Hey dames We zijn er eindelijk over uit wat de 2e naam van onze zoon gaat worden, namelijk: Daniel Alleen nu komt het..misschien een hele stomme vraag hoor maar ik moet het zeker weten! Hoe kan ik zijn naam het beste spellen? We spreken het uit als Da-niel (zeg maar Danjel) i.p.v. Da-ni-el Hoe spel ik dit? Of maakt het geen drol uit? Daniel Dániel Daniél Daniël Ik weet het niet meer hihi, hopelijk kunnen jullie mij helpen
Je bedoelt dat je het uit wil spreken als Daa-niel? ipv Daa-nie-jel? Dan zou ik het inderdaad gewoon als Daniel schrijven. Met de gangbare uitspraak zou ik voor Daniël gaan. Denk dat het in het begin wel even wennen is voor de omgeving.
Ik zou het dan maar op gewoon als Daniel schrijven als je meer een soort Frans klinkende uitspraak wilt, Dan-jel. Met Daniël is het echt Da-nie-el en in het Engels is Daniel weer Den-jel. Al verwacht ik dat mensen het hoe dan ook op z'n Nederlands gaan uit spreken en je ze regelmatig moet corrigeren.
De uitspraak is echt als da niel. Meer op z'n spaans zeg maar. Moeilijk om uit te leggen Op zich maak ik me niet zoveel zorgen over de uitspraak (tweede naam) maar het gaat er meer om dat het wel correct geschreven is.
De Spaanse schrijfwijze is Daniel, die zou ik dan ook aanhouden als het de bedoeling is om hem ongeveer op z'n Spaans uit te spreken.
Gewoon Daniel. Anders maak je het denk ik nog complexer en het is een tweede naam, dus zo vaak zal dit niet gebruikt worden.