Ik heb in het begin duidelijke richtlijnen aan mijn gyn gevraagd en zij sprak enkel over light dranken. Verder drink ik alleen maar spa rood, zelfs in het ziekenhuis geven ze me spa rood dus kwaad zal het niet kunnen anders zouden ze het op een MIC afdeling niet geven Geen zorgen maken.
Ik zou het zeker met mate doen. Ik dronk bij mijn oudste echt veel cola, 2 liter PER DAG. Bij de 2e heb ik geen cola genomen, alleen in de zomer af en toe s avonds 1 glaasje. En nu neem ik weer zelden een glaasje cola, gewoon zo af en toe. Maar daarintegen drink ik nog wel 6 koppen koffie haha
Haha en is je kleintje dan niet veel drukker door de koffie? Ik heb soms zo'n zin in koffie maar ze is al zo druk dat ik niet durf
prik maakt niet uit hoor, misschien alleen dat je er zelf oprispingen van kan krijgen of dat je darmen vervelend gaan doen. en light mag ook, de grens die aan zoetstoffen zit is geloof ik 2 liter lightdrank en 8 zoetjes per dag. (pin me er niet op vast) maar idd niet overdrijven! 2 liter cola per dag is erg veel! dan ben je echt een cola-addict ik lust geen melk dus ik drink optimel enzo. daar zitten zoetstoffen in. en chocomel light. anders word ik een tonnetje
Drink niet te veel koffie als je zwanger wilt worden of het al bent. Beperk je tot drie à vier kopjes koffie per dag, of één of twee mokken. Vrouwen die meer dan 500 milligram cafeïne (ongeveer een liter koffie) per dag gebruiken, doen er gemiddeld langer over om zwanger te worden dan vrouwen die geen of weinig koffie gebruiken. Veel koffie verhoogt bovendien de kans op een miskraam en is ook later in de zwangerschap schadelijk voor de ongeboren baby. Meer dan acht koppen koffie (600 milligram cafeïne) per dag verhoogt de kans op een doodgeboorte. Thee bevat half zoveel cafeïne als koffie. Bedenk dat een groot glas cola evenveel cafeïne bevat als een half kopje koffie. Over de invloed van koffie op de zaadkwaliteit spreken de onderzoeken elkaar tegen. Vooralsnog lijkt cafeïne daar weinig effect op te hebben. Ook cafeïnevrije koffie vertraagt het zwanger worden! Klaarblijkelijk is dus niet alléén de cafeïne de boosdoener. Bron: http://www.zwangerstraks.nl/koffie.php
Nu mijn persoonlijke reactie: Drink ook best wat Cola (Light) op een dag. Mijn enige verslaving die ik in stand heb gehouden.
Cola drinken kan helpen bij maagklachten. Hiep bij mij in ieder geval heel erg goed. Hier is cola (gelukkig) geen trigger voor migraine, bij mij is het heel erg hormoon gerelateerd en dan nog eens af en toe een pech aanval Maar dames, waarom maak je je druk over sinas? Behalve dan de suiker die erin zit, die normaal ook al niet goed voor je is. Van cola kan ik het me nog enigzins voorstellen door de caffeïne.. En normale groene thee (pickwick bijv) daar zit wel theeïne in. Rooibos is wel theeïne vrij.
Ik drink ook redelijk wat cola (zero). Ik kan er niet van af blijven. Maar koffie drink ik op zijn hoogst 1 kopje per dag en verder rooibos thee (is caffeïnevrij). Dus het moet kunnen (met mate dan). Ik heb soms nog vlagen van misselijkheid en daar helpt cola bij mij heel goed tegen.
dat laatste is helaas niet waar. In groene thee zit ook theine. De enige thee soorten waar geen cafeiine/theiine is zitten zijn kruidenthee's enz. Dus bv. rooibos en de nieuwe welness thee van pickwick. Heb dit in het begin van m'n zwangerschap vai de pickwick site uitgezocht. Ben een echte theeleut nl.
Hier word ook elke dag een blikje cola gedronken hoor! Moet mezelf dan echt wel inhouden om er niet meer van te drinken, bij mij een echte verslaving tijdens de zwangerschap, terwijl ik normaal alleen maar cola zero/light lust, nu enkel echte cola mmm S"avonds voor de tv... kijk er elke dag weer naar uit! S'morgens drink ik ook nog een tas senseo dus vind ik zelf meer dan genoeg cafeine per dag.
ik drink nog steeds gewoon cola, maar wel caffaine vrije cola. Vind heel veel andere dranken niet lekker.
In de eerste 3 maanden was ik zo misselijk..! Toen vond ik siroop cola zo lekker (bijvoorbeeld van de mac). Die was niet aan te slepen.. Het enige zowat wat ik kon verdragen.
hier is cola het enige wat nog helpt om mijn maagzuur onder controlle te houden.het is momenteel ongveer een liter per dag de gyn zei dat het geen probleem was
Hij is wel heel druk maar bij bijv mijn 2e dronk ik er 9 á 12 op een dag (koffie) en zij was heel rustig en is nu druk haha En ik drink ook 2 glazen water na 1 kopje koffie, t idee haha
Ik ga helemaal met je mee hoor Klasien! Ik eet suikervrij (op fruitsuikers na dan) en zoetstofvrij en ik mis niks! In chocola zit ook cafeine (en heel veel suiker en vet), dat weten veel mensen niet. 3 glazen cola per dag lijkt mij trouwens wat overdreven.
ik dronk voor ik zwanger was ook regelmatig cola. in het begin van de zwangerschap ook nog en dan met mate maar op een gegeven moment lustte ik het niet meer. heb het nu denk al zon 7 maanden niet op. ook helemaal geen trek in. benieuwd of het nog wel terugkomt straks oh en heb net ook nog een heerlijk stukje chocola op
ben dus niet de enige met cola verslaving lees ik al wel haha dronk eerder nooit cola vond het nooit echt lekker, maar nu heb ik zn zin in cola vind trouwens wel raar dat ik daar nu al last van heb : : in elk geval bedankt voor alle antwoorden en ik ga me beperken tot 2 glazen per dag en laat de koffie staan ten compensatie groetjes