Anders Breivik maar 21 jaar cel

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by SeaShell, Aug 24, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Maar 21 jaar cel, schandalig toch? :$

Hij is nu 33, dan is hij op zijn 54 vrij

En dat voor het doden van iets van 66 mensen, bizar!!

Hij moest zelfs glimlachen bij de uitspraak

2. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    3,878
    0
    36
    Die straf kan worden verlengd als de 33-jarige Noor nog als gevaar voor de samenleving wordt gezien.

Als hij doorgaat op de manier waarop hij nu bezig is, zullen ze hem altijd als een gevaar blijven zien.

3. nina3

nina3 Bekend lid

Aug 27, 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat een enge zelfingenomen vent is dat. Hopelijk komt hij er niet meer uit.

4. SeaShell

Ja, maar ze hadden hem voor het oog beter 66x levenslang ofzo kunnen geven

Hij heeft 66 mensen vermoord, snap niet dat hij dan maar 21 jaar krijgt dat verlengt kan worden

66x levenslang klinkt dan stukken beter in de oren voor de nabestaanden dan 21 jaar met eventuele verlenging

5. Jel

Jel Niet meer actief

Echt schandalig weinig.

Ik vind dat hij levenslang moet krijgen. Er zijn een heleboel nabestaanden die er ook hun hele leven mee moeten leven dat hun geliefde niet meer leeft.

Walgelijke vent, ook dat ie ging lachen. ;)

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

bestaat er dus toch nog 1 land wat even erg is als belgie,...

7. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Volgens mij is het zo dat hij na die 21 jaar elke vijf jaar wordt onderzocht en als hij bij die onderzoeken nog steeds als gevaarlijk wordt gezien gaat hij weer voor vijf jaar de gevangenis in. Dus het is niet echt 21 jaar zoals ik het begrepen heb.

8. SeaShell

nee, maar levenslang zou mij als nabestaande veeeel beter in de oren klinken dan '' 21 jaar met eventuele verlenging''

hij heeft 77 mensen vermoord, net of die man nog ooit normaal word. had hem dan direct levenslang gegeven denk ik dan

9. SeaShell

Wat een vuile *****

Breivik biedt excuses aan voor lage aantal doden
    Anders Breivik heeft van de Noorse rechtbank 21 jaar cel gekregen voor de bomaanslag in Oslo en de schietpartij op het eiland Utoya, waarbij 77 doden vielen. In zijn slotwoord zei hij dat hij meer slachtoffers had willen maken.

Tijdens zijn spreektijd bood Anders Breivik zijn excuses aan andere 'militante nationalisten' aan voor het feit dat hij niet meer mensen heeft gedood tijdens zijn acties. De rechter onderbrak Breivik tijdens dit deel van zijn slotwoord.

21 jaar kan levenslang worden
    De rechter legde Breivik 21 jaar cel op voor terrorisme en moord. De celstraf kan na die 21 jaar elke vijf jaar verlengd worden als hij nog steeds als een gevaar voor de samenleving wordt gezien. Hierdoor kan hij uiteindelijk toch levenslang vastzitten.

Breivik niet in beroep
    Breivik gaat niet in beroep tegen de uitspraak, omdat hij de Noorse rechtbank niet erkent. De rechter vroeg de advocaat van Breivik of zijn cliënt niet meer tijd wil om na te denken over een beroep. De advocaat laat weten dat overleg niet nodig is.
    Volgens de rechtbank in Oslo was Breivik bij zijn volle verstand toen hij op 22 juli vorig jaar 77 mensen de dood in joeg. Hij had extreme politieke opvattingen en een gedragsstoornis, maar geen waanideeën. Breivik is tevreden met het vonnis, omdat hij niet ontoerekeningsvatbaar is verklaard en dus niet is weggezet als een gek.

Europa beschermen tegen moslims
    De dubbele aanslag moest volgens hem Europa beschermen tegen moslims en de multiculturele samenleving. Vanuit de gevangenis schreef Breivik brieven met gelijkgestemden, omdat hij een rechtsradicaal netwerk wil opbouwen.

10. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,824
    19,145
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Als ik het in de media goed heb begrepen, is dit de hoogste straf die ze daar op kunnen leggen. In die zin is het dus alleen maar goed dat hij deze straf gekregen heeft; het is immers de zwaarste straf die hij kon krijgen.

En ik geloof niet dat hij ooit vrij komt. Ze gaan dat echt wel elke keer verlengen.

11. SeaShell

21 jaar is idd de hoogste staf die daar gegeven kan worden, alleen vind ik dat echt belachelijk klinken in deze zaak

Ook al is die 21 jaar levenslang, want hij komt er idd nooooit meer uit, dan klinkt het toch slechter dan zoveel x levenslang als nabestaande.
    Als iemand mijn man vermoord zou ik liever de eis levenslang horen dan 21 jaar cel met eventuele verlenging ook al komt het op hetzelfde neer, puur voor m'n gevoel

Vooral als hij in de rechtszaak verkondigd dat het enige waarvan hij spijt heeft dat hij niet nog meer mensen heeft vermoord :$

Eigelijk was de doodstraf hier een goede voor, alleen dan zou hij er wel heel makkelijk vanaf komen :(

12. sydneys

sydneys Niet meer actief

ik zag hem net op het nieuws, hij lachte gewoon, wat een vies ventje

13. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hij kon gewoon niet meer krijgen, dus om het er nou niet mee eens te zijn :S... Ik ben allang blij dat ze de 'Breivik'-wet er van tevoren door hebben gekregen in het parlement. Dit biedt ze in ieder geval nog de kans het te verlengen.

Dat zouden we hier in Nederland nou ook moeten hebben, maar helaas...

14. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Is de maximale straf en na afloop er van kan het steeds met 5 jaar verlengt worden als de rechter hem een gevaar voor de samenleving vindt. Verwachting is dan ook dat hij nooit meer vrij komt.

**sorry ik zie dat dit al 10x gezegd is haha.. soms éérst lezen dan reageren..**

15. Smnee

Smnee Niet meer actief

het is de hoogste straf, en ik geloof niet dat die man ooit nog vrij komt. met het journaal kwamen die beelden weer, en ik vond het weer zo naar om te zien. die man is echt gestoord!!

Share This Page