hai, Ik ben ook een cola verslaafde en sinds ik zwanger ben wel al wat gemindert ik drink nu ongeveer 2 glazen op een dag ! In plaats van cola drink ik nu maar citroen limonade hoop dat dat dan wel beter is ?! Maar ik zal denk ik ook over gaan op de cafeine vrije cola ! Want ook mijn vriend zit echt op mijn cola gedrag te letten ! Ben blij dat er nog meer vrouwen zijn die zoveel cola drinken want begon al te denken dat ik de enigste was ! Groetjes Baylee
Geen schuldgevoel hoor! Wat je niet wist kan je ook niets aan doen. Vanaf nu gewoon niet meer drinken...of cafeine vrij. Die is best te doen *neemt nog n slokkie*
Haha.. Nou, het stomme is.. ik lust eigenlijk helemaal geen cola! Alleen ik had er vanmiddag ineens super zin in.. Dus heb maar zo'n flesje cola light gepakt.. nu meteen spijt van, doe het nooit meer! haha
Tja das zwangerschao. Krijg je trek in de meest vreemde dingen Ik heb in het begin mn man weg gestuurt op jacht naar loempia's...kon er niks aan doen als ik er geen zou krijgen die avond dan zou ik dood neer vallen....naja...bij wijze van Had toch al zeker 20 jaar geen loempia meer gehad...en heb ze ook echt niet gemist....
Haha, ik drink nooit koffie. Maar sinds mijn zwangerschap vind ik het superlekker. Heb ik weer... (en van die vieze, kleffe cheeseburgers van de Mac )
de caffeine is niet goed. maar je mag net als koffie wel een paar glazen. en albert heijn heeft caffeine vrije cola, die ik persoonlijk lekkerder vind dan de coca cola. die drink ik nu al een hele tijd
Ik drink ongeveer 1 of 2 glazen cola per dag. Soms minder maar bij Lindsey was dat het enige waar ik niet misselijk van werd en heb ik liters gedronken...
tis niet alleen de caffeïne in cola die slecht is, het fosforzuur dat erin verwerkt zit remt de opname van calcium en dat heeft het kindje weer nodig voor het bot, zenuw, bloed en spierstelsel. Tis met cola net als met vele andere dingen zoals het drinken van koffie, het roken van een sigaretje etc etc...het vergroot de kans op een mk , een vroeg geboorte, of een kindje met een laag geboortegewicht etc. veel vrouwen roken nog tijdens de zwangerschap, veel vrouwen drinken gewoon nog hun liters koffie per dag,veel vrouwen drinken gewoon hun glazen cola etc etc... er is "kans" op...net zo goed als dat men tegenwoordig zegt dat intensief sporten ook al niet meer goed is, terwijl altijd werd verkondigd dat dat juist wel goed was.... als je overal bij stil moet blijven staan waarvan men zegt dat er "kans op" is kun je eigenlijk vrij weinig nog tijdens de zwangerschap...gewoon alles met mate...
Ik dronk eerst ook veel cola, vond ik heerlijk maar toen ik zwanger was geworden helemaal niet meer ... vind het ineens heel erg vies!
Bij mijn vorige zwangerschap dronk ik ook helemaal geen cola meer (miste het wel heel erg), maar mijn zwangerschap eindigde in een miskraam. Nu ben ik weer zwanger en drink ik gewoon cola. Natuurlijk met mate, maar cola helpt bij mij heel goed tegen misselijkheid.
Dit heb ik precies zo! Ik dronk zeker 1,5 tot 2 liter pepsi max op een dag, maar ik krijg het nu echt niet meer weg ! Heel af en toe een slokje, maar dan heb je het ook echt gehad....
IK kan die cola ook niet laten staan Ik drink niet meer zo veel als voorheen, hou het nu bij 1 glaasje per dag.
ook hier helpt de cola tegen de misselijkheid. En zoals smoekie ook al zegt... doe het met mate! En ja, cola kan verslavend zijn ivm de caffeine (wat mamadeluxe ook al schreef), en afkickverschijnsel is hoofdpijn. Dus helemaal niet gek dat het helpt tegen de hoofdpijn....
Ik was ook gestopt met cola drinken, maar omdat ik veel last van misselijkheid had adviseerde mijn gyn juist om twee tot drie glazen cola te drinken op een dag, tegen de missleijkheid. Ik denk dat je gewoon met mate kunt genieten van een glaasje cola of een kopje koffie, zie daar niet echt kwaad in.
De gynaecologe zei dat het geen kwaad kan als je niet overdadig gaat cola drinken. Slechter is cola light! Volgens haar moet je dat zoveel mogelijk vermijden (eigenlijk de meeste light drankjes). Je moet wel zorgen dat je voldoende water drinkt! Koffie is slechter dan cola, daar zit meer cafeïne in. Nu 1 of 2 tasjes eens drinken gaat je beeb ook niet schaden ze. Het is eigenlijk voor alles overdadig gebruik dat slecht is. Bij het begin van mijn zwangerschap ging ik ook alles gaan opzoeken en zoveel mogelijk mijden. Nu ben ik er al wat losser over. Op den duur zou je niets meer mogen, en eigenlijk is het allemaal wat overonderzocht. Vroeger trokken ze zich van niets iets aan en er werden ook evenveel gezonde kindjes geboren. Als ik uit ga met vrienden probeer ik nu de volledige alcohol vrij kaart uit. Eens een cola, fanta, sprite, losa ace, ice tea, vittel, ... terwijl de anderen een biertje of wijntje drinken heb ik wat afwisseling. Dus niet mee inzitten met je colatje. Het gaat de kleine niet schaden als ge met mate drinkt en voldoende water ernaast. Groetjes
ik drink (bijna) geen koffie meer sinds ik zwanger ben, en verder altijd rooibos thee en groene thee enzo, waar dus geen cafeïne in zit, heel braaf van maar. OP een goede dag heb ik wel een liter cola gedronken Dacht ik toen ik de fles bijna leeg had: hee wacht eens, in cola zit ook cafeïne Had ik heel niet bij nagedacht omdat ik vooral dronk tegen de misselijkheid, haha, lekker dom