wat is een vlokkentest

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door honey711, 2 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. honey711

honey711 Actief lid

16 feb 2007
    413
    0
    0
    hoi meiden kan iemand mij vertelen wat een vlokkentest inhoud.
    ze zeggen toch dat je dat moet doen als je drie maanden bent.

groetjes honey

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Wat is een vlokkentest?
    Een vlokkentest is een onderzoek naar een eventuele chromosoomafwijking (bijvoorbeeld een stofwisselingsziekte of het Down syndroom) bij een ongeboren kind. Bij dit onderzoek wordt een klein stukje weefsel van de moederkoek (placenta) weggenomen. De vlokkentest is niet geschikt voor het opsporen van neurale buisdefecten (zoals een open ruggetje).

Ik heb deze test niet gedaan, het hoeft ook niet per sé. Ik weet er dus verder eigenlijk ook niet zo van, maar volgens mij zitten er wel risico's aan verbonden (verhoogde kans op miskraam dacht ik?).
    Als je hem wel wil doen moest dit volgens mij idd met 12 weken zwangerschap. Maar misschien kan iemand anders je wat meer vertellen....

3. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Hier is meer info.
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Vlokkentest

Je hoeft geen vlokkentest te doen. Dat is helemaal aan jezelf. Als je zeker wilt weten of je kindje bijvoorbeeld geen down heeft. Dus als je geen reden hebt om te twijfelen dat er niks aan de hand is, waarom zou je het dan laten doen? De kans dat je kindje overlijdt door de test is 1 op 200.
    Een vlokkentest kan je eerder in de zwangerschap laten doen dan een vruchtwaterpunctie.

4. honey711

honey711 Actief lid

16 feb 2007
    413
    0
    0
    danje meiden.
    maar ik weet ook niet of ik dat wel doen.
    maar ik ga het even lezen.

groetjes

5. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

4 jan 2007
    1.263
    0
    0
    Noord-brabant
    Je kunt ook kiezen voor een nekplooimeting hier controleren ze op hetzelfde alleen dan via een echo dit moet wel voor de 14 weken gebeuren

Deel Deze Pagina