Cold Turkey gestopt met roken!

Discussie in 'De lounge' gestart door RSL, 16 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    #1 RSL, 16 jul 2013
    Laatst bewerkt: 16 jul 2013
    Hoi allemaal...

Ik heb al vaker pogingen gedaan om te stoppen, maar dat was altijd zonder resultaat.. hooguit een halve dag..

De laatste tijd was ik al geminderd.. omdat het me eigenlijk niet zo veel meer deed..

donderdagavond mn laatste sigaretje gehad.. en vrijdagmorgen was ik er zo ontzettend klaar mee... zo van het ene op het andere moment.. Weg met die zooi! Alle shag en sigaretten die ik nog had (lees +- €40,00) heb ik weg gegeven aan mn moeder en mn zusje.

En nu het gekke.. de vorige keren werd ik helemaal gek, onrustig, trillerlig, chaggie..

En nu? Totaal helemaal niets van dat alles!! Das toch raar?!

Het roken an sich mis ik absoluut geen seconde.. maar ik merk dat het meer de gewoonte is van het even naar buiten voor een sigaretje. bv in de reclames, of met visite. (sinds sept nieuw huis, word niet gerookt!)

Waarom?

- Hoop dat onze kinderwens in vervulling mag gaan (zou nooit willen roken als ik zwanger zou zijn, veel mensen in mn omgeving wel) (hun keus)

- Gezonder worden

- Niet meer stinken!

- Geen stress meer over wanneer ik moet stoppen!

- Wil mijn moeder verrassen over een jaar of 2 met een vakantie naar het buitenland, grote wens van haar.. maar kost veel geld!

- Sparen!

- Niet meer verslaafd zijn

Meer dames die zo ineens gestopt zijn, zonder verdere hulpmiddelen?

Liefs Ramona!!
    (sorry voor het lange verhaal!)

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ja ik...nu 9 jaar geleden

En dit is echt de beste manier.

Klaar je rookt gewoon niet meer.

Het gaat je ook zeker lukken. Ik heb er echt nooit spijt van gehad. De eerste weken kunnen wel even pittig zijn...maar wel te doen. Vul je behoefte aan met fruit en water.

heel veel succes

3. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Succes!

4. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik moet eerlijk zeggen dat ik 13 Mei gestopt ben met pleisters maar kreeg er vreselijk uitslag van en ben daar toen snel mee gestopt.
    Ik had de zwaarste pleisters van 21 mg want ik rookte 1,5 pakje (27 peuken per pakje) per dag.
    In principe ben ik dus ook van de hoogste dosering zo gestopt zonder afbouwen.

Ik had gedacht het heel erg zwaar te krijgen en was ook bang dat ik zou bijkomen in gewicht want ik niet wilde aangezien ik net 25 kg was afgevallen.

Ik ben dus geen kilo bijgekomen en het gaat super goed.
    In het begin had ik er moeite mee omdat ik die gewoonte heel erg had.
    Dat heeft 3 weken geduurd en toen was ik er gewoon vanaf.
    Als ik nu naast iemand staat die rookt heb ik er totaal geen moeite mee.
    Had nooit gedacht dat het me zo gemakkelijk af zou gaan en als ik dat geweten had was ik jaren eerder gestopt!

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.245
    4.478
    113
    ja ik bijna 13 jaar geleden.

Op schiphol mijn laatste sigaret gerookt (zat op ruim een pakje per dag) en het nooit meer aangeraakt
    Wel heel veel kauwgom (gewone) gekauwd, iedere keer als ik "zin" had in een sigaret (op de momenten die je beschrijft) ging ik een kauwgummetje kauwen (verschillende smaken).

6. NienT

NienT Bekend lid

12 mei 2012
    622
    56
    28
    Heb ik ook gedaan. Nu ruim 2 jaar geleden.
    Mijn motto was: Roken is geen optie meer dus verzin maar wat anders.
    Anders ging ik mezelf gek maken met gedachtes als: Ik kan zo een pakje kopen hoor. Kan best wel 1 hijsje doen enz..

