cola verslaving...

Discussie in 'De lounge' gestart door lillyenco, 4 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    jaja guilty!

Dit is ook een van de redenen dat ik niet afval, ik drink nogsteeds als ik de kans heb teveel cola... Als ik me voorneem het een keer niet te drinken en neem het niet mee naar werk haal ik een blikje in mijn pauze haha..

Herkennen jullie dit? Hoe kom je er vanaf?

of moet ik me serieus op laten nemen in een afkick kliniek;):p

2. angel229

angel229 Niet meer actief

Herkenbaar! Ik krijg zelfs hoofdpijn als ik niet een glas drink. Drink meestal alleen in de avond 1-2 glazen cola. Ik lust geen koffie, dus kan het daar niet mee compenseren. Ik wil er wel heel graag van af, want gezond is dit niet.

3. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    haha, veel cola drinken is ivm suikers en cafeïne niet echt goed voor je.

ik heb rond mn 18e wel een cola 'verslaving'gehad.
    dronk 1 a 2 flessen cola per dag!
    als ik een halve dag geen cola had dan werd ik onrustig en begon ik serieus te trillen. tot ik dan cola had en dan voelde ik me weer prima. ben stilletjes gaan minderen, iedere week per dag een glas minder.
    inmiddels soms nog steeds een drang naar cola, weet niet wat het is haha.. maar dan moet ik cola! rijd er soms zelfs voor naar de supermarkt.
    hoeveel drink je per dag?

4. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    yep hoofdpijn krijg ik idd ook! Dat is de cafeïne verslaving volgens mij.
    Mensen die koffie drinken hebben dat ook geloof ik

5. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    Echt geen idee, veel te veel.
    Soms 1-2 glazen ( op werkdagen) in het weekend gaan dr zo 4 a 5 glazen naar binnen..
    Op terasje is het ook altijd een collaatje bijvoorbeeld..

6. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Straight to rebab!!
    Maare, tja .. dat is vervelend. ik ben verslaafd aan koffie. Ook zo'n leuke verslaving. :p

7. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    whahaha ik wacht op de mannen met witte pakken en dwangbuis :D

8. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Ik heb ook een cola verslaving maar moet er nu echt vanaf. Mijn gebit begint er onder te lijden. Donderdag bij de tandarts geweest en die heeft me toch een preek gegeven oei. Maar misschien wel goed want sindsdien heb ik het laten staan. Mag het wel nog bij speciale gelegenheden van mezelf maar niet meer dagelijks maar ik vind het ook erg moeilijk hoor.

9. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    en light werkt niet voor je? dan belemmerd het je afvallen niet.... ik heb mezelf aangeleerd om light te drinken... vind gewone wel lekkerder en dat drink ik dan bij speciale gelegenheden als een verwennerijtje....ik ben trouwens niet verslaafd, eerder aan koffie maar vind het wel lekker.

niet meer kopen en geen contant geld mee naar je werk meenemen......

sterkte!

10. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.824
    3.611
    113
    Ik heb het met cola light, dus dat is calorie-technisch wat vriendelijker. Al moet je wel het periodieke aspartaam-gezeik dat je ongevraagd naar je hoofd geslingerd krijgt er bij voor lief nemen ;).

11. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Ik ben van de een op de andere dag gestopt met cola drinken toen ik last van mijn maag kreeg.
    Nu drink ik misschien 1 à 2 glazen per week... Want tja het blijft lekker.
    Ik dronk alleen de light variant.

12. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    haha dank je.

Ja mijn broer heeft ook een cola verslaving en zijn ondergebit gaat eraan... die krijgt serieus echt kleine spleetjes overal.

Bij mij is dit niet het geval dus volgens mij ben ik nog te redden haha..

13. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Hier nog zo eenje😔. Ik drink ook met gemak een fles light op een avond leeg....

14. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    ik dronk ook 2 liter per dag, heb ik jaaaaren gedaan. dronk ook echt niets anders. en toen van de een op de andere dag gestopt :) nu drink ik het nooit meer.

ik nam laatst trouwens wel een slok van mn vriend tijdens het uitgaan, maar vond het toch niet zo 'speciaal' meer als eerst :p

light is trouwens ook niet goed tijdens het afvallen, je geeft je lichaam zoetigheid (van de aspartaam) die vervolgens geen energie levert. je lichaam wil dan alsog die energie hebben en dus ga je veel sneller snoepen om toch de energie binnen te krijgen waarmee je je voor de gek houdt met cola light.

en het is niet gezond. dus als je wil stoppen met cola, beter helemaal stoppen met cola/frisdrank en niet vervangen met zoetstoffen:)

15. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Ooh ik ook, cola zero :(.
    Moet er echt mee stoppen, maar het is zo lekker:D:p.

16. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Hier geen cola maar een zware koffie verslaving, drink het de hele dag door, zelfs voordat ik ga slapen nog. En ik snurk hem gewoon door, erg he. :)

17. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier ook een cola verslaafde
    Maar begin echt niet aan die light cola of andere rommel. cola light is veeeeeeeeel slechter dan gewone cola + van cola light word je juist dik
    Van Light word je dik | Mens en Gezondheid: Diversen
    Met Cola Light meer kans op overgewicht en ziekte | Voedzo

Cola is slecht maar ik drink toch lekker mijne cola en zal nooit een light product aanraken.

Ik heb dat ook nooit begrepen. Tegenwoordig is iedereen bezig met afvallen. Als de naar de supermarkt gaat moet je een kwartier naar gewone boter zoeken tussen al die light rommel dus je word het bijna verplicht te eten.
    Maar toch is er veel meer overgewicht dan 20 jaar geleden toen die light rommel nog niet bestond.

Het minder sporten heeft er ook mee te maken maar ook al die voedingsproducten van tegenwoordig.
    Als je gewoon normaal eet, zoals vroeger heb je minder kans op overgewicht dan al die light dingen in de winkel

18. Smurf1985

Smurf1985 Niet meer actief

Moest een beetje lachen om bovenstaande :D
    Dat de mensen nu dik zijn komt niet door de light producten,maar de mensen gebruiken ze als excuus :D
    Ik sport en eet net zoveel,maar als ik dan light producten neem in dezelfde hoeveelheid,dan ben ik in ieder geval goed bezig. Zo lijken ze tenminste te denken.

Helemaal met je eens verder,vroeger was het allemaal heel anders,was er bijvoorbeeld geen cola in de mate van nu. Het was en is een luxe product maar vroeger werden deze echt pas genuttigd bij speciale gelegenheden. Feestjes en/of weekend.
    Nu maakt iedereen van elk moment een speciale gelegenheid :D

19. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ja natuurlijk! Zoontje slaapt dus heb ik wel een glaasje cola verdiend :D
    Ik heb altijd wel een reden voor cola haha

20. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant

Ojaaa, +1!
    Sinds ik zwanger ben, mezelf gedwongen te minderen, maar nog steeds erg lekkerrr.

Deel Deze Pagina