Cola?

Discussion in 'Gezondheid' started by FB1984, Jan 10, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Cola?

1. Ja, waarom niet....

2. Ja, maar hooguit 1 glas per dag

3. Nee, absoluut niet!

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    ik dronk bij mijn laatste 2 zwangerschappen 1 tot 1.5 liter cola per dag verdeeld over de dag.. was nl voor mij DE manier om mijn misselijkheid beetje in te perken.. medicijnen etc die werkten nl niet

2. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    3,872
    0
    0
    ik zou je ook zeggen cola heeft mij echt geholpen en nog steeds t moet dan wel ijskoud zijn maar heb ik t zuur of ben ik misselijk neem ik 1 glas en t neutraliseerd lijkt t wel

3. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

Jul 19, 2010
    1,314
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier heel incidenteel 1 glaasje of een half glaasje cola...zeker niet elke dag..deed dat sowieso al niet eigenlijk. krijg er snel buikpijn van en tijdens de zwangerschap lijkt meer dan 1 glas me ook niet zo gezond voor de kleine..
    ben gewend heel veel water en/of sap drinken.
    met incidenteel bedoel ik iets minder dan 1keer per maand..

4. balleke

balleke Fanatiek lid

Jan 21, 2009
    1,837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Ik drink ook 1,5 tot 2 liter per dag en over de dag verdeeld.
    Niet dat ik verslaafd ben (een beetje), maar verder lust ik niks anders. Heb al van alles geprobeert! Normaal drink ik als ik niet zwanger ben cola, thee en wijn.

5. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    3,872
    0
    0
    als je verder geen koffie neemt kan je gerust nog een 2de glas nemen hoor als je maar niet over het aantal caffeine heen gaat

6. Marja84

Marja84 Lid

Nov 10, 2010
    21
    0
    0
    operatieassistent
    Ik drink gewoon coca cola. Niet zo vaak en ik schud het flesje ook eerst, krijg anders zo'n maagpijn van de koolzuur..

7. Lara78

Lara78 Actief lid

Jan 1, 2008
    272
    0
    0
    Cola was het enige middel wat bij mij hielp tegen misselijkheid dus vooral ik het begin dronk ik het dagelijks. Maar, omdat er veel suiker en cafeine in zit probeer ik het wel te minimaliseren. Ik denk op de pieken 2 glazen per dag en nu af en toe een glaasje.

8. anja89

anja89 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    3,101
    0
    0
    Noord Holland
    In het begin helemaal niet, kon er echt niet tegen...
    Na de eerste paar weken af en toe een glaasje en nu drink ik wel vrij veel cola, want in tegenstelling tot de eerste weken, helpt het nu wél tegen de misselijkheid.
    Wel let ik een beetje op de hoeveelheid, er gaat geen fles per dag doorheen.
    2, 3 glazen zo'n beetje.

9. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

Feb 17, 2010
    3,632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    ik drink ook gewoon cola hoor..

10. kappiegirl

kappiegirl Bekend lid

Jan 5, 2010
    523
    0
    0
    Ja ik drink Cola tijdens mijn zwangerschap maar alleen nu in de laatste weken van de zwangerschap. Ik kan Cola en melk verdragen en een klein beetje limonade en verder komt mijn vochttoevoer niet verder. Ik drink ongeveer 2 of 3 glazen per dag sinds 32weken zwangerschap voor die tijd kon ik alleen water en sinas verdragen dit is van het ene moment op het andere moment omgeslagen heel raar.

11. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    #51 daphne78, Jan 19, 2011
    Last edited: Jan 19, 2011
    ik dronk 1 flink glas per dag, normale cola (geen light uvm de zoetstoffen) zo werd mijn misselijkheid minder (en het is lekker :D)

12. Cynthia1978

Cynthia1978 Bekend lid

Sep 26, 2007
    527
    0
    16
    Den Haag
    Drink zo'n 1,5 lt. fles over 2 dagen op. Het is z'n beetje het enige wat ik op het moment binnen kan houden.

13. emje

emje Niet meer actief

ik drink cola wanneer ik er zin in heb. soms is dat 3 glazen op een dag maar kan ook ineens een paar dagen helemaal niks zijn. verder gebruik ik niks van cafeine.

ik drink cola light en normale cola door elkaar net waar ik zin in heb

Share This Page