denken, maar het zit er in. dus daar zou je mee kunnen oppassen. in light dranken zitten vaak zoetstoffen en deze zijn in grotere hoeveelheden ook niet gezond. mijn vader dronk bijv. minimaal 1, liter sinas light per dag en de ha heeft hem nu toch maar gesommeerd iets naders te gaan drinken. je hebt van coca cola caffeine vrije cola light. deze vind ik zelf best lekker en daar kun je echt wel af en toe een glaasje van pakken. maar er zijn ook een hoop andere lekkere drankjes waar je naar zou kunnen kijken.
niet erg hoor Maar wat jullie zeggen cafvrije cola is ook niet goed zit weer apartaam of zo in en dat schijnt sowieso al niet goed te zijn Ik drink zo nu en dan een lekker groot glas cola heerlijk met die hitte
Ach al die: je mag wel en niet-dingen. Dan zit bijna overal wel iets in dat niet goed voor je is of er zit iets in dat de opname van blabla verminderd en is daarom weer niet goed. Maak je er niet teveel zorgen om hoor meid. Word je gek van! Doe alles met mate en je zit altijd goed. Als je af en toe eens een cola-light pakt dan is er heus niks slechts aan. En met een beetje "mazzel" krijg je straks zowiezo te veel last van maagzuur etc om uberhaupt nog frisdrank te kunnen verdragen hahaha. Probleem opgelost! Geniet van je zwangerschap enne: gefeliciteerd!
In alle light dranken zit een stofje Aspartaam (zoiets) wat de kans op een MK vergroot als je het met liters per dag zou drinken. Ik drink zoiezo geen light producten behalve de multivitamine drank maar die hebben ze niet in de gewone variant.
Cola light is niet goed vanwege de aspartaam, cafeïne en koolzuur. Ik drink zelf helemaal geen frisdrank meer, omdat ik één keer, na één glaasje cola, meteen aan de diarree was. Qua cafeïne-houdende drankjes beperk ik me tot 1 à 2 glaasjes op een dag (meestal cappuccino) en dat dan hoogstens 1 à 2 keer per week. Ik houd sowieso niet van light en zoetjes, dus daar hoef ik me geen zorgen om te maken Maar zoals boven al gezegd is, één glaasje is niet erg. Enneuh, qua koolzuurhoudende dranken... da's meer 'naar' voor jou, dan slecht voor de baby Ik vind net dit: Bron: http://www.aspartaam.nl/artikelen/genocide.html Maar eerlijk gezegd vind ik die website op zo'n subjectieve manier geschreven, dat ik de waarheid ervan in twijfel trek. Wil je zekerheid: Vraag het je vk.
Heb het er wel eens met mijn verloskundige over gehad. Ik drink ook af en toe een glas cola, soms light, en zo af en toe zelf een red bull. Zolang ik het hou bij dat ene glaasje cola of dat ene blikje red bull en dan nog niet eens iedere dag, kan het volgens de verloskundige geen kwaad.
Kan gewoon hoor! Ik drink elke dag wel 1 glas cola light en gewone cola drink ik ook. Momenteel is mijn energie niet wat het is geweest en drink ik ook wel een blikje red bull.
Cafeine en aspartaam is alleen schadelijk als je er hele grote hoeveelheden van binnenkrijgt. Je mag gewoon een paar glazen cola of light-drank per dag nemen, geen liters tegelijk.