7. Veerle87

Veerle87 Lid

29 jan 2013
    96
    0
    0
    Office Management
    Maastricht
    Jep... begin dit jaar... en blij dat ik vanaf ben.. vind het nu ontzettend stinken

8. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Ja, ik ben in december 2011 cold Turkey gestopt!
    Ik was een sigaret aan het roken en ik had het er met mijn vriend over, dat ik het idee had dat mijn longinhoud niet zo heel groot was. Dus toen ik mijn longinhoud vergeleek met die van mijn vriend (kijken hoe snel je in ademt) bleek dat mijn vriend veeeeeeel dieper kon inademen dan ik. Daar ben ik best wel van geschrokken. Ik heb mn sigaret uitgedrukt en dat was het.
    Een paar maanden later gaf vriendlief toe dat hij veel langzamer inademde dan ik, waardoor hij veel langer door kon ;)

En ik ben hem er nog elke dag dankbaar voor hahaha

9. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Knap hoor! Heel veel succes!

Ik ben beide zwangerschappen gestopt met roken en daarna, heel slecht, weer begonnen..

10. Joes1

Joes1 Actief lid

16 jun 2013
    315
    1
    0
    zodra ik wist dat ik zwanger was, afgelopen 16 mei, ben ik gestopt met roken. Daarvoor ook geprobeerd met pleisters.. maar zodra er een feestje was, en ik lekker mijn wijntjes dronk begon ik weer te roken:D
    nu ook geen wijntjes meer, belang van ons kindje staat voorop natuurlijk dus niet meer roken! Wil na de zwangerschap ook niet meer beginnen, hoop dat ik dit dan ook vol kan houden wanneer ik een wijntje drink ofzo :)

11. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    Ben ook best wel een beetje trots op mezelf :D:D Had nooit verwacht dat het me eigenlijk zo makkelijk af zou gaan..

Maar ik ben zooo ontzettend bang om aan te komen.. Ik heb al overgewicht.. en ik wil echt niet nog meer groeien..

Helaas zit sporten er niet in wegens erg slechte rug.. Moet maar gewoon uitkijken wat ik in mn giegeltje stop... :) Beter pak ik een mandarijntje of een kauwgompie zonder suiker ;)

12. Eriva

Eriva Niet meer actief

Ja ik ook , nu bijna 4 jaar. Het is echt een knop in je hoofd omzetten. Heb zo'n 13 jaar gerookt en vind het zo smerig nu :)

13. Metire

Metire Niet meer actief

Supergoed!! :D

Ik wil ook echt stoppen maar ben veel te bang om weer aan te komen :(

14. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Ramona, wat goed van je zeg.
    Hier ook precies zo gestopt. Ik was er echt klaar mee.
    Roken is a state of mind.

15. Joes1

Joes1 Actief lid

16 jun 2013
    315
    1
    0
    obesitas is wat aan te doen, hoe zwaar dat ook zal zijn.
    longkanker is niets meer aan te doen.
    Heb nu 2x iemand zien overlijden aan longkanker, en ik wil mijn partner en mijn kind dat niet aan doen. (zo probeer ik het als goede stok achter de deur vol te houden)

16. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Ik vanaf vandaag!!! Hiihhii nu nog volhouden

Ik ben niet bang om aan te komen... Is juist mooi meegenomen

17. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Goed bezig meis! Ik ook in 1x gestopt.

Ik riep altijd tegen mijn man; als ik een posi test heb stop ik meteen. Hij had er altijd een beetje hard hoofd in maar hoopte erg dat ik het echt zou doen. Ik had in de middag getest en heb noooooit meer gerookt sindsdien. Zoon is nu 1,5 dus meer als 2jaar rook vrij, en het is heeeeerlijk!

18. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    Ja ruim 4 jaar geleden. Wat een verademing zeg.
    Ennuh gekke tip, maar niet zeggen dat je gestopt bent maar gewoon zeggen ik rook niet. Schijnt psychisch beter te werken;)

Hoef je ook niks vol te houden en zo, Je rookt gewoon niet meer punt.:p

Zijn alleen maar voordelen er is geen ENKEL nadeel aan stoppen met roken.

Goed dat je die stap gezet hebt hoor.

19. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    Het gaat hier om het stoppen met roken, en ja dr zal vanalles aan te doen zijn, heb vanalles al geprobeerd.. in totaal 23 kilo afgevallen, in 1,5 jaar tijd, en zit inmiddels , een jaar later weer 8 bij aan.

20. Joycey

Joycey Niet meer actief

Toen ik zwanger bleek te zijn, ben ik cold turkey gestopt met roken.

Ik heb er nog steeds regelmatig trek in (ik rookte 2 pakjes shag per week!) maar ik ga het niet meer doen omwille van mijn gezondheid en die van mijn kindje. Maar ik vind het nog steeds moeilijk.

Deel Deze Pagina