Zojuist mijn zoon opgehaald bij de BSO. Wat begon als een klein wondje, is inmiddels een plek van ongeveer 3 cm doorsnede geworden. Het zit op zijn onderarm. Het lijkt van binnenuit te vervellen? Iemand een idee wat het kan zijn?
Ik denk krentenbaard. Pas op dat je er niet aan zit en dan met je hand aan je mond bijvoorbeeld. Mijn zus heeft dat een keer gedaan en haar hele gezicht zat onder. Met een zalfje is het zo voorbij.
Dank jullie wel! Heb inderdaad ook een mail met foto naar de huisarts gestuurd, maar daar verwacht ik pas einde ochtend een antwoord van. Is het slim om er een gaasje over te plakken? Of beter niet afdekken?
Je kunt er wat zinkzalf op doen en evt afdekken met een pleister om hem tegen aanraken/besmetting te beschermen.
Mijn zoon had dit in zijn gezicht. Zalfje werkt niet altijd. Werd bij hem meer met zalfje dus toen een kuurtje gekregen.
Mijn dochter had dit ook, nog véél erger al. Ik herken het inmiddels gelijk als krentenbaard. Maar ze had niks gezegd, dus ik had het niet gezien. Zij kleed zichzelf aan en douchen doet ze ook zelf. Schrok me kapot. Ook eerst alleen zalf gehad, maar 't bleef uitbreiden. Overal had ze plekken. Toen heel snel antibiotica erbij gehad. Het blijft voor haar een zwakke plek (in combineren met eczeem) Hou het goed in de gaten en als het niet snel minder is weer aan de bel trekken!