De titel zegt het al, ik kan me vaag herinneren er hier en daar eens wat over gelezen te hebben maar weet niet precies meer hoe dat zat en vanaf waneer ze dat afraden. Had het nou te maken met dat de baby vanaf een bepaald moment minder zuurstof krijgt ofzo? Iets met ligging placenta/navelstreng? En vanaf waneer raden ze het dan af? Ik slaap nmnlk nog heerlijk op mijn rechterzij... Of heb ik het me verbeeld en is het een broodje aap verhaal? haha
Nou volgens mij mag je gewoon op de zij liggen welke het prettigst is voor jou. Ik slaap ook nog regelmatig op m'n rechterzij. Daarnaast kun je je in je slaap ook omdraaien. De vk, vroeg aan mij of ik nog wel lekker slaap, ik vertelde haar dat ik veel lig te draaien om een prettige slaaphouding te vinden, ze heeft niks gezegd over dat op je rechterzij slapen slecht zou zijn. Volgens mij is het dan ook niet schadelijk voor je baby. Als die niet lekker ligt, lig jezelf ook niet lekker. groetjes Saskia
Je bent denk ik in de war met op je rug slapen. Als je buik op een gegeven moment wat groter wordt, kunnen sommige vrouwen duizelig worden als ze op hun rug liggen. Dat heeft te maken met de onderste holle ader die dan een beetje dichtgedrukt wordt. Dan krijgen jij en je kindje wat minder zuurstof geloof ik. Niet iedere vrouw heeft er last van, en ook niet bij iedere zwangerschap. Bij mijn eerste kon ik prima op mijn rug liggen, bij mijn tweede zwangerschap werd ik inderdaad duizelig en flauw.
op je linkerzij zou beter zijn omdat dan je lichaam beter stoffen kan afvoeren via je nieren ofzo... maar.. aangezien je niet meer op je buik kan slapen, niet meer op je rug(mag?) slapen en dan ook al niet meer op je rechterzij... ik weet niet hoor, maar als dat gedurende mijn zwangerschap moet overleeft mijn linkerschouder dat echt niet niet teveel waarde aan hechten!
ah, dan zal het idd wel dat van niet op je rug slapen zijn Hoe kom ik dan in godsnaam op rechterzij, haha Zwangerschapsdementie Maargoed, zelfs dan veschilt dat blijkbaar per vrouw. Op je rug liggen of niet. Mijn enigste harde buiken die ik heb komen ook als ik op mijn rug lig, wat ik dus niet zo vaak doe. Heel raar. Zou dat daar ook iets mee te maken kunnen hebben?
Nou lijkt mij als het kwaad kon dat de vk dat wel zou zeggen toch,ik slaap altijd op mijn linker en of rechter zij zou niet weten hoe ik nu anders moet gaan liggen
zie je wel? Ik wist dat het 'iets' was. Maar niet iets heel belangrijks dus. Thnx Marieke! Maar je hebt gelijk, ik krijg meteen omdraai neigingen van de gedachte al dat je alleen links mag liggen, brrrrr
Het klopt wel dat op je linkerzij liggen t best zou zijn voor de doorbloeding in je placenta (...), maar dat je dan niet op je rechterzij mag slapen is onzin. Hoe je in je slaap beweegt/rolt/ligt kun je sowieso toch niet beinvloeden. Gewoon lekker liggen zoals jij prettig vindt. Als op je buik en later evt op je rug slapen niet meer gaat, merk je dat vanzelf!
het klopt idd wel, links zou de beste houding zijn, maar er zijn geen slechte houdingen, de houding die jíj het lekkerste vind liggen is de beste, jij rust dan het meeste uit. ik lig iedere minuten anders, dus ook rechts en op m'n rug.
Ik kan slecht op m'n buik en linkerzij slapen. Als ik op linkerzij lig, dan krijg ik binnen een uur al vreselijke rugpijn. Dus ik lig voornamelijk op m'n rechterzij en rug. Met als gevolg dat mijn rechterheup best wel zeer doet 's ochtends.
Op je rug slapen is minder goed maar op je zij lig je het beste en idd het beste op je linkerzijde, maar ik lig lekker zoals ik zelf wil. Maar als ik op mijn rug lig krijg ik sneller een harde buik en idd op mijn linkerzijde niet.
Is dat niet weer een fabeltje? Kan me niet voorstellen waarom het slecht zou zijn. Op je rug op zich wel, omdat het dan op gegeven moment afknelt als je een enorme buik hebt. Ik kan niet meer op mijn buik liggen, omdat het heel gevoelig is, anders had ik dat nog wel gedaan