Ik ben ook afgelopen januari gestopt. Ook cold turkey. Vond het niet vreselijk lastig en ik verlang ook niet meer naar een sigaret maar ik vind het nog steeds lekker ruiken als ik naast iemand sta...
Ik ben ook zo ineens gestopt. Heb in mijn eerste stopweek nog 2x.een half sigaretje gerookt omdat ik er zo een trek in had.. En na die tweede was ik er echt klaar mee. Over 2 weken ben ik alweer een jaar gestopt, beste beslissing van mijn leven. Ik mis het totaal niet.
Merken jullie nu ook verschil? Buiten de standaard positieve dingen natuurlijk? Bijvoorbeeld mooiere huid, eten smaakt beter, zulke dingen?
Mijn man is 4.5 jaar geleden ook opeens gestopt.. op een avond zei hij tegen mij gooi mijn sigaretten maar weg.. ik dacht nou ik gooi ze wel achter in de kast want morgen begin je weer.. Maar hij heeft daarna nooit meer een sigaret aangeraakt.. Succes!
Oh god ik wil zo graag stoppen.. Alleen ik zwicht vaak weer, mijn vriend rookt en ook nog in huis.. Iemand tips? Dan doe ik mee!!
Voordat je stopt je ritme iets veranderen. Dus bv na het eten eerst opruimen e. dan even roken. Niet meer in de auto of binnen roken..gewoon het peulen ritme omgooien. Wanneer op vaste momenten rookt doe je dat nu net even andes. Dat een week of paar weken doen en dan stoppen!
Maak de regel dat er niet meer in huis gerookt word. Werkt hier heel goed. Mijn man rookt ook veel minder daardoor. En het huis stinkt niet meer. En nu is het nog lekker weer maar straks in de winter ben je echt wel gek als je dan even buiten een peukkie zal doen.
Toen wij in september naar ons nieuwe huis zijn gegaan, heb ik ook meteen gezegd, binnen word absoluut niet meer gerookt.. het stinkt niet meer, en wou niet langer van mn man verwachten dat hij maar in mijn stank moest zitten.. het huis is nu heerlijk fris en denk dat dat ook wel meewerkt in het stopproces.
ja hoor bijna 12 jaar geleden cold Turkey gestopt met roken. ik deed steeds als ik trek had een glas water nemen ... De eerste weken waren het zwaarste maar daarna ging het steeds makkelijker. Na 1 jaar heb ik mezelf beloont met een tattoo ... De trek hou je altijd wel hoor alleen het overwint het niet. Zelfs tijdens me depressie niet weer gaan roken... tegenslagen gebeuren nou eenmaal altijd in een mensenleven dus moet het niet de rede zijn om weer te roken. Er mag in huis ook echt niet gerookt worden. En het grootste voordeel is je gaat het dalijk vinden stinken dus dan is je trek ook snel over. Het scheelt ook veel geld per maand. Kan ik nu mooi me naai en hotfix spullen voor kopen en onze dochter van verwennen.
Een goed begin is het halve werk, ga zo door Wij zijn 3,5 jaar geleden cold turkey gestopt. Had je een week daarvoor tegen me gezegd dat ik zou stoppen zou ik je nog keihard uitgelachen hebben, ik was echt een stoomboot maar ik was er ineens klaar mee... toen het pakje shag leeg was vroeg man of ie een nieuwe moest halen of dat we gingen stoppen, stoppen zei ik en zo gezegd zo gedaan. De eerste week waren we ziek, vooral 's nachts: zweten, rare dromen...extra motivatie om door te zetten en sta er eigenlijk nog steeds versteld van hoe makkelijk het verder gegaan is...voordeel was natuurlijk dat we samen stopte en het rookverbod van kracht werd. Enige keer dat ik eraan gedacht heb een peuk op te steken was de avond dat we naar het ziekenhuis moesten en te horen kregen dat m'n vader binnen een paar dagen zou te komen overlijden...ben blij dat ik toch niet overstag gegaan ben, het zou me vader niet terug gebracht hebben! Ben gelukkig geen 'zeikerige-anti-rookster' geworden maar als ik nu ergens geweest ben waar gerookt is dan gooi ik gelijk m'n kleren in de was, terwijl ik het voorheen niet eens rook
Respect hoor... Inderdaad eerder rook ik het ook niet. . Maar als ik nu ergens geweest ben waar vol op gerookt word gaan hier ook de kleren in de was, en ik onder de douche! Hihi
Al 4 weken en 5 dagen niet roker!! Gefeliciteerd En nu volhouden he er komen nog zeker moeilijke perioden, maar doorzetten, je kan het. Onthoud maar dat het vies ruikt liefs Pluisje
Oke.. Ik heb nu m'n laatste sigaret.. Laatste uit m'n pakje, wel een volle pot tabak maar ik wil hem niet meer open maken.. Ik ga stoppen.. Ik hoop alleen dat ik niet teveel ga vreten.. En dat de komende dagen makkelijk gaan wish me luck!!
Echt knap joh! You go girl Mijn oma is een paar jaar gelden in 1keer gestopt, na tientallen jaren roken. Ze was toen midden 70. Vond haar echt zo cool, op die leeftijd, na zolang roken zo in 1keer stoppen Edit: rook zelf niet, maar kan me indenken dat het zwaar is om te stoppen.
Wij hebben gisterenavond voor het laatst gerookt. Vriendlief MOET stoppen van de arts. En ik stop met hem mee. Vorige keer toen ik gestopt was (9 weken) had ik er minder moeite mee. En ik heb nu pijn in me strot. Kan dat van de nicotine pleister komen? Alle asbakken opgeruimd shag en sigaretten uit het zicht. Wij GAAN ervoor al is het verdomde moeilijk. (ik hoef niet te stoppen maar ik wil het wel)
Hier een aantal keren cold turkey gestopt en eigenlijk altijd zonder moeite. Wel weer vaak begonnen na een aantal maanden, nu nog steeds gestopt al heel wat maanden en ik raak echt nooit geen sigaret meer aan. Ik weet nu wat het met je gezondheid kan doen en ben veel te bang geworden. Mijn man gaat via de huisarts een stoppen met roken programma volgen. Hij krijgt ook medicijnen naast het programma, slagingspercentage ligt heel hoog. Hij heeft het ook vaak geprobeerd maar het lukt hem niet zonder hulp. En succes allemaal, je leven is zoveel meer waard dan een sigaret. Iets wat je niet nodig hebt om te leven! Alle ziektes en kankersoorten kan een oorzaak zijn van roken, je hebt gewoon meer risico op allerlei vreselijke ziektes. Dat is zo'n sigaret het toch niet waard? En sowieso je hebt de verantwoordelijkheid over je kinderen, zeg ook altijd tegen mijn man. Hoe kun je onze dochter nou leren dat roken ongezond is als je het zelf doet. Dat gaat bij mij niet samen.