Op je rug slapen niet goed?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Guppy1978, 13 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Guppy1978

Guppy1978 Actief lid

26 dec 2007
    231
    0
    0
    Hoi,
    Ik had laatst ergens (ik weet niet meer waar) gelezen dat je beter niet op je rug en niet op je rechterzij kan slapen, wat inhoudt dat ik alleen maar op m'n linkerzij kan liggen, want op m'n buik slaap ik sowieso nooit.. en das met een dikke buik ook niet prettig!
    Maar ik slaap het liefst op m'n rug, en alleen maar op je linkerzij, das nie wat.
    Wie weet hier wat van en weet vanaf welke week dat dan ongeveer niet meer mag?

Groetjess Gup

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.853
    3.366
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Het heeft er mee te maken dat je baby dan een belangrijk bloedvat af zou knellen. Dit voel je echter zelf wel, je wordt wat naar in je hoofd. Ik heb op het laatst veel half op m'n zij gelegen, afwisselend links en rechts. Ik weet het dus alleen van rugligging.

--> vraag het volgende keer ook aan je vlos, die kan vast precies vertellen hoe het zit.

3. Guppy1978

Guppy1978 Actief lid

26 dec 2007
    231
    0
    0
    ja was ik ook van plan, maar dat duurt nog 2 weken ;)

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.853
    3.366
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    volgens mij was het echt iets wat pas verderop in je zwangerschap gaat spelen hoor. In het laatste tremester volgens mij..

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik word al een tij benauwd bij het op mijn rug liggen; krijg gewoon geen lucht meer!

Maar je mag het gewoon doen als je nergens last van hebt!

Het zit zo:
    Je hebt twee holle aders; 1 boven je hart die het bloed vanuit je bovenlichaam terugpompt naar je hart en 1 onder je hart, die ervoor zorgt dat het bloed uit de onderste delen van je lichaam terug wordt gepompt naar je hart.
    Je kan gerust op je rug liggen; er wordt niks "afgekneld", maar omdat je zwaarder bent en er nu meer bloed wordt rondgepompt (je hebt 1,5 liter extra voor de baby), kan je gewoon last krijgen van je ademhaling. Je kan benauwd en duizelig worden.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zolang je op je rug kan en wilt liggen, dan kan het gewoon en mag het ook gewoon. Je merkt vanzelf wanneer het niet meer gaat of wanneer je kindje er last van gaat krijgen. Sommige vrouwen kunnen tot het einde toe prima op hun rug slapen, andere met 20 weken al niet meer. Je kan dus prima op je rug slapen als je dat zelf wilt.

7. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.213
    433
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik sluit me helemaal aan bij Zwaantje. Je lichaam geeft vanzelf signalen aan dat het niet gaat of dat je niet lekker ligt. Geen zorgen dus!

8. Guppy1978

Guppy1978 Actief lid

26 dec 2007
    231
    0
    0
    Okee dankjulliewel :)
    ik kan dan weer gerust op mn rug slapen!

9. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

19 apr 2006
    818
    0
    16
    Ik lig nu nogsteeds heerlijk op mijn buk te slapen, en dat zou ook niet goed zijn. Zolang ik nergens pijn heb of last van heb, blijf ik het gewoon doen hoor. Ik denk dat je lichaam vanzelf wel aangeeft wanneer iets niet meer kan.

10. merakli

merakli Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.214
    0
    36
    Ik slaap op mijn zijkant, als ik bv op mijn rechterkant slaap, doe ik mijn linkerbeen over mijn rechterbeen. Ik hoop niet dat dat slecht is voor de baby.

Deel Deze Pagina