Cola tijden zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Margha, 16 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kreeg in het zkh ook te horen dat het vaak specifiek om cola gaat. Mijn schoonzus hield alleen appelsap binnen trouwens.

2. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    bedankt voor het linkje. Ik had verwacht dat er meer cafeïne in cola zou zitten, minstens de helft van een bak koffie had ik verwacht.

3. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik kan niet beoordelen hoeveel cola iemand drinkt en dat doe ik dus ook niet ;) Iedereen moet maar voor zichzelf bepalen of ze (te) veel cola drinkt. Net zoals iedereen voor zichzelf moet bepalen of ze (te) veel snoep eet. Alleen mag je best zeggen dat cola (en snoep) in basis een ongezonde keuze zijn. Want dat is een feit.

4. Typfoudt

Typfoudt Actief lid

20 feb 2014
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Medicatie die bij mensen met hg vrijwel geen verschil maakt helaas. Heeft niets met goedpraten te maken. Als je hg hebt en minimaal 20x per dag spuugt dan is het erg fijn als je iets binnen houdt

5. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Nogmaals, advies bij hg van gynaecoloog is juist om dingen te drinken met veel suiker, als je nauwelijks iets binnenhoudt kun je die suikers heel hard gebruiken. Echt, na je derde zak vocht met glucose ga je je zoveel beter voelen (ok, tijdelijk, maar de braakcyclus doorbreken is heel fijn). Natuurlijk is cola niet de eerste keuze qua drankje (of je zwanger bent of niet), als het het enige is wat je goed binnenhoudt, is het echt heel goed voor je. Bij die medicijnen tegen de misselijkheid kun je trouwens wel wat caffeine gebruiken, aangezien deze zo sufmakend zijn dat je er niet mee mag autorijden.
    Ik heb overigens maar heel kort wat aan cola gehad, ik kan nog steeds niet echt water drinken, maar sinas werkt hier wel redelijk, combinatie van de suikers en de prik. Verder drink ik drinkyoghurt, dat is minder vloeibaar, dat valt beter op de maag bij mij.
    Zolang je je aan de maximale hoeveelheid caffeine houdt, mag je wel gewoon cola drinken, zoals meerdere vrouwen al aangeven, bij hg wordt het zelfs aangeraden om te proberen.

6. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, dat is afhankelijk van de context ;) Cola kan gezond zijn als iemand in geval van bijvoorbeeld hg niks anders kan binnen houden. Als iemand gewoon kan eten, dan is cola puur (ongezonde) luxe, maar over die context hebben we het hier niet.

7. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    0
    36
    Italië

Ik ken juist alleen de normale cola, maar dan caffeinevrij. Dus met suiker. Rode versie met gele letters caffeine free

Deze dus:
    Caffeine Free Coca-Cola Classic: The Coca-Cola Company

Voor de rest hebben alle cola's caffeine volgens mij. Ook coca cola zero. De 'zero' slaat op de suiker namelijk..

8. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Zoals bijna alles waar suiker, zout, vet etc. in zit is het ongezond als je er teveel van binnen krijgt. Ook tijdens de zwangerschap mag je gewoon af en toe een glas cola of een kop koffie drinken zonder dat je een kind met drie hoofden krijgt ofzo. Zolang het met mate is kan het echt geen kwaad. Mijn vk zegt zelfs drie kopjes koffie/glazen cola per dag. Je kunt jezelf wel alles ontzeggen.

9. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Beide zwangerschappen ben ik dankbaar geweest voor cola. Af en toe een glas in de namiddag gaf me weer wat energie! Met mate kan het echt geen kwaad hoor!

10. Mags

Mags Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.198
    0
    0
    Er is ook coca cola zero cafeinevrij ;) vandaag gehaald nav dit topic. Zwart etiket met gouden letters!

En nog best te drinken ook!

11. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Mijn gyn moedigde cola drinken aan. Hoewel ik normaal voor gezonde opties kies gaf de gyn aan dat gezond drinken wel weer kon zodra ik überhaupt iets binnen kon houden. Als cola wist te voorkomen dat ik aan het infuus moest vond de gyn dat een verstandige keuze.

Gek genoeg was cola het enige wat ik er niet direct uitgooide (was behoooooooorlijk misselijk in de eerste maanden van deze tweelingzwangerschap).

12. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    zonder suiker-cola is weer met apartaam, schijnt heel ongezond te zijn. zou er mee oppassen dus

13. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    0
    36
    Italië
    Oja ik zie het op google idd!
    Al zou ik persoonlijk toch voor de aspartaamvrije versie gaan, met suiker dus. Maar das een smaakkwestie:)

Deel Deze Pagina