Cola Slecht!

Discussion in 'Gezondheid' started by djezelf, Feb 9, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MaNo

MaNo Actief lid

Jan 2, 2009
    193
    0
    0
    Eindhoven
    pff cola heerlijk!
    Ik kan er smorgens al mee op staan. Drink denk ik ook een halve liter per dag. Wanneer is iets teveel?
    ik ben een zeer slechte drinker, vind veel dingen niet lekker, water te flauw, dubbelfris te zoet, appelsap wel lekker maar ook zoet, ga vooral voor de verse sapjes dan maar denk ik haha

2. Anais

Anais Fanatiek lid

Mar 16, 2008
    1,314
    1
    0
    Gérante
    limburg/Hasselt
    cola light is dat ook slecht?
    mvg

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik denk dat het niet slecht is als je het met mate neemt.
    Als je hele liters cola light gaat wegwerken, wordt het een ander verhaal!

In het artikel staat:
    "Ook aspartaam, de zoetstof in cola light, verstoort mogelijk de ontwikkeling van het ongeboren kind."

4. Sanne

Sanne Fanatiek lid

Sep 18, 2005
    3,691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Ik drink ook gewoon cola light heb het tijdens mijn vorige zwangerschap ook gedaan. Probeer het wel te beperken tot max 2 glazen per dag

5. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,308
    0
    0
    ik denk dat er wel ergere dingen zijn die je kan doen tijdens je zwangerschap dan cola drinken. maar goed wie weet, 50 jaar geleden mocht je ook nog gewoon drinken tijdens je zwangerschap.

ik denk maar zo overal waar te voor staat is niet goed, dus dan 1 of 2 glaasjes cola op een dag kan vast geen kwaad.
    anders hadden we het wel gehoord van de gyn of vk.

joyce

6. Emmy X

Emmy X Bekend lid

Nov 18, 2008
    895
    0
    0
    Ja joh, het zijn natuurlijk allemaal adviesen, sinds de mens alles wil onderzoeken 'weten' we dus ook van alles, maar mensen krijgen al duizenden jaren kinderen, onder de meest erbarmelijke omstandigheden, je moet je ook niet te druk maken over van alles.
    Stress is ook niet goed namelijk :) [/i]

7. MaNo

MaNo Actief lid

Jan 2, 2009
    193
    0
    0
    Eindhoven
    ik heb toch maar cola light gehaald die ook nog eens caffeïne vrij is. Zo kan ik toch een beetje genieten van mijn verslaving ;)

8. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    ag weet je er zijn zoveel ongezonde dingen maar je moet het gewoon met mate nemen dan kan het echt geen kwaad dus als jij in je zwangerschap 2 glazen per dag zou drinken zou het echt niet erg zijn.

9. sas33

sas33 Lid

Jan 27, 2009
    13
    0
    0
    ik drink zo af toe cola light, dat is toch geen probleem....

10. Nikita23

Nikita23 VIP lid

Jul 31, 2006
    5,198
    0
    0
    Och ik heb besloten het risico niet te nemen. Ik kan goed leven zonder cola. Ik neem alleen een bakkie cappuchino als ik met mijn man ergens een bakkie drink. Ergens aan het lunchen ben ofzo. Dat is één á twee keer per week. Voor de rest drink ik gewoon even geen koffie. Kan me best voorstellen dat het moeilijker is wanneer je echt vaak cola drinkt.

11. Vlinder78

Vlinder78 Bekend lid

Nov 13, 2006
    514
    0
    0
    lerares
    Bovenkarspel
    Ik drink elke dag een beker cappuccino.
    Coca cola zero 1 glaasje per dag als ik echt heel erg misselijk ben...

Toen ik zwanger was van mijn eerste deed ik alles volgens het boekje. Ik ontzegde mezelf alles wat maar enigzins slecht zou kunnen zijn.

Ik lag dus wel met 34 weken doodziek in het ziekenhuis.....lig je dan met je goed gedrag......
    Ik kende jonge meiden, die gewoon doorrookten, redbull dronken en wijn en die hebben vlekkeloze zwangerschappen en bevallingen gehad......

Nu ik zwanger van de 2e ben heb ik me voorgenomen om niet meer overal over te stressen. Als ik een bakkie koffie wil, dan neem ik dat. Als ik vreselijk misselijk ben, neem ik een glaasje cola.
    Misschien doet het dit keer wonderen voor m'n bloeddruk!

Share This Page