Cola slecht tijdens zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Patriciadejager, 20 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patriciadejager

Patriciadejager Actief lid

8 feb 2007
    280
    0
    0
    Ik hoorde laatst dat cola slecht is als je zwanger bent...
    Klopt dat? Ik hoor steeds meer dingen die je niet mag als je zwanger bent, roken snap ik... maar cola?

Wie weet hier meer van?

:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

2. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Volgens mij mag je niet te veel cola ivm de caffeïne die erin zit of zo. Of wat dacht je van al die suikers!

Maarehhh, overal waar te voor staat is slecht (behalve tevreden) :)

3. marjelleke

10 sep 2006
    81
    0
    0
    Noord Brabant
    Je mag wel gewoon cola drinken hoor, maar met mate. En hou er vooral rekening mee als je ook koffie drinkt. Er wordt gezegd dat je beter niet meer dan 3 koppen koffie per dag kunt drinken. In cola zit ook veel cafeine, wat schadelijk kan zijn voor je kindje. Als je dus toch cola wilt drinken, kies dan de cola zonder cafeine, of drink in totaal niet meer dan 3 koppen of glazen met inhoud van cafeine, dan zit je altijd goed.

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Het gaat bij de cola voornamelijk om de cafeïnne, daarmee moet je opletten, dus ook met je koffie.

Maar je hoeft het niet te missen hoor want van zowel de cola als de koffie heb je nog altijd de cafeïnne vrije varianten.

Groetjes Anita

5. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Kan zelfs helpen tegen misselijkheid!

6. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

ga je niet teveel druk maken om alle dingen die geroepen worden wat je wel en niet mag. inderdaad als je 20 bakken koffie of cola zou drinken ben je niet goed bezig. maar wat iemand anders al zei overal waar TE voor staat is niet goed!

ik vind juist sinds ik zwanger ben cola heel erg lekker. ik drink er niet veel van, maar soms heb ik echt zin in een glas ijskoude cola. jammieeee. :D

7. wendyp

wendyp Niet meer actief

Een leerling van me had het er ook over, TEquila ;)

8. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Ik had die vraag ook en heb het gevraagt aan de VK..nou die had er nog nooit van gehorod dat je geen cola zou mogen!
    Ind. neem niet teveel caffeine..dus niet meer dan 3 glazen per dag, maar dat is hetzelfde als bij koffie!

Gelukkig maar, want ben verslaaft aan cola! hahaha

9. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Ik hield al niet zo van cola, maar heb het laatst toch gehad. Ze zeggen namelijk dat het helpt tegen brandend maagzuur. En ik heb het geprobeerd en het werkt echt!

Groetjes Miep

10. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Inderdaad, niet teveel caffeine nemen. Maar ook oppassen met de zoetstoffen in de light-variant. Heb ergens gelezen/gehoord dat dat ook niet goed is voor je kindje (en jezelf). Ik dronk er vrij veel van voor ik zwanger werd, maar nu heel af en toe een glas. Zo heerlijk, zo'n ijskoud glas cola.. Maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen de 'gewone' variant te drinken, al die suiker..
    En het helpt inderdaad heel goed tegen maagzuur! (Ook buiten de zwangerschap.)

11. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Te veel is nooit goed, maar af en toe een glas cola moet toch kunnen.
    Trouwens ik vind cola op moment niet te pruimen.
    Prik werkt trouwens ook je maagzuur op dus kun je sneller last van brandend maagzuur krijgen.

Groetjes Anna

12. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Ik krijg er ook juist brandend maagzuur van dus ik drink het niet te vaak. Wel helpt het bij mij als je een vol gevoel hebt door te veel lucht in je maag...

Marijn

13. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Volgens mij gaat het hier over de zoetstof aspartaam, blijkt kankerverwekkend te zijn

14. lucie

lucie Actief lid

13 mrt 2007
    335
    0
    0
    Laatst las ik ook iets over het verband tussen vrouwen die cola drinken en een toename van botontkalking...

15. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Bij de VK in het begin gevraagd of het kwaad kon, ik dronk nl. cola tegen de misselijkheid (daarvoor nooit :) ). Ze vroeg hoeveel ik dronk, ik zei misschien twee glazen per dag....ben ontzettend hard uitgelachen :(

16. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ik drink dagelijks de kleinste blikje cola. Je hebt ook van die hele kleine blikjes nl. in de supermarkt. En voor de rest geen thee/koffie.

17. Lieverdjuh

Lieverdjuh Bekend lid

10 aug 2006
    568
    0
    0
    In t begin was ik ook heel bang om cola te drinken....ik was ook gestopt met cola drinken.
    Ik dronk alleen maar appelsap en sjudorange maar daar werdt ik al snel misselijk van en kreeg ik last van maagzuur....enigste wat toen hielp was cola :)....en sinds week 25 drink ik alleen maar cola en alles gaat nog steeds goed.
    Tegenwoordig mag je niets meer als je zwanger bent....dingen die je echt niet mag die eet ik dan ook echt niet.!

Deel Deze Pagina