hoihoi ik ben nu 16 weken zwanger en opzich voel ik me goed maar maak me wat zorgen mijn vriend werkt al 2 jaar van zo t/m do van 17.00 tot 05.00 snachts ik ben ook dat ritme in gerolt en baal er ontzettend van hierdoor eten we niet op normale tijden of niet gezond en slapen is ook een ramp ik wil ontzettend graag lekker overdag kunnen leven maar het wil me niet lukken dit komt denk ik ook omdat ik verder niemand ken hier of niks te doen heb wie heeft tips voor me
pff lastig hoor. Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is, je wilt graag je eigen ritme volgen maar dat is zo ongezellig. Ik zou proberen op te lossen dat je niemand kent en niets te doen hebt. Misschien een zwangerschapscursus of gym, yoga etc. Dan leer je wat andere zwangeren kennen, is straks ook leuk met de baby, ken je wat meer moeders. Of een andere hobby ofzo zoeken, crea cursus, sport, ik weet niet waar je van houdt?
Ben jij dan ook wakker van 5 tot 5? Ze zeggen weleens dat je lichaam erg lang nodig heeft om aan een dagritme 's nachts te wennen, heeft echt met het licht te maken! Mijn beste vriend werkt continu-diensten, dus op en af voor een bepaald aantal dagen en hij slaapt overdag echt slecht en dus te kort, zelfs na al die jaren nog. Als hij dan vrij is, is hij eigenlijk altijd moe. Ik zal echt proberen om een ander ritme te vinden, ook straks voor de baby; ze zeggen altijd dat rust en regelmaat belangrijk is.
dat is zeker waar dat het ritme belangrijk is maar laten we het zo zeggen ik doe alles dan alleen eten en huishouden enz allemaal in me uppie en daar baal ik al van
Ja, ik begrijp dat je daarvan baalt, maar wat is het alternatief? Je vriend een andere baan laten zoeken? En hoe zit het met de ma t/m wo, is hij dan vrij?
Erg lastig hoor zo'n schema. Is er geen middenweg, dat jullie gedeeltelijk samen op zijn maar dat er toch genoeg tijd voor jou is voor een normaler ritme en (sociaal) leven?
geen idee misschien kunnen we het wel oplossen maar ja dan heb je de vrijdag en zaterdag weer dat hij vrij is en pas om 5 uur snachts naar bed gaat omdat ie anders niet in slaap komt het gaat wel meer om mij maar me vriend heeft zo ook geen leven
nu we met de verbouwing bezig zijn ben ik verplicht vroeg op te staan (8 uur) maar ik ben dan echt kapot niet normaal meer en ja kan opzich wel blijven liggen maar met die herrie en dtof nee dank je nu maar hopen dat ik het na het klussen ook vol kan houden 8 uur op te staan wat doen jullie meestal kwa planning na het opstaan
Wat een rottijden om te werken. De klok rond ook. Jeetje.. Is een andere baan zoeken geen optie? Met wat normalere tijden want het lijkt me ook niet handig met een kleine straks.
me vriend vind het kwa tijden niet erg en ja een andere baan zou kunnen maar ja probeer daar ook maar zoveel te verdienen als wat ie nu verdiend
Ja, ik snap het. Moeilijk, hoor... Maar ben je in Venlo gaan wonen voor je partner? Want zover ik kan opmaken ken je daar niet veel mensen? Ik had hetzelfde...Had helemaal geen eigen vrienden. En sinds ik zwanger ben werd ik daar helemaal gek van! Dus volgende week gaan we terugverhuizen naar mijn oude woonplaats.
haha ja is ook een oplossing weer terug verhuizen ja ik ben hier voor me vriend komen wonen en vanwege zijn baan ik ken hier wel mensen maar dat kan je geen vrienden noemen
Ik had dus precies hetzelfde. Ben ook naar Z-H verhuisd voor mijn partner want hij had een baan hier. Maarre...dat was 8 maanden terug en nu ga ik alweer terug...dus dat zegt wel hoe erg ik het hier vind. Ik ken hier ook wel mensen. Collega's, maar die zie ik alleen op het werk. Vrienden, maar dat zijn niet mijn vrienden, maar die van mijn vriend. Familie, maar niet mijn familie, die van mijn vriend. Dus dat zorgde dat ik me geisoleerd en alleen voelde, ondanks al die mensen om me heen. Raakte ook steeds meer en meer geirriteerd daardoor! Het was nogal een stap om alles hier op te geven: onze banen (waardoor we nu werkloos zijn ) en ons huisje. Maargoed, heb het gevoel dat ik de juiste stap heb genomen!
ik heb zelf al mijn hele leven moeite met een nomaal dag en nacht ritme. Ik ben geboren in Chili, en met 8 maanden naar Nederland gekomen (ik ben geadopteerd). Ik heb een keer 3 weken een normaal dag en nacht ritme gehad, en dat was toen ik op vakantie was in Chili. Ik vind het heel erg moeilijk om in een normaal ritme te komen. Wat ik wel merk, nu na de bevalling, is dat mijn dochter (nu 1 maand) al WEL een goed dag en nacht ritme heeft. Als je 's nachts wakker bent en actief bent, wordt je kindje namelijk in je buik lekker in slaap gewiegd. Als je dan overdag slaapt, dan wordt je kindje juist wat actiever. Wat ik nu merk, is dat ze dat al heel snel gewoon overgenomen heeft. Ze slaapt nu al door van 10 uur 's avonds tot 6 uur 's ochtends, dus wij zijn daar erg blij mee.
o dat is dan zeker wel ideaal maar ja denk niet dat het voor jezelf goed is omdat je ook met het eten zit wanneer at jij dan altijd welke tijden ongevver
vaak werd ik rond een uur of 13.00 wakker, en dan aten we vaak warm rond een uur of 21.00-22.00. En vaak bleef ik dan wakker tot een uur of 04.00. Voor en na het warme eten, at ik vaak wel een boterham. In Chili wordt trouwens met de lunch warm gegeten, en wordt 's avonds alleen nog brood en/of soep gegeten. Dus wat dat betreft zat ik dan wel weer helemaal in het ritme. Ik moet wel zeggen, dat nu ik bevallen ben ik echt meer in een 'normaal' ritme gedwongen wordt. Ik voel me wel wat vermoeider, maar het lukt aardig.